9000 2.3cde-96 kytkin takertelee....toimii...kunnossa
9000 2.3cde-96 kytkin takertelee....toimii...kunnossa
autoon asennettu nyt asetelma, työsylinteri, painelaakeri, pääsylinteri, letku/putki eli kaikki kytkimeen liittyvä...mutta ongelmanan edelleen polkimen takertelu....nopeissa lähdöissä poljin tulee ylös jäljessä ja mielestäni se ei ole normaalia...onkos kenelläkään kokemusta samasta ongelmasta...autolla ajettu 252tkm...vinkkejä viasta on tervetulleita...saa soittaa,txtaa tai laitaa yv;tä.....hermot meinaa mennä...
Viimeksi muokannut saabnen, Ti Kesä 09, 2009 13:08. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
SAAB 9-3 ng sc-05
Re: 9000 2.3cde-96 kytkin takertelee....APUAAAAAA
Jos nuo kaikki edellä mainitut hommat jo on suoritettu niin varmaan myös itse poljin/jousi on tutkittu ja havaittu toimiviksi(liikkuvat esteettä)?
Re: 9000 2.3cde-96 kytkin takertelee....APUAAAAAA
Tehovoiteluöljyä akseliinsa.
Re: 9000 2.3cde-96 kytkin takertelee....APUAAAAAA
Onko siellä ollenkaan polkimen palautusjousta paikallaan ? Se tuppaa joskus irtoamaan kiinnikkeistään. Toimii ilman sitäkin , mutta poljin ei ponnahda niin iloisesti ylössaabnen kirjoitti:autoon asennettu nyt asetelma, työsylinteri, painelaakeri, pääsylinteri, letku/putki eli kaikki kytkimeen liittyvä...mutta ongelmanan edelleen polkimen takertelu....nopeissa lähdöissä poljin tulee ylös jäljessä ja mielestäni se ei ole normaalia...onkos kenelläkään kokemusta samasta ongelmasta...autolla ajettu 252tkm...vinkkejä viasta on tervetulleita...saa soittaa,txtaa tai laitaa yv;tä...0443222905...hermot meinaa mennä...
Re: 9000 2.3cde-96 kytkin takertelee....APUAAAAAA
kaikki pitäis olla tarkistettu,,,,jouset ym...vaihtoon menee kaikki kytkimenosat astelma,levyt,laakeri työsylinteri...kaikki on ostettu motonetista....eli kaikki on uutta...voiko levyn/asetelman/työsylinterin asentaa väärin???eli laadukkaita osia...sasch-osia...
SAAB 9-3 ng sc-05
Re: 9000 2.3cde-96 kytkin takertelee....APUAAAAAA
Putsasitko kytkinakselin ruosteesta ja laitoitko akseliin rasvaa kytkimen mukana tulleesta pussista ?saabnen kirjoitti:kaikki pitäis olla tarkistettu,,,,jouset ym...vaihtoon menee kaikki kytkimenosat astelma,levyt,laakeri työsylinteri...kaikki on ostettu motonetista....eli kaikki on uutta...voiko levyn/asetelman/työsylinterin asentaa väärin???eli laadukkaita osia...sasch-osia...
Re: 9000 2.3cde-96 kytkin takertelee....APUAAAAAA
itse en ollut asentamassa pakettia, mutta niin minulle ilmoitettiin että kaikki asennettu oikein....
SAAB 9-3 ng sc-05
Re: 9000 2.3cde-96 kytkin takertelee....APUAAAAAA
Kurkippa sinne jalkatilaa ja katso se jousi ja miten poljin liikkuu että onko se pelikunnossa. Lisäksi voisi kokeilla ilmata kytkimen.
Re: 9000 2.3cde-96 kytkin takertelee....APUAAAAAA
no nyt alkaa arvelluttamaan ...oiskohan täällä itä-helsingissä ketään, tosi saabistia joka erikoistunut 9000 een...ja voisi tulla kurkkaamaan tota kytkimen toimintaa...ja testaamaankin...mulle voi soittaa jos innostut jeesaamaan /kokeilemaan ...saa soitella 0000000000000
Viimeksi muokannut saabnen, Ti Kesä 09, 2009 23:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
SAAB 9-3 ng sc-05
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Re: 9000 2.3cde-96 kytkin takertelee....APUAAAAAA
vm-95:ssa on tuo palautusjousi pääsylinterin sisällä.
Korjaussarjassa on vain tiivisteet. ei uutta jousta
Oliskos korjaaja mennyt tuohon vipuseen
Muutama kaverini on nimittäin mennyt tuohon ansaan. = vanha palautusjousi ollut poikki.
Korjaussarjassa on vain tiivisteet. ei uutta jousta
Oliskos korjaaja mennyt tuohon vipuseen

