Streetgear DP ja Ferrita cat-back palloliitos?

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Ilkka R
Matalapaineturbo
Viestit: 154
Liittynyt: To Heinä 31, 2008 12:28
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Streetgear DP ja Ferrita cat-back palloliitos?

Viesti Kirjoittaja Ilkka R »

vesa67 kirjoitti:Täällä mittakuva ferritan pallosta
http://www.fotopankki.fi/vesseli/kuva/6657796735474329

ja tässä vielä miltä orkkis välipalan liitos ferritan catbackkiin näyttää
http://www.fotopankki.fi/vesseli/kuva/6657959763927684
Onhan tuo Ferritan pallo ihan eri näköinen - kuten tietysti oli odotettavissa. Toisesta kuvasta on vaikea sanoa mitään sen tarkempaa. Pitäisi nähdä orggispallo ilman pantaa.
vastakyssäri: miksi helvatassa en saa insertattua kuvia, tulee virheilmo "kuvan kokoa ei saada"
Foorumisofta haluaa tietää kuvan koon, jotta voi valittaa, jos menee yli 600x600 pikselin. Fotopankki ei anna tätä tietoa (kuten ei anna edes ladata kuvia normaalisti oikean napin kautta), joten foorumisofta antaa virheilmoituksen.
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: Streetgear DP ja Ferrita cat-back palloliitos?

Viesti Kirjoittaja Jope »

Ilkka R kirjoitti:
vastakyssäri: miksi helvatassa en saa insertattua kuvia, tulee virheilmo "kuvan kokoa ei saada"
Foorumisofta haluaa tietää kuvan koon, jotta voi valittaa, jos menee yli 600x600 pikselin. Fotopankki ei anna tätä tietoa (kuten ei anna edes ladata kuvia normaalisti oikean napin kautta), joten foorumisofta antaa virheilmoituksen.
Väärä vastaus. Johtuu siitä, että tuolla ei ole suoraan näkyvissä sellaista linkkiä, josta tulisi JPG tai GIF ulos, ainoastaan webbisivuja.

Eli ei anna tietoa, kun linkki vie html-tiedostoon. Sivun sourcesta saa kaivettua linkin, joka antaa kuvatiedoston (siinäkään pääte ei ole .jpg eikä .gif, mutta se löytyy img-tagin sisältä, joten sieltä on kuva tultava), mutta se on liian iso resoluutioltaan, eikä sitäkään voi liittää sellaisena.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Ilkka R
Matalapaineturbo
Viestit: 154
Liittynyt: To Heinä 31, 2008 12:28
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Streetgear DP ja Ferrita cat-back palloliitos?

Viesti Kirjoittaja Ilkka R »

Jope kirjoitti:
Ilkka R kirjoitti:
vastakyssäri: miksi helvatassa en saa insertattua kuvia, tulee virheilmo "kuvan kokoa ei saada"
Foorumisofta haluaa tietää kuvan koon, jotta voi valittaa, jos menee yli 600x600 pikselin. Fotopankki ei anna tätä tietoa (kuten ei anna edes ladata kuvia normaalisti oikean napin kautta), joten foorumisofta antaa virheilmoituksen.
Väärä vastaus. Johtuu siitä, että tuolla ei ole suoraan näkyvissä sellaista linkkiä, josta tulisi JPG tai GIF ulos, ainoastaan webbisivuja.

Eli ei anna tietoa, kun linkki vie html-tiedostoon. Sivun sourcesta saa kaivettua linkin, joka antaa kuvatiedoston (siinäkään pääte ei ole .jpg eikä .gif, mutta se löytyy img-tagin sisältä, joten sieltä on kuva tultava), mutta se on liian iso resoluutioltaan, eikä sitäkään voi liittää sellaisena.
OT: Ei suoraa linkkiä kuvatiedostoon -> ei informaatiota kuvan koosta tai muistakaan tiedoista -> virheilmoitus. ;)
Ilkka R
Matalapaineturbo
Viestit: 154
Liittynyt: To Heinä 31, 2008 12:28
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Streetgear DP ja Ferrita cat-back palloliitos?

Viesti Kirjoittaja Ilkka R »

Kävin sitten tänään useammassakin paikallisessa hydrauliikka-alan ja vähän muissakin pajoissa/koneistamoissa. Pallojen prässäys yhteensopiviksi ei onnistunut yhdessäkään, joten piti keksiä muu konsti. Nopein ja edullisin konsti oli leikata molempien putkien pallopäät pois ja liittää suorat putket toisiinsa "putkiklemmarilla" tms. (sellainen noin 10 cm pitkä pulteilla puristettava putki).

