-98 2.0t automaattilaatikko jättää 2-vaihteen pysähtyessä...
Re: -98 2.0t automaattilaatikko jättää 2-vaihteen pysähtyessä...
Kiitokset noista linkeistä.
2003 9-5 estate 2.0t automatic
Re: -98 2.0t automaattilaatikko jättää 2-vaihteen pysähtyessä...
Nyt on matkahuoltoon saapunut hydraalijousia ja o-rengasta. Yritetään suoritta huolto soon ääs possible. Kaikkia jousia ei enää saanut, mm. pakkijousi, mut pakin kanssa ei ole ollutkaan ongelmia.
Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Saab 9-5 Aero Man. -04
Re: -98 2.0t automaattilaatikko jättää 2-vaihteen pysähtyessä...
Joo, eipä onnistunut 2-3 ja 3-4 jousien vaihto, olisi joutunut purkamaan koko matolootan atomeiksi ja sen jälkeen tuo pirssi ei olis liikkunut etteen eikä taakse.
Taitaapi olla asian laitaa niin että loota lähtee specialisitille kokonaan purkuun. Saa käydä turbiinit, öljypumput läpi ja vaihtaa kaikki kytkinlevyt joita sitten onkin 20-30 kpl kuulema... Matolaatikko purkuun ja hammasrattaat+sykrot tarkistukseen...
xxxx€
Taitaapi olla asian laitaa niin että loota lähtee specialisitille kokonaan purkuun. Saa käydä turbiinit, öljypumput läpi ja vaihtaa kaikki kytkinlevyt joita sitten onkin 20-30 kpl kuulema... Matolaatikko purkuun ja hammasrattaat+sykrot tarkistukseen...

xxxx€
Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Saab 9-5 Aero Man. -04
Re: -98 2.0t automaattilaatikko jättää 2-vaihteen pysähtyessä...
Nonnii, löytyhän sieltä lootasta vikaa, kun tomaattikorjaaja oli palotellut atomeiksi lootan kokonaisuudessaan. Neulalaakeri oli pettänyt ja akseli sorvaantunut käyttökelvottomaksi ja kolmos kytkinpakka meni vaihtoon joka on myös kytkinpakoista tärkein ja käytetyin (ei liity 3 vaihteella ajamiseen vaan kaikille vaihteille)...
Katsellaan kunhan auton saan joskus takas että miten käytännössä näkyy kun loota pitäis olla "pakasta vedetty" taas.
btw, venttiilikoneisto oli täysin kunnossa ja puhdas.
EDIT: Turbiinin pääakseli oli tuo osa joka oli porsinut ja siinä oleva neulalaakeri.
Katsellaan kunhan auton saan joskus takas että miten käytännössä näkyy kun loota pitäis olla "pakasta vedetty" taas.
btw, venttiilikoneisto oli täysin kunnossa ja puhdas.
EDIT: Turbiinin pääakseli oli tuo osa joka oli porsinut ja siinä oleva neulalaakeri.
Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Saab 9-5 Aero Man. -04