9000 CDE Turbo nykimisongelma
9000 CDE Turbo nykimisongelma
Auto on 9000 CDE Turbo -92.
Auton tyhjäkäynti ihan OK, samoin "normaali" kiihdytys. Nyttemmin ilmennyt, että jos painaa tallan pohjaan, auto nykii ja pätkii ja putkessa paukkuu. Tätä ei tule joka kerta, mutta varmaan 8/10 tapauksessa. Lueskelin vanhoja ketjuja, mutta en niistä löytänyt selitystä tähän (mm.koska olivat eri malleista?).
Onko tässä autossa virranjakaja? Ajattelin vain, että olisiko kyse kärjistä tms. jakajaan liittyvästä?
Mistäköhän kannattaisi vikaa lähteä etsiskelemään?
Auton tyhjäkäynti ihan OK, samoin "normaali" kiihdytys. Nyttemmin ilmennyt, että jos painaa tallan pohjaan, auto nykii ja pätkii ja putkessa paukkuu. Tätä ei tule joka kerta, mutta varmaan 8/10 tapauksessa. Lueskelin vanhoja ketjuja, mutta en niistä löytänyt selitystä tähän (mm.koska olivat eri malleista?).
Onko tässä autossa virranjakaja? Ajattelin vain, että olisiko kyse kärjistä tms. jakajaan liittyvästä?
Mistäköhän kannattaisi vikaa lähteä etsiskelemään?
900S 2.3 Talladega 1997
Re: 9000 CDE Turbo nykimisongelma
Ei ole virranjakajaaOnko tässä autossa virranjakaja? Ajattelin vain, että olisiko kyse kärjistä tms. jakajaan liittyvästä?
Di-kasetista/tulpista.Mistäköhän kannattaisi vikaa lähteä etsiskelemään?
Re: 9000 CDE Turbo nykimisongelma
Missäköhän ko. DI-kasetti majailee? Olisikohan missään kuvaa ko.koneesta kun Alfamerin kirjassa olevasta kuvasta en saa selvää ja siinä on lueteltu vain osa osista!
Mitkä tulpat autossa kuuluu olla?
Mitkä tulpat autossa kuuluu olla?
900S 2.3 Talladega 1997
Re: 9000 CDE Turbo nykimisongelma
http://picasaweb.google.fi/jouni.mietti ... 6318010306Missäköhän ko. DI-kasetti majailee? Olisikohan missään kuvaa ko.koneesta kun Alfamerin kirjassa olevasta kuvasta en saa selvää ja siinä on lueteltu vain osa osista!
Kuvassa punainen osa joka nostettu pois paikaltaa venttiilikopan päältä, haulla löytyy tooooodella paljon juttua aiheesta.
Yleisesti ottaen NGK BCPR7ES-11, V6 ja 2litranen vapari tais olla jotkin muut tulpat.Mitkä tulpat autossa kuuluu olla?
Re: 9000 CDE Turbo nykimisongelma
Kiitos Hirschille vastauksesta!
Tällaista se on kun on vielä "vihreä" näitten Saappien maailmassa. Joutuu kysymään itsestäänselvyyksiä ja pyytämään vastaukset rautalankamallina
...
Tänään testasin itse autoa (nykimisilmiö perustui toisen kertomukseen).
En saanut nykimistä aikaan kuin kerran (ja silloinkin vain hetken), vaikka painoin kick-down kymmeniä kertoja eri nopeuksilla vaihdellen välillä 40-100 km/h. Ajelin puolisen tuntia.
Oli viileä päivä (n.12 C), joten mieleeni juolahti olisiko lämmöllä merkitystä asiassa?
Ja jos on, voitaisiinko tästä päätellä jotain (esim.poissulkea kasettivika)?
Toinen kysymys: onko tällä autolla tai CS -96 tonnarilla parempi ajella 95:lla vai 98:lla?
Joskus kivikauden aikaan joutui säätelemään sytytystä, jos vaihtoi bensan oktaanisuutta, muutoin tuli mm.nykimistä ja pätkimistä!
Tällaista se on kun on vielä "vihreä" näitten Saappien maailmassa. Joutuu kysymään itsestäänselvyyksiä ja pyytämään vastaukset rautalankamallina

Tänään testasin itse autoa (nykimisilmiö perustui toisen kertomukseen).
En saanut nykimistä aikaan kuin kerran (ja silloinkin vain hetken), vaikka painoin kick-down kymmeniä kertoja eri nopeuksilla vaihdellen välillä 40-100 km/h. Ajelin puolisen tuntia.
Oli viileä päivä (n.12 C), joten mieleeni juolahti olisiko lämmöllä merkitystä asiassa?
Ja jos on, voitaisiinko tästä päätellä jotain (esim.poissulkea kasettivika)?
Toinen kysymys: onko tällä autolla tai CS -96 tonnarilla parempi ajella 95:lla vai 98:lla?
Joskus kivikauden aikaan joutui säätelemään sytytystä, jos vaihtoi bensan oktaanisuutta, muutoin tuli mm.nykimistä ja pätkimistä!
900S 2.3 Talladega 1997
-
- "Hirsch"
- Viestit: 944
- Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
- Paikkakunta: Vantaa
Re: 9000 CDE Turbo nykimisongelma
ahtovuoto saattaa myöskin aiheuttaa nykimistä...esim pieni halkeama ahtoputkessa..
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
Re: 9000 CDE Turbo nykimisongelma
Näkyykö ko.putki J0ne:n laittamassa kuvassa ja jos ei niin missä se on?like_a_glove kirjoitti:ahtovuoto saattaa myöskin aiheuttaa nykimistä...esim pieni halkeama ahtoputkessa..
http://picasaweb.google.fi/jouni.mietti ... 6318010306
900S 2.3 Talladega 1997
Re: 9000 CDE Turbo nykimisongelma
minunkin auto nykii kiihyttäessä vallankin ilmastointi päällä. mutta kyllä ilman ilmastointiakin joskus vähän huomaa nypytystä. liekkö sitten lastu aiheuttaa. di kasetti ja tulpat uudet.
Nissan Pathfinder 2.5 dci se
-
- "Hirsch"
- Viestit: 944
- Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
- Paikkakunta: Vantaa
Re: 9000 CDE Turbo nykimisongelma
tkrakas kirjoitti:Näkyykö ko.putki J0ne:n laittamassa kuvassa ja jos ei niin missä se on?like_a_glove kirjoitti:ahtovuoto saattaa myöskin aiheuttaa nykimistä...esim pieni halkeama ahtoputkessa..
http://picasaweb.google.fi/jouni.mietti ... 6318010306
niin siis tarkoitin ahtoletkuja ja ahtoputkia noin yleisesti...mutta yleisimpiä vuotopaikkoja lienee turbolta lähtevä letku ja siitä etenkin klemmarin alta/reunasta...koneen liikkuessa eteen ja taakse, kiihdytellessä ja moottorijarrutellessa, klemmari hinkkaa usein letkuun hyvin pienen viillon mistä sitten seuraa ahtovuotoa ja alkuun ei varmastikkaan nyi joka vedolla kunnes reikä on tarpeeksi iso ja sit nykii eikä mene mihinkään...
...niin ja ei näy kyseinen letku kuvassa...

900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.