SG pahoitteli tapahtunutta ja mainitsi heidän pallonsa olevan (siis pitäisi olla) sopiva ainakin orggisputkeen, joka kuulostaa hieman omituiselta, kun tiedetään, että myös Ferrita sopii orggiksen kanssa yhteen.

Huomenna saan putket takaisin koneistamosta, joten sitten pääsee virittelemään autoon kiinni.
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2577
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Streetgear DP ja Ferrita cat-back palloliitos?

Viesti Kirjoittaja Termos »

Ilkka R kirjoitti:Kuvat on jo lähetetty ja selvitystä odotetaan.

Mutta sen verran täytyy ottaa edittiä, että olin vähän liian hätäinen tuon katin ja väliputken liitoksen kanssa. Kun liitoksia katsoo vielä tarkemmin, huomaa, että molemmat ovat hieman litistetty, eli liitos kyllä onnistuu, mutta vain oikeassa kulmassa (tai 180 astetta väärässä).
Huomasin saman asian asennusvaiheessa, tuo ohut rosteri on niin kimmoisaa tavaraa, että siihen prässätty mutka litistää pyöreää muotoa pitkältä matkalta.

Yllättävän pitkältä matkalta sinun tapauksessa, 9-5:n väliputkessa tuo mutka on aika lähellä liitoskohtaa:

Kuva

Koitin ennen asennusta prässätä putkea pyöreäksi ruuvipenkissä, aika huonolla menestyksellä. Mutta ei tuo soikeus haitannut kun sen tiesi, sopivassa asennossa liitokset lopsahtivat hyvin sisäkkäin, kuten huomasit. Ja kun oli öljytyt liitospinnat, niin putket pyörähtivät ihan helposti oikeaan asentoon auton alla.
Palloliitokseen en ota kantaa, femman downpipen laippaliitokset olivat justiinsa passelit Simons-catbackin kanssa :D
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
jykä66
"Hirsch"
Viestit: 896
Liittynyt: Su Tammi 30, 2005 17:39
Paikkakunta: tampere

Re: Streetgear DP ja Ferrita cat-back palloliitos?

Viesti Kirjoittaja jykä66 »

Hook kirjoitti:Hmm.. Olisikos kuvaa, kun panta olisi sisäkkäin olevien pallojen päällä?
Mistään noista ei näe, kuinka KYSEINEN TARVIKE (?) panta puristaa palloparia toisiaan vasten, joten paha sanoa, että kuinka paljon tuossa on "vikaa".

Osa tarvikepannoista on hieman eri muotilla tehtyjä kuin alkuperäinen sekä tuo streetgearin dp voi mennä vakio cat-backin kanssa mukisematta yhteen, vaikka ei ferritan kanssa menisikään, eli vika EI YKSISELITTEISESTI välttämättä ole streetgearin dp:ssä.. Ferritakin saattaa toimia original dp:n kanssa.. Kukaan tarvikevalmistaja siis ei välttämättä ole vastuussa yhteensopivuudesta muiden tarvikevalmistajien osien kanssa - ikävä kyllä.

Hook
kyllä toi streetgearin 3" downpipe menee nätisti ainakin docpowerilta ostettuun 2.5" catbackiin,samaa kamaa taitaa olla kuin simmons :oops: .
#2285
Ilkka R
Matalapaineturbo
Viestit: 154
Liittynyt: To Heinä 31, 2008 12:28
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Streetgear DP ja Ferrita cat-back palloliitos?

Viesti Kirjoittaja Ilkka R »

Sen verran päivitystä tilanteeseen, että putki saatiin yllä mainituilla modifikaatioilla (palloliitokset pois rälläkällä ja tilalle putkiliitos) alle. DP meinaa ottaa kiinni etuakselistoon, joten pientä jumppaa pitää vielä tehdä, jotta ylimääräiset resonoinnit saadaan pois.

Äänet Ferritan cat-backin kanssa ovat melko hillityt. Sisälle eroa vakioputkeen on melko vaikea sanoa, hieman sellainen raaempi ja rääkyvämpi soundi tuossa rosteriputkistossa on. Ulkoa kuunneltuna tyhjäkäynnillä soundi on sellainen melko kiva matala pörinä. En ole vielä päässyt kuulemaan miltä kuulostaa ulkoa kun antaa kierroksia. Kokonaisuutena ok, mutta soundit jättivät kyllä vähän kylmiksi. Ehkä se on vaan sitten uskottava, että turbokoneessa ei juuri vaimentimia (edes läpivirtaavia) tarvittaisi...

