9-3SS 1,8i
-
- "Hirsch"
- Viestit: 849
- Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23
9-3SS 1,8i
Täältä ainakin voi lukea uudesta koneesta sport sedaniin,joka on 1796cc moottoritilavuudeltaan.
http://www.isaab.net/nyheter.asp?id=1066750034
http://www.isaab.net/nyheter.asp?id=1066750034
Onpas kovin laiskan oloinen moottori (ainakin paperilla). Pitäisikö tuossa mallissa vaihtaa nimi 9-3 1,8i S (eli jättää se sport pois)
Kai se on joku perk**een opelin moottori, GM on päättänyt, että jos opeliin riittää tuollainen kone, niin saa piisata myös saabiin...
No, toisaalta 199000SEK hinta kyllä on aika houkutteleva, mikäli se suomesssa olisi vastaavat 22000€...
Kai se on joku perk**een opelin moottori, GM on päättänyt, että jos opeliin riittää tuollainen kone, niin saa piisata myös saabiin...
No, toisaalta 199000SEK hinta kyllä on aika houkutteleva, mikäli se suomesssa olisi vastaavat 22000€...
9-5 3,0TiD 2002
9000 CDE 2,3lpt 1996
9000 CDE 2,3lpt 1996
Näytti olevan suoritusarvot about samaa luokkaa kuin og900i16V, eli riittäis mulle ihan hyvin . Toisaalta nykyään Saab ilman turboa tuntuu olevan kuin kaasari-Saab ilman kaasutinta .
He he he, tulipa hyvä slogani ihan omasta päästä.
He he he, tulipa hyvä slogani ihan omasta päästä.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
No nyt se on sit hinnoteltu Suomeenkin, alkaen 31900e
Saab.fi 9-3 SS
Olis tehty niinku jenkeis, et nuhapumppua myydään vain Linearina, tosin siellä se on 175hv
Jenkeis on muuten vähis noi versiot, yks kone/varustetaso (ja Arc on 210hv). 9-5 saa kans vain isommilla koneilla ja kattavilla varusteilla.
Saab.fi 9-3 SS
Olis tehty niinku jenkeis, et nuhapumppua myydään vain Linearina, tosin siellä se on 175hv
Jenkeis on muuten vähis noi versiot, yks kone/varustetaso (ja Arc on 210hv). 9-5 saa kans vain isommilla koneilla ja kattavilla varusteilla.
BMW 320dA Coupe LCI
pirulauta, olisivat koittaneet tai siis varmaan koittivatkin, mutta onnistuneet vääntämään hinnan strategiseen 29 990 k-kaupan väiski/simo vaatehuoneelta tyyliin..Ihan Saabin yleisen menestyksen kannalta siis.Nyt toi hintaero turbokoneeseen on ainakin mun mielestä liian pieni (koska menetys(turbo) on suuri)AC kirjoitti:No nyt se on sit hinnoteltu Suomeenkin, alkaen 31900e
Saab.fi 9-3 SS
Olis tehty niinku jenkeis, et nuhapumppua myydään vain Linearina, tosin siellä se on 175hv
Jenkeis on muuten vähis noi versiot, yks kone/varustetaso (ja Arc on 210hv). 9-5 saa kans vain isommilla koneilla ja kattavilla varusteilla.
9-3 SC 2.0t vector -07
# 1781
# 1781
Näytti olevan mun silmään 31390€AC kirjoitti:No nyt se on sit hinnoteltu Suomeenkin, alkaen 31900e
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Mikä pilkun..viilaaja No eksakti tieto on tärkeä.dimebak kirjoitti:Näytti olevan mun silmään 31390?AC kirjoitti:No nyt se on sit hinnoteltu Suomeenkin, alkaen 31900e
On se hintaero joillekin riittävä varmastikin mutta itse kyllä ottasin kaks desii ja puhaltimen tolla kolmen kiloeuron lisäsatsauksella.
BMW 320dA Coupe LCI
Niin minäkin...AC kirjoitti:Mikä pilkun..viilaaja No eksakti tieto on tärkeä.dimebak kirjoitti:Näytti olevan mun silmään 31390?AC kirjoitti:No nyt se on sit hinnoteltu Suomeenkin, alkaen 31900e
On se hintaero joillekin riittävä varmastikin mutta itse kyllä ottasin kaks desii ja puhaltimen tolla kolmen kiloeuron lisäsatsauksella.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
-
- "Hirsch"
- Viestit: 849
- Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23
Testi
Täällä linkki jossa Aftonbladetin näkemys 1,8i sport sedanista:
http://www.aftonbladet.se/ettor/webb/38_normal.html
http://www.aftonbladet.se/ettor/webb/38_normal.html
Ruotsin tekniikanmaailmas 1.8i valittiin parhaaksi ostokseksi, mukana oli mm: mondeo, citikka, volvo, toyota-avensis, saab 1.8t.
Saab 93-SS turbolla määriteltiin myös paremmaksi autoksi ja ostokseksi kuin uusi volvo S-40.
