ng900aero kirjoitti:Tannisto kirjoitti:
Ja suunnitteluasteella vielä siitäkin pienepi 9-2. Jos tykkäät pienemmistä ja taloudellisemmista autoista, mikset sitten valitse pienempää ja taloudellisempaa autoa? Onko ihan pakko ajella sillä isolla ja kuluttavalla mallilla? On oikeasti olemassa joukko ihmisiä joille pieni auto ei vain yksinkertaisesti toimi. Miksikö? Koska sellaiseen ei mahdu tavaraa (esim. meikäläisen työkalut) eikä moottoriteho riitä vaikkapa asuntovaunun vetämiseen.
Vähän provosoiva asenne sulla... Tarkoituksella huomiota keräämässä kun ei muualla huomata, vai...?

Sori, ei ole tarkotus kerätä mitään huomiobojoja kuitenkaan, vaikka omiin tähänastisiin Saabeihini tympääntyminen loistaneekin hiukka läpi kirjoituksessa.
Jokaisella saakoon olla omat tarpeensa, ja toiveensa autonsa suhteen, kuten itselläkin. Saabeilla haluaisin ajella jatkossakin, ja siksi itse toivonkin tuotantoon tulevaksi sellaista pikku-saabia, eli ikäänkuin kajakin jatkajaa (sitä olen odottanut jo suunnilleen siitä saakka kun kajakin valmistus loppui).
Merkkiuskollisuus siis kyseessä, säälittävää sinänsä
Toivottavasti se mainitsemasi 9-2 tulisi olemaan kajakin tavoin hintaluokassa halvin Taunus, eli samaa hintaluokkaa kuin esim. Citroen C4, tai C3, ja muut vastaavankokoiset vääränmerkkiset viritykset, ja toivottavasti perusmalliin saisi tosiaan oikein pienen koneen, ja lähes kaikki varusteet pois, niin auton voisi saada ostettua uutena suht. järkihintaan jopa Suomestakin.
Asuntovaunun vetämiseen henkilöauton perässä en halua ottaa kantaa, paitsi vain mainitakseni että outoa hommaa se on.
Mitä ihmettä?
Mikset aja Citroën C2:lla, Volkswagen Pololla, Renault Cliolla (tai Twingolla), Skoda Fabialla, tai vaikka sillä kuupalla? Kerrotko miksi ihmeessä SAABin pitäisi mennä tuollaiseen kääpiöautohommiin mukaan? SAABillahan ajaa isot paskamahaset miehet jotka ei mahdu just noihin munakuppeihin kuten Ford Ka.
(ps. SAAB = Premium merkki, ei 1l moottori ole premiumia, eikä 1l moottorilla tehdä turvallisia ohituksia. Sissus.)
Ja sitten päästään taas tuohon että perheellisten pitäisi ajaa Minillä. Niinku mitä ihmettä? Onko sinulla perhettä? Kuljetatko mitään autossasi? Nim. torstaina 9-5 Wagonin takakontissa 1x Lexmark C534 lisätraylla, 1 x Lexmark T644 lisätraylla sekä, nippu ip-puhelimia, Ciscon kytkin ja kilometrikaupalla parikaapelia. Toisinaan kun pääasiallisishommis menee jutut päin persettä niin sitä joutuu ottaa salista/ties mistä yhden ison palvelimen mukaan ja viemään labraan tutkittavaksi. Ja sitten taas viikko sitten auton takakontissa matkas yksi 24 nauhan nauhakirjasto laatikoineen päivineen ja mahtui juuri ja juuri femman konttiin. Mites se olis mahtunut miniin? Kohta varmaan kuittaat että pitäisi ajaa pakettiautolla...
Ja nyt päästään takaisin tähän että perheiden pitäisi ajaa Minillä.
Meillä oli OG9-3 siihen saakka kun tytär oli 1.5 vuotta. Tonnari myös. Tonnarissa ei jalat ottanut turvaistuimessa istuessa kiinni pelkääjän tuoliin. Ei sillä, näin mä vko sitten myös OG9-3 Coupén jossa oli takapenkillä 3 turvaistuinta. Ei sekään varmaan lapsille ole herkkua.
Mutta joo, femmassa (kuten tonnarissa) on sen verta tilaa etupenkin ja takapenkin välillä vaikka etupenkkiläinen istuisi vähän isommil jalkatiloil, lisäksi wagonin konttiin on huomattavasti mukavempi nostaa asioita kuten LASTENVAUNUJA, LASTENRATTAITA, MATKARATTAITA, MATKALAUKKUJA SEKÄ KAIKENLAISIA ASIOITA.
Ikävää jos sinä NG900Airo et tiedä mitä on kätevyys, premium-auto, tehokas moottori, ajomukavuus ja niin edelleen. Aja sinä vaikka kindermunan yllätysleluautolla, minä ajan isolla (tilavalla) SAABilla perheen kanssa tai ilman tavaraa takakontti täynnä koska on tarve siirtää asioita.
Lisätään vielä, olisin ostanut Hatchbackin, mutta kun femmasta ei moista ole olemassa. Halusin katsos OG9-3:n tonnarin sisätiloilla ja Wagon femma oli ainoa vaihtoehto.