Mitä bensaa jenkki-V4:iin
Mitä bensaa jenkki-V4:iin
Käyttääkö jenkkiversiot 70-luvun alkupuolen V4 koneista samalla lailla lyijyllistä bensaa kuin euroversiot? Onko osavaltioiden suhteen eroja?
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Mitä bensaa jenkki-V4:iin
Moi
En tiedä jenkkien metkuista, mutta olen lisännyt Teboililta saatavaa venttiilien suoja-ainetta tankkiin
Ari
En tiedä jenkkien metkuista, mutta olen lisännyt Teboililta saatavaa venttiilien suoja-ainetta tankkiin
Ari
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?
Re: Mitä bensaa jenkki-V4:iin
Eikös Teboililta enää saa tarraa tankkiin?Sonett73 kirjoitti:Moi
En tiedä jenkkien metkuista, mutta olen lisännyt Teboililta saatavaa venttiilien suoja-ainetta tankkiin
Ari

9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Mitä bensaa jenkki-V4:iin
tarroja ei kannata tankkiin työntää, tai suosittelemme varauksin.
yleensä valurautakansi koneet tarvitsevat suoja ainetta ettei venat painu sisään.
yksi hesan reissu tanarilla aikoinaan upotti venttiiliä niin että kotimatkalla tultiin jo kolmella pytyllä
säätämällä korjaantui kyllä ja keltainen pörssi viimeisteli asian
yleensä valurautakansi koneet tarvitsevat suoja ainetta ettei venat painu sisään.
yksi hesan reissu tanarilla aikoinaan upotti venttiiliä niin että kotimatkalla tultiin jo kolmella pytyllä
säätämällä korjaantui kyllä ja keltainen pörssi viimeisteli asian
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Mitä bensaa jenkki-V4:iin
Jenkeissä tuntuvat kovettuja venttiilinistukoita noihin laittelevan. Kuinkas tuo käytännössä tapahtuu?
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Mitä bensaa jenkki-V4:iin
Tapahtuu koneistamalla
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Mitä bensaa jenkki-V4:iin
Jenkki versioissa kovemmat venttiili seetit on alkuperäisesti tehty karkaisemalla seeti. Toisinsanoen ilman irtoseetejä !
Tämä on ilmeisesti ollut mahdollista tehdä sarjatuotannossa pienelle alueelle (seeti) kustannustehokkaasti verrattuna irralliseen seetirenkaaseen. Mikä tämän karkaisutekniikan takana on, siihen en pysty vastaamaan (induktio, laser, mekaaninen naputus tms. jne).
Irtoseeteissä huomioitava, että silloin pysyttävä vakiokoossa. Muuten vaarana että kairaantuu vesitila puhki.
Tämä on ilmeisesti ollut mahdollista tehdä sarjatuotannossa pienelle alueelle (seeti) kustannustehokkaasti verrattuna irralliseen seetirenkaaseen. Mikä tämän karkaisutekniikan takana on, siihen en pysty vastaamaan (induktio, laser, mekaaninen naputus tms. jne).
Irtoseeteissä huomioitava, että silloin pysyttävä vakiokoossa. Muuten vaarana että kairaantuu vesitila puhki.
Re: Mitä bensaa jenkki-V4:iin
kyllä mulle ainakin R-koneistus laitto seetirenkaat ihan varottelematta mua mistään puhkeamisesta, kun pari vuotta sitte tein isovenakannet...tikkis kirjoitti:Jenkki versioissa kovemmat venttiili seetit on alkuperäisesti tehty karkaisemalla seeti. Toisinsanoen ilman irtoseetejä !
Tämä on ilmeisesti ollut mahdollista tehdä sarjatuotannossa pienelle alueelle (seeti) kustannustehokkaasti verrattuna irralliseen seetirenkaaseen. Mikä tämän karkaisutekniikan takana on, siihen en pysty vastaamaan (induktio, laser, mekaaninen naputus tms. jne).
Irtoseeteissä huomioitava, että silloin pysyttävä vakiokoossa. Muuten vaarana että kairaantuu vesitila puhki.
kyl ne ainakin viel on ehjät...
Re: Mitä bensaa jenkki-V4:iin
Okei.
Minkä kokoisilla venoilla ?
Minkä kokoisilla venoilla ?
Re: Mitä bensaa jenkki-V4:iin
Ne oli Ford 2,8 V6:n venttiileitä, muistaakseni 36 ja 42mmtikkis kirjoitti:Okei.
Minkä kokoisilla venoilla ?
saksasta ne silloin tilasin kun en suomesta löytänyt...
tossa vielä osoite josta saa paljo koneen osaa
http://www.oldcars.de/kataloge/p5/P5_englisch.htm
Re: Mitä bensaa jenkki-V4:iin
V6 2,8 venat hieman pienemmät kuin aikoinaan käytetyt "kisa"venat. Hyvä vaihtoehto varmasti, huomioiden myös tämänpäivän virtausopit, ei liene tarvetta jättisuurille venttiileille. Usein ne 70- luvun isoilla venttiileillä tehdyt kannet tuppaa halkeamaan venttiilien välistä.
Edelleen alkuperäiseen aiheeseen: Jenkkikansien seetit. Tietäisköhän kukaan mikä on se karkaisumenetelmä mitä niissä on käytetty ?
Edelleen alkuperäiseen aiheeseen: Jenkkikansien seetit. Tietäisköhän kukaan mikä on se karkaisumenetelmä mitä niissä on käytetty ?
Re: Mitä bensaa jenkki-V4:iin
Eikö jenkeissä siirrytty myytävissä autoissa kokonaan lyijyttömään bensaan vuonna 72 tai 73 ?tsaarela kirjoitti:Käyttääkö jenkkiversiot 70-luvun alkupuolen V4 koneista samalla lailla lyijyllistä bensaa kuin euroversiot? Onko osavaltioiden suhteen eroja?
t.vellu
Aina joku Saabbi...
Re: Mitä bensaa jenkki-V4:iin
Wikin mukaan 1975. http://en.wikipedia.org/wiki/Gasolinewla kirjoitti:Eikö jenkeissä siirrytty myytävissä autoissa kokonaan lyijyttömään bensaan vuonna 72 tai 73 ?tsaarela kirjoitti:Käyttääkö jenkkiversiot 70-luvun alkupuolen V4 koneista samalla lailla lyijyllistä bensaa kuin euroversiot? Onko osavaltioiden suhteen eroja?
t.vellu
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621