Kyllä on huominen jo koittanut ja kattoprojekti nytkähtänyt eteempäin. Mutta kuvia laitan vasta sitte ku katto on täppäilty uuteen muotoonsa Ei mee rakentelu fiilikset ku toiset alkaa mollaan
Juha K kirjoitti:Kyllä on huominen jo koittanut ja kattoprojekti nytkähtänyt eteempäin. Mutta kuvia laitan vasta sitte ku katto on täppäilty uuteen muotoonsa Ei mee rakentelu fiilikset ku toiset alkaa mollaan
Juha K kirjoitti:Kyllä on huominen jo koittanut ja kattoprojekti nytkähtänyt eteempäin. Mutta kuvia laitan vasta sitte ku katto on täppäilty uuteen muotoonsa Ei mee rakentelu fiilikset ku toiset alkaa mollaan
Rohkeesti vaan kuvia. Sovitaan että ne, jotka ei ole kajakkia itse chopanneet pitää suun kiinni ja loput saa esittää vain hyviä neuvoja.
Samalla SAABilla jo vuodesta 1992
Disclaimer: Tero_s kirjoittaa vain mielipiteitään.
Noni, kai sitä nyt uskaltaa jo laittaa jotain kuvia tästä hitaasta, mutta epävarmasta edistymisestä huomenna aletaan laitteleen kattoa kunnolla kiinni. Tänään pitää vielä katella että pitäskö tota vielä muuttaa ja miten.
En ole vielä päättänyt laitanko alkuperäisen takalasin vai ton kuplan karmista muokatun, mutta sitä kerkee vielä miettiä. Ensimmäiseksi pitää saada sivuikkunat muotoonsa että saa lasit tilaukseen.
Ikkunoista tulee kirkkaat ja tarkoituskin oli tehdä katon linjasta sopusuhtainen eikä mitään linttaa. Tosin takapenkillä ei ole nytkään yli 170cm pitkällä tyypillä kovin mukava istua Oulun mukulakivillä vaan onneksi ei itsellä tartte kovin paljo takapenkillä olla.
Nyt on pilarit hitsattu kunnolla kiinni, jos huomenna sais nuo sivuikkunanoiden karmit hitsailtua muotoonsa.
hinkkavärit on jo ostettu, mutta ei toivoakaan että olis päässy ruiskuttaan. Jos tälläviikolla sais nuo hitsailut hitsailtua ja sitte ens viikolla tinaileen ja kittaileen. Ei tossa enää muuta sovitteluja ole ku tuo takakontin luukku pitäs saada jollain ilmeellä passaamaan tohon uuteen aukkoon. Vanhemman mallin pienempi takaikkuna on tosin alkanut himottamaan. http://i86.photobucket.com/albums/k120/ ... 1246990926
Nuo työt vaan tahtoo haitata aika pahasti tätä harrastamista.
Edit: 10.7.2009 C-pilareiden pintapellit tullut vaihdettua ja muotoiltua sopivan kokosta "ikkunaa" malliksi muovista. http://i86.photobucket.com/albums/k120/ ... 1247198302
Jos tänään pääsis tota kontin luukkua sitte jo väänteleen.
Juha K kirjoitti:
Etuikkuna siis pienenee n. 14cm lasin suunnassa mitattuna.
Aika rohkee veto. Mä otin lasin suuntaan mitattuna 75mm eikä ole sen jälkeen aurinkolippoja tarvinnut käytää. Lipat kun kääntää alas (vastaa tota 14cm) näkökenttä alkaa oleen jo hieman rajoitettu. Tosi istuin korkeuden säädöllähän siitä selviää. Hyvä siitä tulee.
Vanhan mallin takalasi olis varmaan erinomainen valinta.
Samalla SAABilla jo vuodesta 1992
Disclaimer: Tero_s kirjoittaa vain mielipiteitään.
No tälle kesälle taidan laittaa kuitenki ton alkuperäisen takaikkunan. Jos löydän jostaki pikkusen ikkunan ja karmin, ni laittaa sen sitte joskus. Tuli vähän liian aikasin otettua takaikkunan karmista tuet pois ni tänään meni turhaa aikaa karmin oikomiseen että sai takaikkunan sopimaan paikoilleen. http://i86.photobucket.com/albums/k120/ ... 1247513573
Nonii, eipä juuri mitään näkyvää oo saatu aikaan, Takakontin luukun pintapelti sentään alkaa pikkuhiljaa istua reikäänsä. Vielä pitäs jotenki saada runko tonne sisälle rakennettua. http://i86.photobucket.com/albums/k120/ ... 1248150378
tuleehan tuohon ikkunan alalaitaan tollanen pieni epäjatkuvuus kohta, mutta pitää korjata sitte joskus jos vaihtaa sen pienemmän takaikkunan.
Nonii, reiluun viikkoon ei ole sabaan tehty mitään, omien ja kaverin kiireiden takia. Tänään siirsin auton takas omaan talliin ni voi rakennella aina sillon ku itseä huvittaa. Enää ei olis jäljellä kuin viimeistelyhitsauksia, pohjatyöt ja maalaus. Nähtäväksi jää millon auto on taas ajokunnossa. Toivottavasti kerkee edes yhtiin potkiaisiin tälle vuodelle.
Taas on jotain edistystä tapahtunut. Hitsaukset on nyt aikalailla hitsailtu, ovet on enää hitsaamatta. Tänään saatiin kaverin kanssa korista pintasaumat tinattua. Nyt alkaa sitten armoton hiominen.