Kone hajos?.
Kone hajos?.
Veljeni femmasta 2,3 -98 särky kone.
Vajaa kuukausi sitten laitto mitsun ahtimen,nyt palo kk laakeri.
Taitaa loppuu mielenkiinto ja ei tarvii enää tommosta autoa siksi möis mulle koko läjän.
Kampiakselissa naarmut ja ilmeisesti kk pesä soikea ja yksi mäntä hajalla,sylinterit ehjät.Kone aj n250 tkm.
No niin arvon raati mitä tehään
- Oliskos jollain myyvä t5 2,3 (tonnari) koneen männät ja kanget.Voisin kasailla siitä vielä itelle kulkineen
- Vai uuvet takomännät ja yksi kanki?,taitaa tulla liian kalliiksi.
-No jos löytys hyvät kanget tonnarista ja sit uudet ylikoko vakiomännät,näitä t7 mäntiä EI.
-Hyviä neuvoja otetaan ja tietoa osista kiitos.
Vai palstalle myyntiin taas yksi konevikanen?.Auto on siisti ja hyvä kyllä kai tää vielä kannattaa laittaa itelle?.
Harmi kun toi aikaisemmin avaamani ketju lelut jotka ei kestä leikejä lukittiin?.
No kyllähän me tiijetään että romujahan nää koneet on,tähänki vaihettu öljyt n 7500km välein ja edelliseltä tuli täyvellä huoltokirjalla.
Mutta kiinnostas laittaa tästä vielä kone kuntoon,jos vaan kohtuu kuluilla onnistuu.
Mä ajattelin että jos löytys kohtuu hintaa tonnarin männät ja kanget ja koneistamo korjais kampuran, kannen laittas ite (budjetti).Jakopäähän uuvet hilut ja tasapaino härdellit pois.
Uudet männänrenkaat,laakerit,venttiilivarrenkumit.turbo on uusi.
Uus softa nyt on aeron softa joku steg3 täysillä väännöillä tää on aut? kone kun on pois niin vois sen kuulerinkin päivittää isompaan.
Kestäsköhän kesän yli?.
Vajaa kuukausi sitten laitto mitsun ahtimen,nyt palo kk laakeri.
Taitaa loppuu mielenkiinto ja ei tarvii enää tommosta autoa siksi möis mulle koko läjän.
Kampiakselissa naarmut ja ilmeisesti kk pesä soikea ja yksi mäntä hajalla,sylinterit ehjät.Kone aj n250 tkm.
No niin arvon raati mitä tehään
- Oliskos jollain myyvä t5 2,3 (tonnari) koneen männät ja kanget.Voisin kasailla siitä vielä itelle kulkineen
- Vai uuvet takomännät ja yksi kanki?,taitaa tulla liian kalliiksi.
-No jos löytys hyvät kanget tonnarista ja sit uudet ylikoko vakiomännät,näitä t7 mäntiä EI.
-Hyviä neuvoja otetaan ja tietoa osista kiitos.
Vai palstalle myyntiin taas yksi konevikanen?.Auto on siisti ja hyvä kyllä kai tää vielä kannattaa laittaa itelle?.
Harmi kun toi aikaisemmin avaamani ketju lelut jotka ei kestä leikejä lukittiin?.
No kyllähän me tiijetään että romujahan nää koneet on,tähänki vaihettu öljyt n 7500km välein ja edelliseltä tuli täyvellä huoltokirjalla.
Mutta kiinnostas laittaa tästä vielä kone kuntoon,jos vaan kohtuu kuluilla onnistuu.
Mä ajattelin että jos löytys kohtuu hintaa tonnarin männät ja kanget ja koneistamo korjais kampuran, kannen laittas ite (budjetti).Jakopäähän uuvet hilut ja tasapaino härdellit pois.
Uudet männänrenkaat,laakerit,venttiilivarrenkumit.turbo on uusi.
Uus softa nyt on aeron softa joku steg3 täysillä väännöillä tää on aut? kone kun on pois niin vois sen kuulerinkin päivittää isompaan.
Kestäsköhän kesän yli?.
Saab 9000 t:bo
Yamaha 1300 XJR
YKÄ #2159
Yamaha 1300 XJR
YKÄ #2159
Re: Kone hajos?.
Kumma kun nuo jotkut k koneet hajoaa
Omassa on tullut myöskin jo 250 tkm täyteen ilman mitään ongelmia...
-Ei ole hajonnut turbo
-ei ole jakopääremppaa tehty
-ei ole tehty edes huhotin päivitystä

-Ei ole hajonnut turbo
-ei ole jakopääremppaa tehty
-ei ole tehty edes huhotin päivitystä
9-3Aero-01
Eiks oo jännää... joo tosi jännää,suurin osa näistä hajoo ennen 250tkm.
Tää on nyt vaan harmi,joutuu ite korjaa.
Vanhat kesti sen 500tkm ei hajonnu,ei ainakaan mulla.
Mulla on ollu näitä saabeja,myös niitä 500tkm ajettuja.
