Kestääkö vaihdelaatikko? (-96 2.3T Aut ja maptun steg 1)
Kestääkö vaihdelaatikko? (-96 2.3T Aut ja maptun steg 1)
Maptunin steg 1 satsia (245hp/420nm) katselin vm96 9000 saabiin joka on siis 200hp versio automaattilaatikolla. http://www.maptun.com/tuningGuide.php?k ... storder=22
Muistelen täältä kuitenkin lukeneeni että ollaan riskirajoilla 400nm kieppeillä tuolla automaattilaatikolla. Mitä mieltä? Otanko riskin kun auto muuten on tosi siisti ja vähän ajettu mutta pientä lisäpotkua tekisi mieli kun automaatti nielaisee osan tehosta...
Muistelen täältä kuitenkin lukeneeni että ollaan riskirajoilla 400nm kieppeillä tuolla automaattilaatikolla. Mitä mieltä? Otanko riskin kun auto muuten on tosi siisti ja vähän ajettu mutta pientä lisäpotkua tekisi mieli kun automaatti nielaisee osan tehosta...
9000 CDE 2.3TA -96 Stage1 170tkm
#4674
#4674
Re: Kestääkö vaihdelaatikko? (-96 2.3T Aut ja maptun steg 1)
vaihelaatikoita saa kaupasta... sulakehan se vaan on. joku sieltä pettää jossain vaiheessa kuitenkin 

Nissan Pathfinder 2.5 dci se
Re: Kestääkö vaihdelaatikko? (-96 2.3T Aut ja maptun steg 1)
Nooh näinhän se onOze kirjoitti:vaihelaatikoita saa kaupasta... sulakehan se vaan on. joku sieltä pettää jossain vaiheessa kuitenkin


Soittelinpa maptunilla ja heiltä löytyy kuulemma 400nm rajoitettu versio automaatteja varten, kuulostaa hyvältä... tuon 20nm ei suorituskykyyn luulisi vaikuttavan juuta eikä jaata.
9000 CDE 2.3TA -96 Stage1 170tkm
#4674
#4674
Re: Kestääkö vaihdelaatikko? (-96 2.3T Aut ja maptun steg 1)
Kestää loistavasti. Itselläni ollut jo yli 50 tkm ajettuna ~250hv. Kunhan laatikko on kunnossa, vaihdattaa öljyt ja suodattimen riittävän usein ja välttää teinimäistä revittelyä.
Yllättävän lujaa tekoa se ZF on.
Yllättävän lujaa tekoa se ZF on.
Hanaa hillitysti!
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1437
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
- Paikkakunta: Suomen Miami
Re: Kestääkö vaihdelaatikko? (-96 2.3T Aut ja maptun steg 1)
Saako jostain softaa nimenomaan automaattilaatikolle. Eli rajoittais ahtopyyntiä 3krpm tienoilla tai "spoolais" nätimmin.
Sehän on juuri se alaväännön piikki mikä sen laatkikon rikkoo.
Loppuhan on käyttäjästä kiinni, survaseeko kaasua 1/2 vaihteella. Tonnarin laatikossa kun ei taida olla "mikä vaihde päällä"-feedbackiä.
Sehän on juuri se alaväännön piikki mikä sen laatkikon rikkoo.
Loppuhan on käyttäjästä kiinni, survaseeko kaasua 1/2 vaihteella. Tonnarin laatikossa kun ei taida olla "mikä vaihde päällä"-feedbackiä.
Re: Kestääkö vaihdelaatikko? (-96 2.3T Aut ja maptun steg 1)
Kyllä se loota porsii kytkinpakasta ensimäisenä. Ainoa millä voit pitkittää/välttää on että et aja täyskaasulla vaihtovälejä. Mutta jos kiihdytät vaihde päällä, kestää.
Oma loota oli just remontissa ja kytkin pakka oli ihan kaput vaikka kykä vielä piti, mut ei ois kauaa enää pitäny ja lootalla ajettu 84tkm edellisen rempan jäljiltä.
mm. matka-ajossa suosittelen ohituksen ajaksi kytkemään 3:n pesään valmiiksi ja sitten ohi. Kaupunki revittely 1-2-3 syö lootaa eniten.
Valitettavasti vahvistuksia laatikkoon ei löydy tai shiftkittiä tätä asiaa tutkittiin useampi vuosi korjaajien ja zf:n maahantuojan kautta.
Öölit kannattaa vaihtaa lootaan vähintää 20tkm välein.
Oma loota oli just remontissa ja kytkin pakka oli ihan kaput vaikka kykä vielä piti, mut ei ois kauaa enää pitäny ja lootalla ajettu 84tkm edellisen rempan jäljiltä.
mm. matka-ajossa suosittelen ohituksen ajaksi kytkemään 3:n pesään valmiiksi ja sitten ohi. Kaupunki revittely 1-2-3 syö lootaa eniten.
Valitettavasti vahvistuksia laatikkoon ei löydy tai shiftkittiä tätä asiaa tutkittiin useampi vuosi korjaajien ja zf:n maahantuojan kautta.
Öölit kannattaa vaihtaa lootaan vähintää 20tkm välein.
Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Saab 9-5 Aero Man. -04
Re: Kestääkö vaihdelaatikko? (-96 2.3T Aut ja maptun steg 1)
Nykyään ei todellakaan kannata ostaa softaa sitten mistään viriputkasta. maptunilta maksat aivan varmasti itsesi kipeäksi...
Eiköhän joku joka noita t5 virityksiä tekee, ole jo ottanut sinuun yhteyttä tai ota kohtapuoliin
. Softia pystyy muokkaamaan ihan miten tahtoo ja juurikin tuota keskivääntöaluetta kannattaa hieman pyytää vähentämään normaalista. Hinta on yleensä 100-150e hujakoilla softamodista, samalla kannattaa laittaa myös t7 mankkumodi vaikka t5 mankku olisikin (vielä) ehjä...
Jos kukaan ei ole vielä ole ottanut yhteyttä, laita mulle yv:tä niin ohjaan sut oikeiden tyyppien suuntaan.
Eiköhän joku joka noita t5 virityksiä tekee, ole jo ottanut sinuun yhteyttä tai ota kohtapuoliin

Jos kukaan ei ole vielä ole ottanut yhteyttä, laita mulle yv:tä niin ohjaan sut oikeiden tyyppien suuntaan.
Eero Tiainen
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
Re: Kestääkö vaihdelaatikko? (-96 2.3T Aut ja maptun steg 1)
Kiitoksia vastauksista! sainkin viestin postilaatikkoon mutta täytyy vielä hieman tutkailla laatikkoa ennen kuin menee virejä ostamaan.. pitää laatikko pientä ääntä vaihdetta vaihtaessa. mutta teen tuosta vielä vaikka uuden ketjun.
9000 CDE 2.3TA -96 Stage1 170tkm
#4674
#4674