Valtio hyvittää tuontiautojen kuntotarkastusmaksuja
Valtio hyvittää tuontiautojen kuntotarkastusmaksuja
Toitko / katsastitko tuontiautosi 29.6.2007 ja 4.10.2007 välisenä aikana,
jos vastaus on kyllä niin palautusta odotettavissa.
Lisää ::
http://www.ake.fi/AKE/Ajankohtaista/Vuo ... aksuja.htm
ja
www.ake.fi/rkmaksuhyvitykset
jos vastaus on kyllä niin palautusta odotettavissa.
Lisää ::
http://www.ake.fi/AKE/Ajankohtaista/Vuo ... aksuja.htm
ja
www.ake.fi/rkmaksuhyvitykset
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8088
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Valtio hyvittää tuontiautojen kuntotarkastusmaksuja
Millähän perusteilla ne on kehittänyt, että vain tuolla kyseessä olevalla alle 4kk:n aikavälillä maahantuodut on oikeutettuja hyvitykseen? Samaan malliin piti syynätä/kuntotarkastaa rekisteröintikatsastuksen nimellä kulkeneessa toimenpiteessä toisessa EU maassa hyväksytysti katsastettuja (ja katsastuksen toki ollessa vielä voimassa) tuontiautoja jo vuonna 2003.valtteri kirjoitti:Toitko / katsastitko tuontiautosi 29.6.2007 ja 4.10.2007 välisenä aikana,
jos vastaus on kyllä niin palautusta odotettavissa.
...
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Valtio hyvittää tuontiautojen kuntotarkastusmaksuja
Jep, lomake tuli postissa palautuskuoren kanssa toissapäivänä. Ihmeen sujuvaa palvelua välillä..
Re: Valtio hyvittää tuontiautojen kuntotarkastusmaksuja
Minä sain kanssa lomakkeen....Tri-Lo kirjoitti:Jep, lomake tuli postissa palautuskuoren kanssa toissapäivänä. Ihmeen sujuvaa palvelua välillä..
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Re: Valtio hyvittää tuontiautojen kuntotarkastusmaksuja
Kuin myös...Tuha kirjoitti:Minä sain kanssa lomakkeen....Tri-Lo kirjoitti:Jep, lomake tuli postissa palautuskuoren kanssa toissapäivänä. Ihmeen sujuvaa palvelua välillä..
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8088
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Valtio hyvittää tuontiautojen kuntotarkastusmaksuja
Niin, mitäs tämä muutos nyt käytännössä tarkoittaa maahantuontikatsastuksen yhteydessä? Eli eivät enää syynää "normaaleja" vuosikatsastusrutiineja, vaan katsovat lähinnä runkonumeron yms. identifikaatiot ja sitten vaan papereiden teko ja suomi-kilpien tilaus?
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Valtio hyvittää tuontiautojen kuntotarkastusmaksuja
noh, eilisen kokemuksen perusteella katsastusmafia on taas oivaltanut miten tämäkin asia kierretään: maahantuonti- eli rekisteröintikatsastus, jossa tutkitaan lähinnä paperit, olis maksanut 170e ja sama kuntotarkastuksella eli suomalaisella vuosikatsastuksella lisättynä maksoi 170e (+19e päästömittaus). eli nostetaan pelkän rekisteröintikatsastuksen hinta samoihin kuntokatsastuksen kanssa, niin ei tarvi kenenkään valittaa että valmiiksi eu-maassa katsastetun auton uudellen katsastamisesta peritään liikoja, eikös?
valtiohan muuten opettaa tälläiseen laskutapaan ihan itse: kun autoverolle määrätty alvi katsottiin eu:ssa laittomaksi, sen periminen toki lopetettiin, mutta vastaavasti autoveroa korotettiin samalla määrällä. eli ihan sama millä nimikkeellä rahat kerätään, ne kerätään joka tapauksessa. siis suomessa, ei muualla eu:ssa
valtiohan muuten opettaa tälläiseen laskutapaan ihan itse: kun autoverolle määrätty alvi katsottiin eu:ssa laittomaksi, sen periminen toki lopetettiin, mutta vastaavasti autoveroa korotettiin samalla määrällä. eli ihan sama millä nimikkeellä rahat kerätään, ne kerätään joka tapauksessa. siis suomessa, ei muualla eu:ssa
9-3 cabrio '99
9-5 2.2 tid wagon '04
firenze / salo
9-5 2.2 tid wagon '04
firenze / salo
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8088
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Valtio hyvittää tuontiautojen kuntotarkastusmaksuja
Ai että kun se katsastusasema-yrittäjä on nokkela Perusteleekohan ne tuotakin pakollisilla uusilla laitteistoilla joita rekisteröintikatsastuksessa tarvitaan (PC nettiliittymällä ja printteri), siis vähän niinkuin vuosikatsastuksen kohdalla OBD lukijat ja iskaritestit yms on nostanut hintoja n. 100%.hååruoho kirjoitti:noh, eilisen kokemuksen perusteella katsastusmafia on taas oivaltanut miten tämäkin asia kierretään: maahantuonti- eli rekisteröintikatsastus, jossa tutkitaan lähinnä paperit, olis maksanut 170e ja sama kuntotarkastuksella eli suomalaisella vuosikatsastuksella lisättynä maksoi 170e (+19e päästömittaus). eli nostetaan pelkän rekisteröintikatsastuksen hinta samoihin kuntokatsastuksen kanssa, niin ei tarvi kenenkään valittaa että valmiiksi eu-maassa katsastetun auton uudellen katsastamisesta peritään liikoja, eikös?
