apua Israeliin
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3984
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
apua Israeliin
Saabisti Israelista on pulassa.
NG 900 -96 kiukuttelee.
Apua tarvittaisiin. Osaakos kukaan neuvoa, mikä käyntihäiriön CE-valon aiheuttaja voisi olla, tai mistä lähteä vikaa etsimään. Imeisesti Saabit ovat kovin eksoottisia autoja Israelissa ja apua on vaikea saada. Kaverin perheessä on useita Saabeja kajakeista 9-5:iin saakka.
Hi I need help , my brother have a 900 Saab 1996 , the problem is that after a 30 minute the engine turn off , and the alarm system write ( Check engine ) , friend of us told us it may be a sensor on the front of the engine , called crank sensor . we don’t know , it is very hard to find a mechanic person that understand Saab car in Israel .
If you can help , thank you .
NG 900 -96 kiukuttelee.
Apua tarvittaisiin. Osaakos kukaan neuvoa, mikä käyntihäiriön CE-valon aiheuttaja voisi olla, tai mistä lähteä vikaa etsimään. Imeisesti Saabit ovat kovin eksoottisia autoja Israelissa ja apua on vaikea saada. Kaverin perheessä on useita Saabeja kajakeista 9-5:iin saakka.
Hi I need help , my brother have a 900 Saab 1996 , the problem is that after a 30 minute the engine turn off , and the alarm system write ( Check engine ) , friend of us told us it may be a sensor on the front of the engine , called crank sensor . we don’t know , it is very hard to find a mechanic person that understand Saab car in Israel .
If you can help , thank you .
# 419 Vesa Pohjalainen
-
- "Aero"
- Viestit: 372
- Liittynyt: Ke Joulu 28, 2005 00:22
- Paikkakunta: Espoo
Re: apua Israeliin
crankshaft position sensor tai camshaft position sensor.
Itsellä vaihdettiin eka ja ei vaikuttanut pahemmin mihinkään ja sit luetutin koodit ja tuli jälkimmäisestä koodi. Aiheuttaa käynnistysongelmia ja sammuilua hieman lämmenneenä. toi eka on simppeli vaihtaa, toisesta en tiedä (oma kakkosauto seisoo pihassa vielä moniviallisena)
Itsellä vaihdettiin eka ja ei vaikuttanut pahemmin mihinkään ja sit luetutin koodit ja tuli jälkimmäisestä koodi. Aiheuttaa käynnistysongelmia ja sammuilua hieman lämmenneenä. toi eka on simppeli vaihtaa, toisesta en tiedä (oma kakkosauto seisoo pihassa vielä moniviallisena)
-
- "Aero"
- Viestit: 372
- Liittynyt: Ke Joulu 28, 2005 00:22
- Paikkakunta: Espoo
Re: apua Israeliin
Mites olemattomasta osasta voi tulla vikakoodi? V6 mallissa ainakin on moinen, kun löytyy varaosalistoiltakin.Mimmi kirjoitti:Jälkimmäistä et saabistasi löydä, eikä sitä ole Israelilaisessakaan Saabissa.
Kampiakselin asentotunnistin (Cranksaft position sensor)
DI-kasetti (Direct Ignition cartridge)
Veikkaan ensimmäistä ja se löytyy (olettaen koneen olevan b2x4) koneen etupuolelta laatikon päästä.
Jälkimmäinenhän löytyy tulppien päältä.
Re: apua Israeliin
Ensimmäisenä pitäisi tietää, että onko kyseessä turbokone vai ei.
Turbokone on trionic5 - ja siitähän saa tunnetusti vikakoodin ulos ihan vaan kääntämällä virta-avaimen käynnistysasentoon starttaamatta moottoria. Lasketaan montako kertaa check engine valo vilkahtaa. 9000 UKK-osioista löytyy taulukko tähän.
Jos taas kyseessä on ruiskukone, niin ensimmäisenä tuli mieleen lambda-anturi. Toisena tuo camshaft position sensor.
Kampiakselin asentoanturihan (cranckshaft position sensor) autosta löytyy, mutta sehän ei tunnetusti anna vikakoodia.
Turbokone on trionic5 - ja siitähän saa tunnetusti vikakoodin ulos ihan vaan kääntämällä virta-avaimen käynnistysasentoon starttaamatta moottoria. Lasketaan montako kertaa check engine valo vilkahtaa. 9000 UKK-osioista löytyy taulukko tähän.
Jos taas kyseessä on ruiskukone, niin ensimmäisenä tuli mieleen lambda-anturi. Toisena tuo camshaft position sensor.
Kampiakselin asentoanturihan (cranckshaft position sensor) autosta löytyy, mutta sehän ei tunnetusti anna vikakoodia.
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Re: apua Israeliin
Nokka-akselin asentoanturi löytyy vapari NG900:sta virranjakajaan integroituna.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3984
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Re: apua Israeliin
Tuo kampiakselin anturi on vaihdettu nyt ja homma tuntuu olevan OK ainakin toistaiseksi. Sen verran on jatkoa, että nyt jäähdytysjärjestelmä huuttaa liian vähäisestä nestemäärästä, vaikka purkissa on tarpeeksi nestettä. Mistäs sellainen vika etsitään.
# 419 Vesa Pohjalainen
-
- "Aero"
- Viestit: 372
- Liittynyt: Ke Joulu 28, 2005 00:22
- Paikkakunta: Espoo
Re: apua Israeliin
paisarin anturi rikki?Vesa Pohjalainen kirjoitti:Tuo kampiakselin anturi on vaihdettu nyt ja homma tuntuu olevan OK ainakin toistaiseksi. Sen verran on jatkoa, että nyt jäähdytysjärjestelmä huuttaa liian vähäisestä nestemäärästä, vaikka purkissa on tarpeeksi nestettä. Mistäs sellainen vika etsitään.
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3984
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Re: apua Israeliin
Tätä minäkin ehdotin. Onko anturi siinä korkissa vai jossain muualla?
# 419 Vesa Pohjalainen