Kiitos vinkeistä! Alla hieman lisäinfoa ja omia epäilyksiä.
jyyrä kirjoitti:Itse epäilisin aurauskulmia tai puslia ja jos kerran sinne on vaihdettu jo ne pitkittäis tukivarren etupuslat niin syypää voi olla myös ne poikkitukien pallonivelet. Tai sitten jos sinne on laitettu uretaanipuslat niin syy on niissä.
Aurauskulmat tsekattu viimeksi 110tkm huollossa lokakuussa 2008, joten kaipa niihinkin on voinut tulla jo heittoa? Taka-akselin pitkittäispuslat vaihtoi merkkihuolto (Magneetti, ei Metro) oma-aloitteisesti, enkä tiedä millaiset sinne laittoivat. Ilmeisesti huonot? Jos uudet on jo nyt rikki, niin on mentävä tuotetakuun piiriin...
Mimmi kirjoitti:Laita ihmeessä uudet takaiskarit ja tarkistuta taka-akselin puslat.
Kyllä vain, iskarit ovat ostoslistalla, eivätkä varmasti ole hukkaostos monessakaan mielessä. Lähinnä huolettaa, että poistuuko myös nyt käsitelty vaeltelu-ongelma sillä. Mitäs kaikkia puslia jo vaihdettujen lisäksi sieltä takapäästä oikein löytyy? Mitään ennakkohuomautuksia ei huolto ole antanut muiden puslien vaihtotarpeesta, kuten tekivät aiemman 90tkm huollon yhteydessä jo vaihdetuista.
2.3i-16 kirjoitti:Olethan tarkastanut rengaspaineet? Meikäläisellä femma tuntui 215/55/16-kumeilla huojuvan mikäli käytti ilmoitettuja tyhjän auton rengaspaineita. Oman kokemuksen mukaan tuolla rengastuksella 2,7-2,8 bar takana alkoi tuntua hyvältä.
Hyvä huomio. Tärkeä seikka vaeltelu-ongelmassa on se, että
vika ilmestyi keväällä heti kesärenkaiden vaihdon jälkeen. Olin tästä niin hämmästynyt, että tarkistin sekä pulttien kiristykset ja ilmanpaineet kahteen kertaan!

Auto on minulla neljättä vuotta ja ilmanpaineet on tällä hetkellä samat hyväksi koetut (ei tyhjän auton paineet) kuin aiemminkin. Yksi epäilys tässä kohtaa on alla olevat kesäkumit, joissa on kulutuspintaa jäljellä todella vähän (enintään pari milliä). Hieman oudoksuttaa ajatella, että perä karkailisi ja hyppisi sivulta toiselle kumien takia. Lienee mahdollista sekin?
Epävarmuus vallitsee.