Suorituskyvyn puolesta ei ole kuin positiivista sanottavaa. Auto tuntuu yleisesti pirteämmältä ja herkemmältä. Turbo spoolaa selvästi nopeammin ja jaksaa ahtaa paremmin myös kierrosalueen yläpäässä. Asennuksen jälkeen otettu päästömittaus antoi jopa hieman paremmat arvot kuin hieman vuotava vakioputkisto (sekin kuitenkin läpi katsastuksesta). Katti siis tuntuisi olevan riittävän tehokas.
Viimeksi muokannut Ilkka R, Ma Tammi 12, 2009 20:45. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Ilkka R
Matalapaineturbo
Viestit: 154
Liittynyt: To Heinä 31, 2008 12:28
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Streetgear DP ja Ferrita cat-back palloliitos?

Viesti Kirjoittaja Ilkka R »

Lisätään vielä, että nyt kun pääsi näkemään vakioputken palloliitoksen, kävi erittäin selväksi, ettei tuo Street Gearin pallo voi käydä hyvin edes siihen. Vakiopallon muoto on Ferritan tapaan lyhyt ja jyrkkä, joten liitos SG:n laakeaan palloon ei voi missään nimessä olla hyvä ja tiivis. Selkeä moka SG:lta, joka vaatisi nopeaa korjausta. 100% bolt-on tuo DP ei siis missään nimessä ole.
KAPU2
"Hölösuu"
Viestit: 1338
Liittynyt: Su Touko 18, 2008 09:35
Paikkakunta: PKS

Re: Streetgear DP ja Ferrita cat-back palloliitos?

Viesti Kirjoittaja KAPU2 »

Ilkka R kirjoitti:Lisätään vielä, että nyt kun pääsi näkemään vakioputken palloliitoksen, kävi erittäin selväksi, ettei tuo Street Gearin pallo voi käydä hyvin edes siihen. Vakiopallon muoto on Ferritan tapaan lyhyt ja jyrkkä, joten liitos SG:n laakeaan palloon ei voi missään nimessä olla hyvä ja tiivis. Selkeä moka SG:lta, joka vaatisi nopeaa korjausta. 100% bolt-on tuo DP ei siis missään nimessä ole.
Viime syksynä tilattu SG:n 3" DP meni vakioputken palloliitokseen ilman mitään ongelmia, olisiko sulle sattunut vain viallinen yksilö? Onko sulla noita kuvia vielä tallessa jossain, linkit ei enää toimi.
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Ilkka R
Matalapaineturbo
Viestit: 154
Liittynyt: To Heinä 31, 2008 12:28
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Streetgear DP ja Ferrita cat-back palloliitos?

Viesti Kirjoittaja Ilkka R »

KAPU2 kirjoitti:
Ilkka R kirjoitti:Lisätään vielä, että nyt kun pääsi näkemään vakioputken palloliitoksen, kävi erittäin selväksi, ettei tuo Street Gearin pallo voi käydä hyvin edes siihen. Vakiopallon muoto on Ferritan tapaan lyhyt ja jyrkkä, joten liitos SG:n laakeaan palloon ei voi missään nimessä olla hyvä ja tiivis. Selkeä moka SG:lta, joka vaatisi nopeaa korjausta. 100% bolt-on tuo DP ei siis missään nimessä ole.
Viime syksynä tilattu SG:n 3" DP meni vakioputken palloliitokseen ilman mitään ongelmia, olisiko sulle sattunut vain viallinen yksilö? Onko sulla noita kuvia vielä tallessa jossain, linkit ei enää toimi.
Kuvien linkit korjattu toimiviksi.

En usko, että oli vain yksittäinen viallinen yksilö, koska SG:n edustaja myönsi vian.

Lopullinen ratkaisu ongelmaan oli rosterisen joustokappaleen hitsaaminen SG:n downpipen ja Ferritan takaosan väliin. Putken katkaisu hoituu yhtä liitosta edempää. Ei vuoda eikä kolise runkoon. Äänet ovat edelleen vaimeahkot (korkeammilla kierroksilla ok), mutta toisaalta eipähän käy korviin matka-ajossa. Loppujen lopuksi siis ihan tyytyväinen ostokseen.
Vastaa Viestiin