On ollut tapana tehdä rivakat ohitukset kolmosella, mutta eikai 2.0 vaparilla laatikkoa rikki saa? Huomasin taajamanopeudessa kaikki äänilaitteet pois päältä, että kolmosella vedättäessä kuuluu pieni "kahina". Muilla vaihteilla en ole huomannut. Vinkuna tai ujellushan tuossa on pienissä vauhdeissa aina kuulunut mutta se on kuulemma normaalia.
Tuliko kalliiksi ja pitääkö jotain tehdä "ajoissa" vai odottelenko kehitystä?
9000 2.0 ilman turboa -96.
Kolmosella "kahisee"
- JiiVee
- "Hölösuu"
Re: Kolmosella "kahisee"
Kyllä vaparinkin laatikon saa ääntä pitämään. Mulla oli yli 300 tkm ajettu eikä varmaan ollut laatikkoon ikinä öljyjä vaihdettu. Äänteli monta vuotta ja silti vielä täysin toimivana myin auton pois.
Kuulemani mukaan laatikkoöljyjä ei ole tarpeenkaan vaihtaa, mutta itse olen vaihtanut nykyiseen alle 160tkm ajettuun yksilööni kahdesti.
Ehdotan, että vaihdat laatikkoon öljyt ja jatkat ajamista. Tosin en ole kuullut autosi "kahinan" vakavuutta.
Ehjän laatikon vaihto tilalle ei vaadi ammattiapua, joten tulee varmasti halvemmaksi kuin vanhan laatikon korjauttaminen.
Kuulemani mukaan laatikkoöljyjä ei ole tarpeenkaan vaihtaa, mutta itse olen vaihtanut nykyiseen alle 160tkm ajettuun yksilööni kahdesti.
Ehdotan, että vaihdat laatikkoon öljyt ja jatkat ajamista. Tosin en ole kuullut autosi "kahinan" vakavuutta.
Ehjän laatikon vaihto tilalle ei vaadi ammattiapua, joten tulee varmasti halvemmaksi kuin vanhan laatikon korjauttaminen.
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61, Corolla LB
Pieni kahina saattaa kestää moniakin kilometrejä, mutta kyllähän se kertoo, että ehtoopuolella ollaan. Joku kerta vain sitten sanoo itsensä irti yhteistyöstä yllättäen joko kokonaan tai vain esim. tietty vaihde. Minulla kahinaa kesti vaparissani menneinä vuosina tasan 5 kk.
Hanaa hillitysti!
"Ehjän laatikon vaihto tilalle ei tarvitse ammattiapua"
Ei kaikki täällä osaa itse vaihdelaatikkoja vaihtaa...

Ei kaikki täällä osaa itse vaihdelaatikkoja vaihtaa...

Saab 9-5 Aero 2000 (Saab 9-5 vector 2003 900 2.0 -89 9000 2.0tA -89 9000 2.3iA -90 9000 2.0t -98 9-3seA 2001 9000 Aero -96 9000 2.0t -97 9000 2.0t -96)
Joo ei. Ei tämä nurmikkoasentaja 

Kahiseepas myös nelosella, mitä kovempi rasitus sitä enemmän.
Kyselin pro-carservicestä tehdaskunnostettua laatikkoa, ja ei kuulemma löydy uudempaan tonnariin.
Mistähän niitä saisi. Joku meinasi jossain ketjussa ettei vanhan korjauttaminenkaan järkevää ole..
edit: ei muuten mutta reilun kuukauden päästä jännittää lähteä tuolla Norjaan. Kotioloissa porsiminen ei niin jännää ole. Pitää varmaan kysyä vakutuusyhtiöltä että miten norjasta hinaaminen
Kyselin pro-carservicestä tehdaskunnostettua laatikkoa, ja ei kuulemma löydy uudempaan tonnariin.
Mistähän niitä saisi. Joku meinasi jossain ketjussa ettei vanhan korjauttaminenkaan järkevää ole..
edit: ei muuten mutta reilun kuukauden päästä jännittää lähteä tuolla Norjaan. Kotioloissa porsiminen ei niin jännää ole. Pitää varmaan kysyä vakutuusyhtiöltä että miten norjasta hinaaminen

Mielestäni kaikkein järkevin vaihtoehto, tietää mitä saa. Jos siis haluaa hyvää. Käytetyn vaihtaminen avaamatta on aina arvausleikki. Remppaaminen liikkeessä kaikkine jumppaamisineen on kuulemma noin päivän työ ammattimieheltä.Maca kirjoitti:Joku meinasi jossain ketjussa ettei vanhan korjauttaminenkaan järkevää ole..
En jännittäisi pientä kahinaa. Ainakaan, jos laite on järkevällä käytöllä.