
Korealaisen opiskelijan tekemä lopputyö se taitaa olla.
http://www.diseno-art.com/encyclopedia/ ... iffin.html
Eipä ole tullut aikaisemmin vastaan. Kyseessä siis opiskelijan "final graduation project". Voisin kuvitella että tavoitteena on ollut tutkia nimenomaan tuota auton asymmetristä muotoajuhokare kirjoitti:Onko tämä ollut täällä ennen?
Eli SAAB 9-Griffin. Liekkö jonkun keksimä, aika erikoinen mielestäni.
Haastettahan brändin nostamiseksi todella bmw/audi-katogoriaan on, ja temppua ei varmasti tehdä vuodessa tai kahdessa. Pitää kuitenkin muistaa että suomessa Saab mielletään tosiaan "kansanautoksi joka on yrittänyt 90-luvulta lähtien nousta ylöspäin". Maailmanlaajuisesti Saabin brändi on kuitenkin huomattavasti lähempänä tuota "luxury"-kategoriaa. Hyvänä esimerkkinä erilaisesta bränd-imagesta eri puolilla maailmaa käy brandtags.net:in palvelu johon käyttäjät (pääosin US:sta) kertovat sen mitä kustakin brändistä tulee ensimmäisenä mieleen. Saabin osalta listan kärkipäästä löytyy mm.Teme100 kirjoitti:Mielenkiintoista nähdä miten merkin profiilinnosto ja malliston hinnan nostaminen onnistuu. Viimeisin esimerkkihän tästä on 2000-luvun alusta, kun Piech päätti tehdä Volkkarista luxusmerkin W-koneineen ja Phaetonin avustuksella. Huonostihan siinä kuitenkin kävi, koska ostajat eivät mieltäneet brändiä tarpeeksi exclusiiviseksi ...
Samoin japanilaisten eliittimerkit Lexus, Infiniti ja Acura eivät ole saaneet jalansijaa länsimaissa jenkkejä lukuun ottamatta ...
Periaatteessa vanhaan pitäisi tehdä reilu ero, mutta se taas erottaa vanhat kannattajat ja mitä sitten tehdäänkään jos uusia ei saada? Merkkinä Koenigsegg on niin tuntematon, että se ei tarjoa suurta markkinointiapua.
Suomessa vai maailmalla? Täytyy muistaa että noita myydään muuallakin kuin Suomessa. Saattaa jopa mennä muualle enemmän kuin tänne. Tuo Saabin brändin erilaisuus täällä ja muualla oli ihan hyvää infoa, itse en ole tullut ajatelleeksi.9-5T kirjoitti: Ensinnäkin Audit myydään omilla osastoilla ja halvimman Phaetonin hintaiset A6 audit ei ole yleensä esittelyautoja. A8 on se joka on Phaetonin oikea kilpailija.
Piti ihan katsoa mitä volsusta em. palvelussa kerrotaan, niin samat laatusanat siitäkin mainittiin. Aeroplane tosin puuttui, mutta boring ja broken termit olivat huomattavasti pienemmällä. Ja natsi ja hitler maininnat puuttui saabistamoose kirjoitti:
Haastettahan brändin nostamiseksi todella bmw/audi-katogoriaan on, ja temppua ei varmasti tehdä vuodessa tai kahdessa. Pitää kuitenkin muistaa että suomessa Saab mielletään tosiaan "kansanautoksi joka on yrittänyt 90-luvulta lähtien nousta ylöspäin". Maailmanlaajuisesti Saabin brändi on kuitenkin huomattavasti lähempänä tuota "luxury"-kategoriaa. Hyvänä esimerkkinä erilaisesta bränd-imagesta eri puolilla maailmaa käy brandtags.net:in palvelu johon käyttäjät (pääosin US:sta) kertovat sen mitä kustakin brändistä tulee ensimmäisenä mieleen. Saabin osalta listan kärkipäästä löytyy mm.
- Jets
- Expensive
- Quality
- Cool
- Luxury
- Snob
Volkswagenin tapauksessa Phaeton oli hieman ongelmallinen jo siinä suhteessa että konsernin sisältä löytyi suora kilpailija autolle. Olettaisin että usein autoliikkeessä oli vastassa tilanne jossa vierekkäin oli Volkswagen Phaeton ja Audi A6 samanlaisella hintalapulla varustettuna. Jos joskus voi puhua itseään jalkaan ampumisesta niin tässä tapauksessa.
T
Kauppalehden uutinen on täysin väärin käännetty. Tässä alkuperäinen reuterssilta:moose kirjoitti:Jep... Maud Olofssonille ei taida tällä hetkellä kuulua pätkääkään että kuinka paljon Koenigsegg Saabista maksaa. Siinä vaiheessa jos Ruotsin valtio halutaan takaamaan Euroopan investointipankin lainoja on takaajan toki tiedettävä että missä mennään. Muutoin kyseessä on kahden yrityksen keskinäinen kauppa, jota ei Ruotsin valtio voi kaataa.
Jaa-has... Olisi pitänyt itsekin etsiä tuo alkuperäinen uutinen. Ei ole nimittäin ensimmäinen kerta kun näitä "kesäharjoittelija"-tasoisia käännöksiä tulee kyseisessä julkaisussa vastaan.Arcer kirjoitti:Kauppalehden uutinen on täysin väärin käännetty. Tässä alkuperäinen reuterssilta:
http://www.reuters.com/article/euMerger ... 4220090625
Onko tuolla jutulla mitään todellisuuden pohjaa? Mikä on todellinen tilanne?Julle kirjoitti:Kuppalehti se on poikkeuksellisen kiinnostunut Saabista http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uu ... 9/08/24669
Muistaa kyllä uutisoida.