Sitä olen ihmetellyt, että mikseivät myy autoja pilkkahinnalla jos kerran kassan pohja piilottaa? Tai sitten uskovat kovasti, että lainarahaa tippuu lisää ja asiat ratkeavat hyvin päin. Jos ostajaa ei tosiaan löydy tai lisälainaa ei tule niin se on sitten stoppi.
Tuolla konstilla voisi saada myös asiakaspohjaa kasvatettua, kun halvoilla autoilla houkuteltaisiin uusia auton ostajia Saabin makuun
Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Näin juuri. Kun myynti on pudonnut maailmanlaajuisesti yli 70 % niin uuden 9-5 pitää kyllä olla todellinen superauto, jotta saadaan Saabin asiakkaiksi muitakin kuin vanhoja saabisteja. Saab ei ilmeisesti kuitenkaan halua ryhtyä alennusmyynteihin, ettei saa mitään halpisluokan (Opel, Rellu, Citikka ym.) perheauton leimaa. Kun pitää olla premiumia
Pikkusaab voisi olla taloudellisesti hyvä veto kun muutenkin suositaan vähän kuluttavia ja - päästäviä pikkuautoja. Harva ostaa ainakaan Suomessa 9-5 hintaluokan autoja uutena omalla rahalla.
Niin, ja tosiaan tuolla eri osiossa saabin tulevaisuus topicin alla on myös Sonett73 laittama linkki, missä kerrotaan Ruotsin hallituksen tulosta apuun, tässä tämänpäiväisen ongelman ratkomisessa....
Mikä tämä toinen ostajaehdokas on Koeniggseggin lisäksi? Sijoitusyhtiö? Kuinka suuri yhtiö se on, ja mitä se omistaa tai millä alalla se toimii? Onko kellään tietoa? Itse kun en kehtaa tässä vaiheessa alkaa tutkimaan enempää.
Jep, jep... Koenigsegg olisi ihan JESS!!! Pieni tekijä tosin tällä hetkellä, mutta kaverilla ois varmaan intressiä tehdä töitä brandin eteen... Voihan tuo toki mennä persiilleenkin, mutta olisipahan ainakin yritetty... Paras ostajaehdokas minun mielestä!
Saabisti vuodesta -93
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
Saab-man kirjoitti:Jep, jep... Koenigsegg olisi ihan JESS!!! Pieni tekijä tosin tällä hetkellä, mutta kaverilla ois varmaan intressiä tehdä töitä brandin eteen... Voihan tuo toki mennä persiilleenkin, mutta olisipahan ainakin yritetty... Paras ostajaehdokas minun mielestä!
En väheksy koenigggggseggggin (as Jeremy Clarkson spells it) olemassaoloa ja ehdokkuutta, mutta mielestäni myös tuo toinen ehdokas on aivan samalla viivalla. Voisi olla tervettä ja tervehdyttävääkin, jos sijoittaja ei tietäisi autoista juurikaan mitään. Pääsisi saabin oma tuotekehitysosasto mellastamaan suht vapaasti, porkkanana tulos tai ulos.
Tämä "pelihän" menee yhtä jännäksi kuin elokuvissa! Selviääkö Saab viime tingassa? Löytyykö uusi ostaja/omistaja ja onnistuuko se kääntämään kelkan noususuuntaan? Ja ennenkaikkea se ainoa tärkeä kysymys: löytyykö jatkossa Saabille tarpeeksi ostajia? Ainoastaan se ratkaisee kykeneekö tehdas jatkamaan.
Ei muuta kuin peukkuja ja varpaita pystyyn, että vielä nähdään uusi 9-5 ja muut liikenteessä joku päivä. Näyttää vain nuo Opel uutisetkin siltä, että GM varmistaa omat tulonsa ennenkaikkea. Eli vaikka kaupat syntyisi, niin GM:lle pumpataan rahaa selkä vääränä vielä vuosikausia!
Marko A kirjoitti:Ei muuta kuin peukkuja ja varpaita pystyyn, että vielä nähdään uusi 9-5 ja muut liikenteessä joku päivä. Näyttää vain nuo Opel uutisetkin siltä, että GM varmistaa omat tulonsa ennenkaikkea. Eli vaikka kaupat syntyisi, niin GM:lle pumpataan rahaa selkä vääränä vielä vuosikausia!
Toivotaan, että ns. Saabin tekniikka ei olekaan GM-patentteja vaan ihan riktig-Saab-patentteja.
Ja sellainen pointti tuli tuossa mieleen, että toivottavasti Opel nyt sitten luopuu noista vetyautoista (lue: **tusti energiaa tuhlaavasta epätoivoisesta tavasta tehdä ympäristöystävällistä autoa), kun eivät saaneet polttokennoihin omistusoikeutta.
Joo, ei oo muuten huomioineet, ei tosin liene yllätys.
Ne + molemmat iltapäivälehdethän julisti periaatteessa kuolleeks koko merkin. Pitivät ns. hautajaisia, ja keräsivät kuvia jne. huh huh.
(btw. käsittääkseni ihmisenkään hautajaisia ei voi pitää ennen kuolemaa, vai miten se nyt oli...)
Jos tosta nyt kaupat tulis, niin joukolla saab-palautetta ko. humpuukilehdille!