Näköjään 9-3 hinnastossa on EcoPower nimellä olevia dieselmalleja, joiden kulutus on alhaisempi kuin ilman ecoa.
Onko kellään tietoa mitä muutoksia autoihin on tehty verrattuna perusmalliin?
Kokonaisvälityksiä on varmaan kasvatettu, mutta onko tehty muuta?
Tyypillistä markkinointia kyllä suomen maahantuojalta kun näistä hinnaltaan ja kulutukseltaan edukkaammista malleista ei hiiskuta sanakaakaan missään mainoksissa tai nettisivuilla. Muut merkit kyllä tuntuvat mainostavan ajan hengessä ecomallejaan.
Tai sitten saab on vain niin ajaton ettei moisia kotkotuksia kannata mainostaa vaikka mallistossa sellaisia olisikin.
EcoPower dieselit
EcoPower dieselit
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
-
- "Viggen"
- Viestit: 555
- Liittynyt: Ke Joulu 10, 2003 10:02
- Paikkakunta: Lemi
Re: EcoPower dieselit
2010 mallit tulevatkin kaikki ottomoottorit viinavalmiudella.
9000 CSE 2.3 Turbo S -98
Re: EcoPower dieselit
Moi
Näin vastasi maahantuoja:
Saab 9-3 suosituin diesel-moottori on nyt tarjolla vähemmillä päästöillä ja paremmilla kulutuslukemilla.
SportSedan mallissa Linear ja Vector varustelutasoissa, 150 hp/110 kW turbomoottorin ja 180 hp/132 kW tuplaturbomoottorin CO2 -luku on nyt vain 139 gm/km, ja ilmoitettu polttoaineen kulutus 5.3 l/100 km (yhdistetty). SportCombissa luvut ovat myös parantuneet, CO2 144 gm/km ja yhdistetty polttoaineen kulutus 5.5 l/100 km.
Tämä on saavutettu useilla hienosäädöillä: käyttämällä pidempää välitystä ja perävälitystä, tyhjäkäynnin ja ajon säädöillä, sekä optimaalisilla rengas ja vannevaihtoehdoilla. Kiihtyvyys 0 - 100 km/h pysyy samana, kun taas viidennellä vaihteella 80-120 km/h kasvoi vajaalla sekunnilla.
Nämä uudet EcoPower-versiot ovat saatavissa vain manuaalivaihteistolla.
T: Ari
Näin vastasi maahantuoja:
Saab 9-3 suosituin diesel-moottori on nyt tarjolla vähemmillä päästöillä ja paremmilla kulutuslukemilla.
SportSedan mallissa Linear ja Vector varustelutasoissa, 150 hp/110 kW turbomoottorin ja 180 hp/132 kW tuplaturbomoottorin CO2 -luku on nyt vain 139 gm/km, ja ilmoitettu polttoaineen kulutus 5.3 l/100 km (yhdistetty). SportCombissa luvut ovat myös parantuneet, CO2 144 gm/km ja yhdistetty polttoaineen kulutus 5.5 l/100 km.
Tämä on saavutettu useilla hienosäädöillä: käyttämällä pidempää välitystä ja perävälitystä, tyhjäkäynnin ja ajon säädöillä, sekä optimaalisilla rengas ja vannevaihtoehdoilla. Kiihtyvyys 0 - 100 km/h pysyy samana, kun taas viidennellä vaihteella 80-120 km/h kasvoi vajaalla sekunnilla.
Nämä uudet EcoPower-versiot ovat saatavissa vain manuaalivaihteistolla.
T: Ari
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?
Re: EcoPower dieselit
Kiitoksia tiedoista!Sonett73 kirjoitti:Näin vastasi maahantuoja
...
Re: EcoPower dieselit
Onko päästöarvot ja kulutusarvot aikalailla samaa luokkaa tulevassa 9-5:ssa alustavasti?
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003