valtiohan muuten opettaa tälläiseen laskutapaan ihan itse: kun autoverolle määrätty alvi katsottiin eu:ssa laittomaksi, sen periminen toki lopetettiin, mutta vastaavasti autoveroa korotettiin samalla määrällä. eli ihan sama millä nimikkeellä rahat kerätään, ne kerätään joka tapauksessa. siis suomessa, ei muualla eu:ssa
No, pitääpä suorittaa soittokierroksia eri konttoreille ja tehdä hintavertailu jahka nyt traktorin kanssa selvitään Härmään asti.
Muistaakseni 2003 keväällä oli rekisteröintikatsastus (kuntotarkastuksen kera) n. 100€:n pintaan Konalan Autokatsastuksessa +20 € Suomi-kilvet.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Valtio hyvittää tuontiautojen kuntotarkastusmaksuja
Onko kaikki asemat toimineet samoin? Eli sama onko katsastettu vaiko ei kun kustannus on sama, tuliko tutkittua?
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8088
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Valtio hyvittää tuontiautojen kuntotarkastusmaksuja
Nyt on siis traktori Suomessa, tarrakilvillä ja rekisteröintikatsastusta vailla. Veroilmoitus muuttoautoalennushakemuksella ryyditettynä on jätetty. Oikeastaan en olisi edes tarvinnut tarrakilpiä tai siirtolupaa, vaan olisin saanut ajella Italian kilvillä ja vakuutuksilla päätöstä odotellessa, koska olen auton omistaja Italiankin rekisterissä. Toki siis sillä edellytyksellä, että vakuutus on voimassa (on se, 03.10.2009 asti, ainakin paperilla). Katsoin kuitenkin fiksummaksi ottaa liikennevakuutuksen Suomesta ja maksaa 15€ tarrakilvistä, että ei tarvitse mahdollisen vahingon tapahtuessa ryhtyä kyselemään Italiasta, että korvaavatko vaiko eikö kun olen kuitenkin jo muuttanut "vakinaisesti" Suomeen...
Nykyään ei ole mitään määräaikaakaan rekisteröintikatsastuksen aloittamiselle siitä lähtien kun veroilmoitus on tehty. Joskus vuonna keppi & kivi oli vissiin viikko (vaiko kaksi?) aikaa mennä rek.katsastukseen veroilmoituksen jätön jälkeen. Eli nyt on hyvin aika soitella ja kysellä hintoja kys. toimenpiteelle. Italialan rekisterin mukaan traktorin katsastus on voimassa kesäkuun 2010 loppuun (katsastusväli 2 vuotta), katsotaan miten Suomessa menee, eli pitääkö jok. tap. käydä myös "normaalissa" vuosiktsastuksessa samaan syssyyn. Ensirek. päivä on 12. maaliskuuta.
Italian rekisteristä auton poistan Italian konsulaatin kautta Suomessa (kunhan kerkiän...).
Nykyään ei ole mitään määräaikaakaan rekisteröintikatsastuksen aloittamiselle siitä lähtien kun veroilmoitus on tehty. Joskus vuonna keppi & kivi oli vissiin viikko (vaiko kaksi?) aikaa mennä rek.katsastukseen veroilmoituksen jätön jälkeen. Eli nyt on hyvin aika soitella ja kysellä hintoja kys. toimenpiteelle. Italialan rekisterin mukaan traktorin katsastus on voimassa kesäkuun 2010 loppuun (katsastusväli 2 vuotta), katsotaan miten Suomessa menee, eli pitääkö jok. tap. käydä myös "normaalissa" vuosiktsastuksessa samaan syssyyn. Ensirek. päivä on 12. maaliskuuta.
Italian rekisteristä auton poistan Italian konsulaatin kautta Suomessa (kunhan kerkiän...).
