Terve!
Millanes tollasessa vuoden 1991 2,3 turbossa pitäis olla toi kytkimen tuntuma?
Tossa yhdessä autossa tuntuu oleva kovin äkkinäinen kytkin. Ja ottaa aika alhaalta kiinni (voi olla että tosi alhaaltakin). Samaten vaihteiden kytkentä tuntui olevan vähän vaivalloista, tuntuu että ei irroita ihan täysin ollenkaan.
Niin aattelin että olisko se jo kovasti loppuunkulunut?
Vai olisko sitten tuolla hydraulipuolelle jonkinmoista häikkää? Ja millasta?
Ainakin SAAB 900 tuntuu noi kytkimet vanhemmiten jäykistyvän. Ja loppuunsa kuluessaan tulee kytkimestä tosi äkkinäinen.
Millanen homma on vaihtaa kytkin 9000 -malliin?
Joutuuko siitä nostaan koneen pois taikka ottaan laatikon irti?
Kytkin
Re: Kytkin
Laatikko täytyy ottaa irtikimmoisa kirjoitti:Joutuuko siitä nostaan koneen pois taikka ottaan laatikon irti?
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Hyundai i30 1.6crdi -14
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Hyundai i30 1.6crdi -14
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Re: Kytkin
joutuu vähän kikotteleen mutta sehän lähtee sieltä kuin nyppäisi namun lapselta ainakin kun sen muutaman kerran tekee,
kannattaa stekata haku toiminnolla ohjeistusta niin ei tule asennusylläreitä
kannattaa stekata haku toiminnolla ohjeistusta niin ei tule asennusylläreitä
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Kytkin
Mulla oli samanoloinen kytkin viime vuonna. Varsinkin pakki oli monesti vaikea saaha paikoilleen jos vekslaan paljon esim. parkatessa. Sitten muutaman kerran jäi poljin vähäks aikaa pohjaan mistä se sitten nous ylös pikkuhiljaa. Vaihatin siihen kytkimen työsylinterin ja samalla muut kyktkin hilppeet ja vaivat katos.
Saab 9000 CD vm-90 2.3i
Suzuki GSX-R 1000 vm-11
Suzuki GSX-R 1000 vm-11
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Kytkin
Ihan ensimmäiseksi tekisin kytkimen ilmauksen.
Isohko lääkeruisku letkulla kiinni ilmausnippaan.
avaa ilmausnippa
täytä lääkeruisku jarrunesteellä ja liitä se ruisku kun liitosletku on täynnä valuvaa jarrunestettä
säiliön kansi auki
ja
truutalla painetta systeemiin.
Jos ilma porisee siellä jarrunestesäiliössä on ensiapu annettu ja pärjäät jonkin aikaa irroittavan kytkimesi kanssa.
Isohko lääkeruisku letkulla kiinni ilmausnippaan.
avaa ilmausnippa
täytä lääkeruisku jarrunesteellä ja liitä se ruisku kun liitosletku on täynnä valuvaa jarrunestettä
säiliön kansi auki
ja
truutalla painetta systeemiin.
Jos ilma porisee siellä jarrunestesäiliössä on ensiapu annettu ja pärjäät jonkin aikaa irroittavan kytkimesi kanssa.

Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Re: Kytkin
No tässä vähän purkailin tonnaria.
Kattelimpa että se putki kytkimelle on poikkastu kun vaihteisto on vaihdettu. Ja putki on sitten korjattu vähän jotekin ranettamalla, eli siis poikkileikattua putkea ei ole uusittu.
Täytys kai kokeilla tota ilmausta, mutta ajattelin että voisko on/off-kytkin johtua tästä putkikorjauksesta?
Tosi kytkinmen kanssa tulee toimeen kun siihen tottuu (ainakin vielä). Vois toki ottaa kuvan siitä korjauksesta. Mutta näyttää siltä että on se korjaus ny sillain tehty että voisi sen olettaa kestävän jonkin aikaa.
Kattelimpa että se putki kytkimelle on poikkastu kun vaihteisto on vaihdettu. Ja putki on sitten korjattu vähän jotekin ranettamalla, eli siis poikkileikattua putkea ei ole uusittu.
Täytys kai kokeilla tota ilmausta, mutta ajattelin että voisko on/off-kytkin johtua tästä putkikorjauksesta?
Tosi kytkinmen kanssa tulee toimeen kun siihen tottuu (ainakin vielä). Vois toki ottaa kuvan siitä korjauksesta. Mutta näyttää siltä että on se korjaus ny sillain tehty että voisi sen olettaa kestävän jonkin aikaa.
SAAB