Uskaltaiskohan sitä itekin ryhtyä mokomaan operaatioon kun nykysellä karretilla on rulluteltu 260 000 ja alakaa jo olla vähän väsähtäny luonne
Olipa kerran Garrett GT17 -turboahdin
Re: Olipa kerran Garrett GT17 -turboahdin
Mistä ostit uuden ahtimen, joutuko lähettämään vanhan vaihdossa, mitä makso kuluineen, tuliko nopeesti?
Uskaltaiskohan sitä itekin ryhtyä mokomaan operaatioon kun nykysellä karretilla on rulluteltu 260 000 ja alakaa jo olla vähän väsähtäny luonne
Uskaltaiskohan sitä itekin ryhtyä mokomaan operaatioon kun nykysellä karretilla on rulluteltu 260 000 ja alakaa jo olla vähän väsähtäny luonne
#3272
Re: Olipa kerran Garrett GT17 -turboahdin
Katos muuten ne vähätkin savuttelut. Nyt autoa voi siirtää sen 5m jos tarvii ilman, että pitää sen jälkeen olla savuverhon sisällä startin jälkeen 
http://www.partsforsaabs.com/product_in ... ts_id=3474
Pari päivää ensin mailailtiin Gavinin kanssa BSR:stä ja Mitsusta..
16. kuluvaa kuuta keskiviikkoehtoona pistin tilauksen sisään ja maksoin Visalla. Seuraavana päivänä lähti matkaan ja vajaan viikon päästä tiistaina kuriiri kolkutti ovea puolen päivän aikaan ja antoi ihan aidon Garrettin pahvilaatikon, jossa oli turbon lisäksi pakosarjan tiiviste, pakolaipan pultit ja mutterit, sekä öljyn paluuletkun tiiviste.
Ainoat sanomisen aiheet hommasta on, että olis sitä voinu ostaa tietty uudet pakosarjan pultitkin. No entisöin sitten vanhat.
Turbon mukana tullut pakosarjan tiiviste oli "pyöreä". Hyvin se silti tiivistyi.
550eur suurinpyörtein turbon hinta ja kuluineen 609e.
Vanhan "saa" pitää
Äärimmäisen hyvä fiilinki jäi kyseisesta lafkasta taas.
TäältäPola kirjoitti:Mistä ostit uuden ahtimen, joutuko lähettämään vanhan vaihdossa, mitä makso kuluineen, tuliko nopeesti?![]()
Uskaltaiskohan sitä itekin ryhtyä mokomaan operaatioon kun nykysellä karretilla on rulluteltu 260 000 ja alakaa jo olla vähän väsähtäny luonne
http://www.partsforsaabs.com/product_in ... ts_id=3474
Pari päivää ensin mailailtiin Gavinin kanssa BSR:stä ja Mitsusta..
16. kuluvaa kuuta keskiviikkoehtoona pistin tilauksen sisään ja maksoin Visalla. Seuraavana päivänä lähti matkaan ja vajaan viikon päästä tiistaina kuriiri kolkutti ovea puolen päivän aikaan ja antoi ihan aidon Garrettin pahvilaatikon, jossa oli turbon lisäksi pakosarjan tiiviste, pakolaipan pultit ja mutterit, sekä öljyn paluuletkun tiiviste.
Ainoat sanomisen aiheet hommasta on, että olis sitä voinu ostaa tietty uudet pakosarjan pultitkin. No entisöin sitten vanhat.
Turbon mukana tullut pakosarjan tiiviste oli "pyöreä". Hyvin se silti tiivistyi.
550eur suurinpyörtein turbon hinta ja kuluineen 609e.
Vanhan "saa" pitää
Äärimmäisen hyvä fiilinki jäi kyseisesta lafkasta taas.
Re: Olipa kerran Garrett GT17 -turboahdin
Tossa keväällä narahti kansipahvi ja samalla tuli tutkittua gt17 kunto ihan ok,vaikka
maptunin 3 ollu puolvuotta kiinni.kestäähän se??Paikallisesta realisointikeskuksesta löysin mitsun TO04 jossa pakosarja,imuputki,vesi/öljyputket ja mankuvena kiinni.uusiahan noi.venaa testatessa tuli huomattua ett puolvuotta ajettu rikkinäisellä mankuvenalla.No töihin ja takas 16km ja muuten kulki,Mutta aamulla öljyä pääsi niin paljon läpi ettei ajamisesta tullut mitään.Turbo irti..Höh melkeimpä sentti päittäis välystä,Eikö GT17 enempää kestäny ja autolla ajetu 130tkm.Hintaa tuli reipas 3hunttia tolle mitsun paketille,Joutu vaan puhdistamaan kun oli hiekkaa imuputkessa ja pakosarjassa.Oli vissiin kolhittu asennuksessa>hukkaportinkellossa lommo ja naarmuja imuputkessa
Näkyy olevan aina silloin tällöin mitsun 04-15,garretin tbo321,gt17,gt20,gt25 jotain kkk jättiläisiä.Hinta pyörii noin 300-350 naarmuista riipuen.http://kuvablogi.com/nayta/1264036/Tossa joku räjäytys kuva 
maptunin 3 ollu puolvuotta kiinni.kestäähän se??Paikallisesta realisointikeskuksesta löysin mitsun TO04 jossa pakosarja,imuputki,vesi/öljyputket ja mankuvena kiinni.uusiahan noi.venaa testatessa tuli huomattua ett puolvuotta ajettu rikkinäisellä mankuvenalla.No töihin ja takas 16km ja muuten kulki,Mutta aamulla öljyä pääsi niin paljon läpi ettei ajamisesta tullut mitään.Turbo irti..Höh melkeimpä sentti päittäis välystä,Eikö GT17 enempää kestäny ja autolla ajetu 130tkm.Hintaa tuli reipas 3hunttia tolle mitsun paketille,Joutu vaan puhdistamaan kun oli hiekkaa imuputkessa ja pakosarjassa.Oli vissiin kolhittu asennuksessa>hukkaportinkellossa lommo ja naarmuja imuputkessa
puh.050-3748237
#3078
#3078
Re: Olipa kerran Garrett GT17 -turboahdin
Mikä kokonen räikkä tohon tarvii. Löytyis 10 ja 13mm. Pitääkö lähteä työkalukaupoille?Tomsson kirjoitti:Noniin, pakari on irti turbosta. Luojan kiitos, että oli räikkälenkkisarja. Olisi saattanut tulla muuten itku sen alimmaisen mutterin/pultin kanssa, jotka tulivat nyt pihalle käsikädessä napsu kerrallaan.