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Valtio hyvittää tuontiautojen kuntotarkastusmaksuja
Oisithan voinut ajaa Italian kilvillä vaikka sulla vakuutus onkin Suomessa. Itse ajelen Ruotsin kilvillä ja runkonumerolle otetulla kotimaisella vakuutuksella kunnes saan veropäätöksen ja sen myötä kotimaiset kilivet. Siihen asti menee kaikki häiriökäyttäytyminen liikenteessä Svanten piikkiin...nerokasta!V.J.S kirjoitti:Oikeastaan en olisi edes tarvinnut tarrakilpiä tai siirtolupaa, vaan olisin saanut ajella Italian kilvillä ja vakuutuksilla päätöstä odotellessa, koska olen auton omistaja Italiankin rekisterissä. Toki siis sillä edellytyksellä, että vakuutus on voimassa (on se, 03.10.2009 asti, ainakin paperilla). Katsoin kuitenkin fiksummaksi ottaa liikennevakuutuksen Suomesta ja maksaa 15€ tarrakilvistä, että ei tarvitse mahdollisen vahingon tapahtuessa ryhtyä kyselemään Italiasta, että korvaavatko vaiko eikö kun olen kuitenkin jo muuttanut "vakinaisesti" Suomeen...
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8088
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Valtio hyvittää tuontiautojen kuntotarkastusmaksuja
Kas näin, maahantuontikatsastus suoritettu, paikkana Kehän Autokatsastus Oy. Hinta 140€ ilman kuntotarkastusta, 160€ kuntotarkastuksen kanssa. Kuntotarkastuksen kanssa lisäksi tulee + 15€ bensankoneen tai 25€ dieselin päästömittauksesta ellei ole hakenut lappuja etukäteen. Oli ainakin lähiseutujen halvin, A-katsastus 225€ jne.
Traktorille tuli siis rekisteröintikatsastus kuntotarkastuksen kanssa (+päästöt), eli 185€, koska Italiassa tehty katsastus ei ole enään Suomen pykälien mukaan voimassa. Katsastushan on Italiassa suoritettu 23.07.2008 (voimassa 23.07.2010 asti Italiasa), ensirek. päivä on 12. maaliskuuta. Eli Italian katsastuksen olisi pitänyt olla suoritettu 12.11.2008 (tai myöhemmin), niin olisi "säästänyt" sen 20€ (+päästömittaus 25€) rekisteröintikatsastuksessa.
Muutoin ei ollut moitteen sijaa ja paperit oli kunnossa, mutta yksi kuulemma "Volvovika", eli halkeilleet etujarruletkut aiheutti jälkitarkastuksen.
Traktorille tuli siis rekisteröintikatsastus kuntotarkastuksen kanssa (+päästöt), eli 185€, koska Italiassa tehty katsastus ei ole enään Suomen pykälien mukaan voimassa. Katsastushan on Italiassa suoritettu 23.07.2008 (voimassa 23.07.2010 asti Italiasa), ensirek. päivä on 12. maaliskuuta. Eli Italian katsastuksen olisi pitänyt olla suoritettu 12.11.2008 (tai myöhemmin), niin olisi "säästänyt" sen 20€ (+päästömittaus 25€) rekisteröintikatsastuksessa.
Muutoin ei ollut moitteen sijaa ja paperit oli kunnossa, mutta yksi kuulemma "Volvovika", eli halkeilleet etujarruletkut aiheutti jälkitarkastuksen.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Valtio hyvittää tuontiautojen kuntotarkastusmaksuja
Kuntotarkastusmaksun hyvitys on tullut, mutta onko kukaan vielä saanut takaisin tuota väärinperittyä ALV:a?
Lupaukset palautuksesta tuli jo keväällä, rahoja ei vaan ole kuulunut
Lupaukset palautuksesta tuli jo keväällä, rahoja ei vaan ole kuulunut
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Re: Valtio hyvittää tuontiautojen kuntotarkastusmaksuja
MacTurbo kirjoitti:Kuntotarkastusmaksun hyvitys on tullut, mutta onko kukaan vielä saanut takaisin tuota väärinperittyä ALV:a?
Lupaukset palautuksesta tuli jo keväällä, rahoja ei vaan ole kuulunut
On saanu autot oli kylläkin verotettu -04 ja valitukset tehty ajallaan.
Kuulemani huhu siitä että -06 jälkeen kerätyt alv.verot palautettaisiin veronpalautuksien yhteydessä ei ainakaan minulla pidä paikkaansa sillä tänään tuli verolaput ja niissä ei ollut alv. palautuksia.
Maksaa pitää lisää
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"