Saab 1.8i:n moottori on otettu suoraan Opel astrasta
Saab 93-SS turbolla määriteltiin myös paremmaksi autoksi ja ostokseksi kuin uusi volvo S-40.
Saab 1.8i:n moottori on otettu suoraan Opel astrasta
Voi Saabanan !!
9-3 SS 1,8t 04. + BSR Steg 1 (myyty).
9-3 SS 1,8t 04. + BSR Steg 1 (myyty).
Jos 1.8i valittii parhaaksi, mukana 1.8tSaabanan kirjoitti:Ruotsin tekniikanmaailmas 1.8i valittiin parhaaksi ostokseksi, mukana oli mm: mondeo, citikka, volvo, toyota-avensis, saab 1.8t.
öööö???
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2715
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Niin siis jos oikein käsitin niin paras ostos olisi tuo susikoneella(ilman turboa) oleva 9-3.peinu kirjoitti:Jos 1.8i valittii parhaaksi, mukana 1.8tSaabanan kirjoitti:Ruotsin tekniikanmaailmas 1.8i valittiin parhaaksi ostokseksi, mukana oli mm: mondeo, citikka, volvo, toyota-avensis, saab 1.8t.
öööö???
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
Kyllä 1.8i valittiin järkevämmäksi ostokseksi kuin 1.8t
Mutta toki he pitivät puhallinkoneela olevaa Saabia mukavempana ja nautittavampana ajaa, varsinkin kun vauhti nousee lähelle moottoritienopeuksia mutta se hinta se hinta! eli antoivat 1.8i:n edullisemalle hinnale paljon painoarvoa.
Itellä on 1.8t enkä missään tapauksessa vaihtaisi sitä 1.8i:hin
Mutta toki he pitivät puhallinkoneela olevaa Saabia mukavempana ja nautittavampana ajaa, varsinkin kun vauhti nousee lähelle moottoritienopeuksia mutta se hinta se hinta! eli antoivat 1.8i:n edullisemalle hinnale paljon painoarvoa.
Itellä on 1.8t enkä missään tapauksessa vaihtaisi sitä 1.8i:hin
Voi Saabanan !!
9-3 SS 1,8t 04. + BSR Steg 1 (myyty).
9-3 SS 1,8t 04. + BSR Steg 1 (myyty).
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
No eihän sitä muuta 1.8i:tä kannata ostaakaan (jos kannattaa edes ollenkaan ) kuin tuo 1.8i Business Linear, joka sisältää vakiona ACC:n, nahkapäällysteisen ratin ja vaihdekepin palkeen, audiopainikkeet ohjauspyörässä ja 16" aluvanteet.AC kirjoitti:Olis tehty niinku jenkeis, et nuhapumppua myydään vain Linearina, tosin siellä se on 175hv
Tosin tuota versiota ei sitten saa "kasvatetuksi" Arciksi tai Vectoriksi.
Neuvotellessani itselleni tuota työsuhdeautoa kysyin automyyjältä, että mitä järkeä on myydä samaan aikaan perus-1.8i:tä hintaan 31390 euroa ja tuota Linear Business mallia hintaan 29400 euroa, kun jälkimmäisessä on huomattavasti (?) parempi varustus. Myyjä ei osannut vastata kysymykseeni
Kertoivat maahantuojalta, että tuo 1.8i Business Linear -malli on ollut aika suosittu. Jos puhuivat totta, niin hyvä niin. Mieluummin näen Suomen teillä muutaman tuhannen 1.8i:n kuin sen, että Saabin myynti Suomessa näivettyy entisestään (markkinaosuus myydyistä henkilöautoista tällä hetkellä ~0,92%).
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Samanlainen business-versiohan on tarjolla 1.8t-koneestakin, n. 35 400 euroa, sisältäen mm. Sentronic-automaatin. Vastaavia tarjottiin aikanaan OG9-3:sta ja 9-5:stäkin.Turbo Sensonic kirjoitti:
Neuvotellessani itselleni tuota työsuhdeautoa kysyin automyyjältä, että mitä järkeä on myydä samaan aikaan perus-1.8i:tä hintaan 31390 euroa ja tuota Linear Business mallia hintaan 29400 euroa, kun jälkimmäisessä on huomattavasti (?) parempi varustus. Myyjä ei osannut vastata kysymykseeni
Business-mallit on tarkoitettu nimensä mukaisesti yritysautoiksi, eikä vastaavan, kalliimman perusmallin olemassaolo olekaan tällaisessa käytössä mitenkään perusteltua.
Businessien hinnat ovat kuitenkin ns. nettohintoja, eli jos on autoa ostamassa omalla rahalla, saa joko huonomman hyvityksen vaihdokistaan tai vähemmän käteisalennusta. Hinnanalennus on tämän vuoksi lähinnä näennäinen.
Toisaalta eipä tämäkään perustele sen perus-1.8i:n olemassaoloa, kun väliraha / loppusumma on kutakuinkin sama, oli Business tai ei...