Lattiat märkänä

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
kimmoisa
"Hölösuu"
Viestit: 1091
Liittynyt: Ke Syys 15, 2004 11:15
Paikkakunta: Suomi-Finland

Lattiat märkänä

Viesti Kirjoittaja kimmoisa »

Terve taas!

Ompa tuossa omassa tonnarissa lattiat kumimattojen alta märkänä. Ja tuntuu että eivät oikeen kuivu. Taitaa siis olla jäähdytysnestettä.

Eli näissähän on ollu tyyppivikana tuota lämmityslaitteenkennon vuotoa.

Kuinkas hakala homma on tarkastaa/vaihtoo kenno?

Vielä en oo ees mitään korjauskäsikirjaa ehtiny hankkiin. Lisäksi tuntuis hassulta ostaa tälläseen autoon egnlanninkielinen korjauskäsikirja, pitäs ostaa ruotsinkielinen.

Samanten miten ne kynnykset saa irti? Eipä näy ruuveja niin kuin vanhassa kunnon 900 -mallissa.
SAAB
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: Lattiat märkänä

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

kimmoisa kirjoitti:Terve taas!

Ompa tuossa omassa tonnarissa lattiat kumimattojen alta märkänä. Ja tuntuu että eivät oikeen kuivu. Taitaa siis olla jäähdytysnestettä.

Eli näissähän on ollu tyyppivikana tuota lämmityslaitteenkennon vuotoa.

Kuinkas hakala homma on tarkastaa/vaihtoo kenno?

Vielä en oo ees mitään korjauskäsikirjaa ehtiny hankkiin. Lisäksi tuntuis hassulta ostaa tälläseen autoon egnlanninkielinen korjauskäsikirja, pitäs ostaa ruotsinkielinen.

Samanten miten ne kynnykset saa irti? Eipä näy ruuveja niin kuin vanhassa kunnon 900 -mallissa.

Akvaariokotelon kansi pois, Tuliseinä irti, Puhallinkotelo pois ja uusi kenno tilalle.
Huomaa tuon pikaliittimen vesitiivisteet ; irrotuksessa ja asennuksessa.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Suomik
"Hölösuu"
Viestit: 1117
Liittynyt: Ti Heinä 13, 2004 11:32
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Lattiat märkänä

Viesti Kirjoittaja Suomik »

kimmoisa kirjoitti: Samanten miten ne kynnykset saa irti? Eipä näy ruuveja niin kuin vanhassa kunnon 900 -mallissa.
On siellä ruuvit, löydät kyllä kun alat tosissaan purkamaan. Osa ruuveista on vaakasuorassa eli kannat osoittavat jalkatilaa kohti.

Etuovi: yksi on etu- ja takaoven kynnyksen liitoskohdassa B-pilarin juuressa, toinen taitaa olla jossain puolivälissä ja sitten on vielä siellä kynnyksen etuosassa, kun se nousee ylös kojelaudan alle. Päälipuolella keskellä on myös parit ruuvit, löydät ne kun kampeat :saab: - ovaalin kynnyksen päältä pois (siinä on kolo esim. pientä talttapääruuvaria varten). Ovaalin alla on kynnyskoteloon ruuvattu peltilätkä, joka painaa kynnysmuovia kiinni.

Takaovi: Sama kuvio kuin edellä; osa ruuveista on näkyvillä suoraan, osa löytyy :saab: -lätkän alta. Takaosassa on vielä 1 tai 2 / puoli jemmattuna takaistuimen alle, missä kynnysmuovi levenee. Istuinta kippaamalla paljastuvat sieltä...

Tuntuu sitten olevan enemmän sääntö kuin poikkeus, että osa noista ruuviesta puuttuu. Ainakin B-pilarin tyvessä olevat on ilmeisesti helppo unohtaa asentaa takaisin. Jos sinulla on kaikki tallella, niin vaali ihmeessä tätä harvinaista sattumusta! :wink:
Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Vastaa Viestiin