#3272
Re: Olipa kerran Garrett GT17 -turboahdin
Ei mitään muistikuvaa. Jos veikata pitäis niin arvaisin 12mm. Muistaakseni joku koko oli vähän villi, kun remppaa tein. Voi olla toki 10mm:kin.Pola kirjoitti:Mikä kokonen räikkä tohon tarvii. Löytyis 10 ja 13mm. Pitääkö lähteä työkalukaupoille?Tomsson kirjoitti:Noniin, pakari on irti turbosta. Luojan kiitos, että oli räikkälenkkisarja. Olisi saattanut tulla muuten itku sen alimmaisen mutterin/pultin kanssa, jotka tulivat nyt pihalle käsikädessä napsu kerrallaan.
Ota pakosarjan päältä pelti pois ja mittaa pakosarjan/turbon väliset mutterit. Ne on samaa kokoa kuin pakoputken kiinnityksenkin.
Muoks.
Komento takaisin. Se on 13mm
Muistin, että vanhassa turbossa tuolla tallin nurkassa on kiinni pari vanhaa pultin ja mutterin ruostekimppua. Kävin mittaamassa.
Re: Olipa kerran Garrett GT17 -turboahdin
Suuret kiitokset vaivan näöstä! Aamulla olis tarkotus käydä vaihtelemaan. Ahdin ja epämääränen kasa muttereita ja tiivisteitä on jo tän viikkoa odotellut nurkassa asennusta.
Valuttaako kovasti öljyä kun irroittaa letkut?
Mitään huomioitavaa kun tällainen asiasta mitään tietämätön käy kyseistä operaatiota turaamaan?
Valuttaako kovasti öljyä kun irroittaa letkut?
Mitään huomioitavaa kun tällainen asiasta mitään tietämätön käy kyseistä operaatiota turaamaan?
#3272
Re: Olipa kerran Garrett GT17 -turboahdin
Mulla auto ehti seisoa vajaat 2 viikkoa, ennen kuin ruuvasin turbon irti. Ei juurikaan valunut öljyä tuloputkesta. Ei ainakaan niin että muistaisin. Liekö valunut tyhjäksi turbon läpi paluuletkuun siinä seistessään.Pola kirjoitti:Suuret kiitokset vaivan näöstä! Aamulla olis tarkotus käydä vaihtelemaan. Ahdin ja epämääränen kasa muttereita ja tiivisteitä on jo tän viikkoa odotellut nurkassa asennusta.
Valuttaako kovasti öljyä kun irroittaa letkut?
Mitään huomioitavaa kun tällainen asiasta mitään tietämätön käy kyseistä operaatiota turaamaan?
Jos tuosta jotain vinkkiä on jäänyt mieleen, niin päästä syyläri tyhjäksi letkunpätkän avulla. Älä kastele paikkoja. Pohjamuovin kolosista tippuvat vesipisarat saa vitutuksen aikaan hyvin nopeasti.
Banjopulttien metallitiivisteet tippuu herkästi kun pultit irroittaa. Älä hukkaa.
Itse banjopulteissa on myös eroja. Älä sekoita keskenään.
Alakautta lienee mukavampi turbo tiputtaa pois. Pitää vaan vähän vääntää sitä "yhtä" vesiputkea sivuun, jotta pääsee tippumaan pois. Siis putkea, olisikin letkut, niin olis paljon helpompi operaatio... Niin ja laskea öljyt ja ottaa suodatin pois tieltä. Päältäkin varmaan turbon saa pois, mutta ite en ruvennut pakosarjaa irroittamaan tieltä.
Konehuoneen muut purkamiset on ihan simppeliä perustouhua, katsoo vaan mankkuvenan letkut, että ne tulee oikein.
Imuputken, eli "cobraputken" o-rengas on kätsy liimata parilla pienellä vaseliininokareella kiinni jompaan kumpaan osaan kun putken asentaa. Tilaa kun ei juuri ole sitä pidellä paikallaan, kun putkea asentaa. Varmista myös, että o-rengas tosiaan on hyvin ja suorassa siellä. Ilmeisesti aika fataalia, jos jää vuotamaan.
Apukädet on välttämättömät, ainakin sitten kasausvaiheessa.
Onnea ja voimia projektille
-
NightEagle
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 70
- Liittynyt: To Tammi 01, 2009 21:19
- Paikkakunta: Lohja
Re: Olipa kerran Garrett GT17 -turboahdin
kiva lukea ja ottaa opikseen kuunvaihdetta varten. Itselläni myös nimittäin tuo vakio T17 porsimaan päin ja sama softa sisällä.
Ei tarvitse enempiä alkaa miettimään,senkun lunttaa tekee hieman,kiroaa,lunttaa taas ja jatkaa aherrusta. 
Re: Olipa kerran Garrett GT17 -turboahdin
Nyt voi kokemuksesta jo sanoa että toinen ahdin menee jo huomattavasti nopeammin kuin ensinmäinen 
#3272