Tässä oli huohottimet kohallaan,öljyt aina jees,käyttö asiallista.
Kun ei kestä niin EI.
EI ollu pohjassa monjää eikä sihti tukossa.
Siis käyttö asiallista eli sai happea niin ettei karstoitu,eikä hukannu öljyjä no mitä nyt vähän ennen turbon vaihtoa.
Tää on nyt vaan harmi,joutuu ite korjaa.
Vanhat kesti sen 500tkm ei hajonnu,ei ainakaan mulla.
Mulla on ollu näitä saabeja,myös niitä 500tkm ajettuja.
Tässä oli huohottimet kohallaan,öljyt aina jees,käyttö asiallista.
Kun ei kestä niin EI.
EI ollu pohjassa monjää eikä sihti tukossa.
Siis käyttö asiallista eli sai happea niin ettei karstoitu,eikä hukannu öljyjä no mitä nyt vähän ennen turbon vaihtoa.
Yamaha 1300 XJR
YKÄ #2159
Yamaha 1300 XJR
YKÄ #2159
MUTU:a oli.
Ruotsalaiset vakuutusyhtiöt oli männä nurin näihen saabien koneiden takii,eivät myönnä vakuutuksia?.
GM:llä on ripulipaskat housussa,viritellään huolenpitoohjelmia,huohotinpåivityksiä ,selitellään ym ym....
Asiakkaat ei osta saabeja saab "konkassa".
Totuus on vaan että nää koneet on susia,joku suunnittelu virhe?.VAI mikä mättää?.
Kyllä minä uskon että jollain on saab jonka kone kestää,mutta TOTUUTTA ei meijän saabistien piä lähtee kieltää,eihän myö olla mitään poliitikkoja mitkä puhuu kaiken "hyväksi".Vai pitäskös olla hiljaa ja hys hyss...
Me saabistit jos ketkä ollaan oikeita ihmisiä kertomaan muille että mikä on tilanne.
Kyllä tähän mun/veljeni tapaukseen vielä kone laitetaan,luulisin,ei kannata vielä paalata.
Ruotsalaiset vakuutusyhtiöt oli männä nurin näihen saabien koneiden takii,eivät myönnä vakuutuksia?.
GM:llä on ripulipaskat housussa,viritellään huolenpitoohjelmia,huohotinpåivityksiä ,selitellään ym ym....
Asiakkaat ei osta saabeja saab "konkassa".
Totuus on vaan että nää koneet on susia,joku suunnittelu virhe?.VAI mikä mättää?.
Kyllä minä uskon että jollain on saab jonka kone kestää,mutta TOTUUTTA ei meijän saabistien piä lähtee kieltää,eihän myö olla mitään poliitikkoja mitkä puhuu kaiken "hyväksi".Vai pitäskös olla hiljaa ja hys hyss...
Me saabistit jos ketkä ollaan oikeita ihmisiä kertomaan muille että mikä on tilanne.
Kyllä tähän mun/veljeni tapaukseen vielä kone laitetaan,luulisin,ei kannata vielä paalata.
Yamaha 1300 XJR
YKÄ #2159
Yamaha 1300 XJR
YKÄ #2159
Laittakaa nyt sitten jostain -04 tai uudemmasta niin ei tartte huohottimestakaan huolia.
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
Ai männät -04 t7 koneesta? vai mitä meinaat?.Rafu kirjoitti:Laittakaa nyt sitten jostain -04 tai uudemmasta niin ei tartte huohottimestakaan huolia.
Ei kai kukaan nyt käytettyä konetta laita?.
EI se huohotin ole MIKÄÄN ongelma.
Viimeksi muokannut YKÄ, Ti Kesä 30, 2009 21:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Yamaha 1300 XJR
YKÄ #2159
Yamaha 1300 XJR
YKÄ #2159
Männät lienee samat. Aika paksukalloisia ovet jos männät on ongelma eikä sitä ole korjattu.
"In an insane world a sane man must appear insane"
Kattelin jus eilen ruotsissa myytäviä femmoja ja iski silmään vm -99 farkku aj n 200tkm MUTTA sillä v6 bensa ja aut.
Taitaa se ooopelin kone olla se paras kone saabissa?.Möisivät vähän reiluun 3ke,panee miettiin tota korjaamisen kannatavuutta.
Sääli vaan paalata hyvää saabia?.Hmmm kun tietäs.
MIMMI oli hinnotellu konevikasen femman tonnin hintaseksi,näin muistan lukeneeni,saisko tosta tonnin.
Taitaa se ooopelin kone olla se paras kone saabissa?.Möisivät vähän reiluun 3ke,panee miettiin tota korjaamisen kannatavuutta.
Sääli vaan paalata hyvää saabia?.Hmmm kun tietäs.
MIMMI oli hinnotellu konevikasen femman tonnin hintaseksi,näin muistan lukeneeni,saisko tosta tonnin.
