Sopeuttamisesta

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Ekitheman
"Aero"
Viestit: 443
Liittynyt: To Touko 08, 2008 14:27
Paikkakunta: Ylämylly

Sopeuttamisesta

Viesti Kirjoittaja Ekitheman »

Sellaisesta kysyisin, kun autossa on ollu noita sopeutumisvika-koodeja, ja välillä on tainnut sopeutua ja välillä ei. Nyt yritettiin ohjeen mukaan, jossa piti laittaa lankaohitus siihen anturiin. Kävi niin että auto kävi tosi huonosti tyhjäkäyntiä mutta liikkui ihan normaalisti. Eli kysymys on, että onko normaalia, ja pitäisikö auto sopeuttaa juuri tuollaisessa "vajaatoimintatilassa"???
#3839
9-3 Turbo X SS M6, 9000 Aero -94 st±5
Entiset:9000 2.3t aut - 97, Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Sopeuttamisesta

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Mitäs anturia tässä nyt on ohiteltu?

Adaptaatiovirheet johtuu yleensä joko rikkinäisestä lambda-anturista tai muusta viasta joka rikastaa/laihentaa seosta mutta ei aiheuta vielä muuta vikakoodia kuten ilmavuoto, väärä bensanpaine tai sopivasti rikkinäinen ilmamassamittari/muu anturi.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Ekitheman
"Aero"
Viestit: 443
Liittynyt: To Touko 08, 2008 14:27
Paikkakunta: Ylämylly

Re: Sopeuttamisesta

Viesti Kirjoittaja Ekitheman »

Jokseenkin tämän anturin... Eli onko tuo nyt sitten se läppäkytkin nimeltään, mutta oikeaan osaan ainakin tämä tehtiin.
Mäksä kirjoitti:sain tossa yv:llä ohjeen:
DI/APC jossa neuvotaan boxin sopeuttaminen max paineelle??jos akun johto tai boxin johtoa käytetään irti tiedot katoaa muistista.jolloin pitää SUORITTAA uus sopeuttaminen max paineen saavuttamiseksi!!
NÄIN NEUVOO KIRJA:vedä läppä kytkimen kumisuojus pois ja suorita napojen 1ja2 yhdyskytkentä rautalangalla liitinkappaleen takapuolelta(simuloi kiini olevaa läppäkytkintä.
-tee täyskaasu kiihdytys mahdollisiman suurella vaihteella kierosluvulta n.2000-min kierosluvulle 3500r/min.
-koska sopeuttamis alueen(2750-3250r/min)lyhimmän läpikäynti ajan tulee olla pitempi kuin 3 sekunttia, on sopeutus hyvä suorittaa ylämäessä.
menettelyä toistetaan,kunnes suurin nimellinen ahtopaine on saavutettu.
-poista ohiktkentä!!
-AUTOMAATILLA:kiihdytys mahdollisiman suurella kaasunpainalluksella,mutta ei kuitenkaa kick-down tomintoon saakka,muuten samalla tavoin kuin edellä on kerrottu!!



no koitin sitten tota ja kun oli rautalanka paikassa niin heti kun turbon mittari meni vihreeltä keltaiselle niin auto tukehtui....

ja edelleen kun boxin repii irti (akun irroitus ei vaikuta), 10kiihdytystä ahtaa ja sit menee perusahdoille...eli missä hiivatissa vika
#3839
9-3 Turbo X SS M6, 9000 Aero -94 st±5
Entiset:9000 2.3t aut - 97, Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Sopeuttamisesta

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Eipä tuollainen sopeuttelu taida auttaa, kyllä se DI/APC ihan itsekseenkin sopeutuu jos oikein toimii. Tosin harvoin toimii, melko susi on koko järjestelmä.

Milläs näitä vikakoodeja on saatu, ettei olisi kyseessä LH:n sopeutusongelmat (polttoaineen syöttö). DI/APC ei ilmoita mitään sopeutusvikoja.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Ekitheman
"Aero"
Viestit: 443
Liittynyt: To Touko 08, 2008 14:27
Paikkakunta: Ylämylly

Re: Sopeuttamisesta

Viesti Kirjoittaja Ekitheman »

Ihan tavallisella testerillä, ja kyllä se vikakoodi oli nimenomaan DI/APC:ssä, "sopeutumisvika - rajojen ulkopuolella". Mutta ilmeisesti täytyy sitten vaan yrittää ajamalla saada sopeutumaan. Sen verran vaan vieläkin seilas ahdot (nollattiin akun kengällä pari viikkoa takaperin), että oletan ettei sopeutunut. Ja nyt taas nollattu ja kivasti ahtaa.. :o
#3839
9-3 Turbo X SS M6, 9000 Aero -94 st±5
Entiset:9000 2.3t aut - 97, Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87
Vastaa Viestiin