Eilen töihin ajaessani 9-5:sta putosi ensiksi cruiseri päältä. Parkkihallissa totesin, että valomuisti ei katkaise ajovaloja. Kipinkapin klubin sivuilta hakuja: cruiserilla ei löytynyt, mutta vakionopeusäätimellä tärppäsi, joskaan ei ensimmäisellä keskustelusivulla.
Vika oli taas kerran takaluukun johdinsarjassa, missä musta johto oli poikki. Todennäköisesti olisivat osanneet merkkikorjaamollakin vian korjata suoralta kädeltä ilman mittareita ja pitkää etsimistä (olisivathan osanneet?), mutta olisi siitä varmaan laskutettu vähintäänkin puoli tuntia. Harrastelijakorjaajalta aikaa meni 10 minuuttia ja siitäkin eniten aikaa meni työvälineiden, pihtien ja liittimien, etsimiseen.
Keskustelupalstan sivuista oli apua apulaitteita pyörittävän pitkän hihnan vaihdossakin, mitä en teetättänyt merkkikorjaamossa. Moottoria yksinkertaisesti työnnettiin rautakangella sivuun, jotta rulla mahtui paikoilleen - ja käsikin mahtui siten ahtaaseen paikkaan. Jos tuota tietoa ei olisi ollut etukäteen, homman jatkamista olisi todennäköisesti mietitty varttitunti tai enemmänkin.
Asialliset sivut, joita seuraan jatkossa entistäkin tarkemmin.
apu löytyi
Re: apu löytyi
Riittäisikö puoli tuntia laskutusta... Veikkaisin, että menisi lähemmäs kahta tuntia.teermet kirjoitti:Eilen töihin ajaessani 9-5:sta putosi ensiksi cruiseri päältä. Parkkihallissa totesin, että valomuisti ei katkaise ajovaloja. Kipinkapin klubin sivuilta hakuja: cruiserilla ei löytynyt, mutta vakionopeusäätimellä tärppäsi, joskaan ei ensimmäisellä keskustelusivulla.
Vika oli taas kerran takaluukun johdinsarjassa, missä musta johto oli poikki. Todennäköisesti olisivat osanneet merkkikorjaamollakin vian korjata suoralta kädeltä ilman mittareita ja pitkää etsimistä (olisivathan osanneet?), mutta olisi siitä varmaan laskutettu vähintäänkin puoli tuntia. Harrastelijakorjaajalta aikaa meni 10 minuuttia ja siitäkin eniten aikaa meni työvälineiden, pihtien ja liittimien, etsimiseen.
Keskustelupalstan sivuista oli apua apulaitteita pyörittävän pitkän hihnan vaihdossakin, mitä en teetättänyt merkkikorjaamossa. Moottoria yksinkertaisesti työnnettiin rautakangella sivuun, jotta rulla mahtui paikoilleen - ja käsikin mahtui siten ahtaaseen paikkaan. Jos tuota tietoa ei olisi ollut etukäteen, homman jatkamista olisi todennäköisesti mietitty varttitunti tai enemmänkin.
Asialliset sivut, joita seuraan jatkossa entistäkin tarkemmin.
Viimeksi olen siis käyttänyt erästä tidiä merkkihuollossa eberin takia. Itse en osannut korjata ja noin talvisaikaan ei kiinnostanut parkkipaikalla hyvienkään ohjeiden mukaan korjailla. Lopputulos: Laskuttivat 4,5 tuntia työstä, joka osaavalta veisi ymmärtääkseni reilut puoli tuntia, jos ei kauheasti kiirehdi. Siinä vietiin miestä aika surutta.
Eli jos vaan aikaa ja tahtoa riittää, niin näiden sivujen avulla saa lähes ongelman kuin ongelman autostaan korjattua. Vähän voi olla kuumottavaa, jos käytössä on vain yksi auto, jolloin aikaa ei ole montaa päivää suorittaa korjausta. Mutta eikös tosisaabisteilla juuri tämän takia ole vähintään kolme autoa tallissa?

- eegas
- "Hölösuu"
- Viestit: 1115
- Liittynyt: Pe Heinä 21, 2006 13:10
- Paikkakunta: Kauhava / Lapua / Liperi
Re: apu löytyi
Ei ole kolmea SAABia tallissa, vaan kaksi pihassa, jotka ovat ajossa
. Sen verran olen varautunut tuohon, mutta ilmeisen turhaan, LADA se vaan opetti. Alta 60 tuhatta ajettu "körttiLADA" 111 STW -02, joka vietti Delta-Autossa kaksi päivää päästöjen takia, hienot oli mittarit, jotka kertoivat mikä anturi sinne vaihdetaan, ja niitähän oli sitten monta, ja lasku sen mukainen. Tyhjäkäyntiarvot saivat kuntoon, mutta kierroksilla jäi liika isoiksi, eivät saaneet kuntoon. Ylihärmäläisessä Bosch-huollossa kierroksillakin alkoi löytyä sopivat arvot, ja kelpasi katsastuskonttorillakin. Tuossa olisi voinut olla toinenkin auto käytössä, vielä kuin olin työelämässäkin, nyt eläkkeellä ei olisi niinkään väliä. Koko katsastusremontti maksoi 2500 €uroa, ja työstä poissaolon palkan.

SAABeilla ajoa vuodesta -72 alkaen
rapakaari(at)gmail piste com, 0viisi04917511
Saab 9-5 2.3TA Aero sedan -07, Saab 9000i CS 2.0 man -98
MR-Saab 96L -77, Laikka-avo 99 -76, Dacia Logan Van 1.5 dCi -12
Jäsen #6056
rapakaari(at)gmail piste com, 0viisi04917511
Saab 9-5 2.3TA Aero sedan -07, Saab 9000i CS 2.0 man -98
MR-Saab 96L -77, Laikka-avo 99 -76, Dacia Logan Van 1.5 dCi -12
Jäsen #6056