Yamaha 1300 XJR
YKÄ #2159
Yamaha 1300 XJR
YKÄ #2159
Ennen kun alat sovittelemaan suoraa kampiakselia, niin varmistahan että se kampiakselin linja on suora. Mulla kun olis semmonen lelu mikä ei kestänyt leikkimistä ( T5 tonttu), niin kun kiertokangen laakeri leikkasi kiinni, niin meni runtkolinja mutkalle. Silloin kannattaa olla jo suhteita koneistajaan. Tai no, harva asia ilmainen on nykyään.
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Aivan,kyllä se akseli käy koneistamossa ennen asennusta.
Luulen että muuten ok mutta kk kaulat hiotaan alikokoon,täyttöihin tuskin on tarvetta.
Mutta se yksi veivi on luullakseni soikea pesästään.
Luulen että muuten ok mutta kk kaulat hiotaan alikokoon,täyttöihin tuskin on tarvetta.
Mutta se yksi veivi on luullakseni soikea pesästään.
Yamaha 1300 XJR
YKÄ #2159
Yamaha 1300 XJR
YKÄ #2159
Elä nyt hyvä mies mene ostamaan sitä 9-5 ja eikös niiden pitänyt olla niin huonojakin. Ainakin joku kierjoitteli/kirjoittelee aina välillä että se 900 olisi kuulemma parempi, konekin kestää kuulemma ainakin 100000000km vaikkei vaihtais edes öljyjä ja muutenkin on kuulemma laadukkaampi ja parempi ajaa... siihen 9-5:een maksaa osatkin kultaa ja niitä varaosia pitää olla reissussakin mukana toista se on 900:lla.... tuo on 250tkm on kyllä näköjään tolle 9-5:lle aivan maksimi... kuulemma kaikki 9-5 hajoaa juuri tossa 250tkm kohdilla...
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
TOTTA olet oikeassa.
Kyllä sillä OG satkulla ne halvimmat metrit tulee.
Mutta immeinen on utelias,työntää kätensä kaikkeen paskaan.
Kyllä sillä OG satkulla ne halvimmat metrit tulee.
Mutta immeinen on utelias,työntää kätensä kaikkeen paskaan.
Yamaha 1300 XJR
YKÄ #2159
Yamaha 1300 XJR
YKÄ #2159
Mie laitoin oman 9-5:n pannuun T5-männät+kanget. Ei muuta ku ostoilmoitusta vaan tonne kauppapuolelle. Sieltä miekin omani bongasin. Ainaskin nuo 94-vuosmalliset meni lopsauttamalla pyttyihin, kun männän koko oli sama. Kiertokanget piti vaihtaa, koska ne on erimittaiset, kuin T7:ssä. Kk-laakerit panin uudet. Samoin männänrenkaat.
Edit. sylinterikannesta senverran, että näissä t7-vehkeissä on sitten tommoset moottoripyörän venttiileitä muistuttavat oikein ohuella varrella olevat venat. Niiden kanssa ei voi paljoa riehua, mieli saada ne vielä ehjänä nippuunkin. Otteet purkamisessa ja läjäämisessä alkaa olla pinsettitouhua verrattuna nuihin vanhanajan paksuvartisiin venoihin, joiden irroituskin tehtiin raa-asti hakkaamalla hylsyllä ja pajavasaralla retaineria...
Edit. sylinterikannesta senverran, että näissä t7-vehkeissä on sitten tommoset moottoripyörän venttiileitä muistuttavat oikein ohuella varrella olevat venat. Niiden kanssa ei voi paljoa riehua, mieli saada ne vielä ehjänä nippuunkin. Otteet purkamisessa ja läjäämisessä alkaa olla pinsettitouhua verrattuna nuihin vanhanajan paksuvartisiin venoihin, joiden irroituskin tehtiin raa-asti hakkaamalla hylsyllä ja pajavasaralla retaineria...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Haluasin nyt vielä kerran toistaa, kun ei vissiin mennyt perille.
Tarkasta, että se lohko on suora. Jos kampiakseli on menyt mutkalle, niin koko lohkokin voi olla runkolinjastaan kiero. Ei auta suora kampiakseli ja pyöreät kiertokangen pesät jos runkolinja on kiero. Ei pyöri akseli ei.
Tarkasta, että se lohko on suora. Jos kampiakseli on menyt mutkalle, niin koko lohkokin voi olla runkolinjastaan kiero. Ei auta suora kampiakseli ja pyöreät kiertokangen pesät jos runkolinja on kiero. Ei pyöri akseli ei.
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Kyllä se kasatessa selviää,tuskin se runkolinja on kiero ei tää nyt kiinnileikannu/jumahtannu jumiin.
Kyllä minä jokaisen laakerin momenttiin vetämisen jälkeen olen pyöritelly.
Minä luotan jos pyörii nätisti uusilla laakereilla.
Kyllä minä jokaisen laakerin momenttiin vetämisen jälkeen olen pyöritelly.
Minä luotan jos pyörii nätisti uusilla laakereilla.
Yamaha 1300 XJR
YKÄ #2159
Yamaha 1300 XJR
YKÄ #2159