Muutama kaverini on nimittäin mennyt tuohon ansaan. = vanha palautusjousi ollut poikki.

Viimeksi muokannut Firges9000, Ke Kesä 03, 2009 21:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Re: 9000 2.3cde-96 kytkin takertelee....APUAAAAAA
oli mulla -98.ssa erillinen jousi kunnes meni poikki ja sittemmin sitä ei ole ollutFirges9000 kirjoitti:vm-95:sta nuorempaan, on tuo palautusjousi pääsylinterin sisällä.
Korjaussarjassa on vain tiivisteet. ei uutta jousta
Oliskos korjaaja mennyt tuohon vipuseen![]()
Muutama kaverini on nimittäin mennyt tuohon ansaan. = vanha palautusjousi ollut poikki.
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Re: 9000 2.3cde-96 kytkin takertelee....APUAAAAAA
Pieni arvaus noista pääsylkistä:
jos sylkkä on pystyssä, on palautusjousi ulkona/sivussa.
jos sylkkä on vaakatasossa , on palautusjousi sylkän sisällä.
pulmatilanteissa, on jousi aina poikki
(via Arno Danninen, Waschikton.)
jos sylkkä on pystyssä, on palautusjousi ulkona/sivussa.
jos sylkkä on vaakatasossa , on palautusjousi sylkän sisällä.
pulmatilanteissa, on jousi aina poikki

(via Arno Danninen, Waschikton.)
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Re: 9000 2.3cde-96 kytkin takertelee....APUAAAAAA
On siinä pystysylkyssäkin jousi sisällä, pienempi tosin, kuin vanhemmassa.Firges9000 kirjoitti:Pieni arvaus noista pääsylkistä:
jos sylkkä on pystyssä, on palautusjousi ulkona/sivussa.
Ja myös ulkopuolella toinen jousi. Väsyy molemmat ja myöskin poljinakseliin tulee pieniä orkosia ajan kanssa, voitelulla herkistyy.
-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: 9000 2.3cde-96 kytkin takertelee....APUAAAAAA
siis otetaas uusix....siis pitääkö sen poljinjousen ja pääsylinterin sisällä olevan lisäx olla jokin kolmas lisäjousi????....sitä mun autossa ei ole koskaan ollut tai ainakaan aikaisemmin...kaikki mahdollinen on siis uutta ja jouset varmasti ehjiä...toimivia...eli nyt kenen autossa on ns...kolmas jousi saa laittaa kuvia ...esille.kiitos...
SAAB 9-3 ng sc-05
Re: 9000 2.3cde-96 kytkin takertelee....APUAAAAAA
Siis yhteensä kaksi jousta, yksi sylinterin sisällä ja yksi ulkona.siis otetaas uusix....siis pitääkö sen poljinjousen ja pääsylinterin sisällä olevan lisäx olla jokin kolmas lisäjousi????....sitä mun autossa ei ole koskaan ollut tai ainakaan aikaisemmin...kaikki mahdollinen on siis uutta ja jouset varmasti ehjiä...toimivia...eli nyt kenen autossa on ns...kolmas jousi saa laittaa kuvia ...esille.kiitos...
Yhdessä tutussa tonnarissa kytkin rempan jälkeen poljin ei palautunut kunnolla ylös ja juurikin tuo ulkopuolinen(muistaakseni) jousi rupesi syystä tai toisesta takertelemaan. Rasvauksen jälkeen poljin rupesi liikkumaan paremmin, muistaakseni jäi vähän "tahmeasti" liikkuvaksi edelleen.