Ajovalokatkaisija alkoi pyöriä tyhjää!
-
- "Hölösuu"
Ajovalokatkaisija alkoi pyöriä tyhjää!
Eli tänään kaupan pihassa kun vein muijaa kauppaa, jäin itse odottamaan parkkikselle, sammutin auton ja ajattelin että laitan valot pois päältä.
Nooh, siitä kun rupesin kääntämään valoja pois niin kappas, nappulahan pyörähti suoraan jo yli 0 asennonki vasemmalle. Noh siitä sitten koitin takaisin niin nythän se vain pyörii tyhjää eikä säädä valoja. Ja valot ovat nyt poissa! Sen kyllä huomasi kun ajoi 450km.....
No sitten, näppäränä ajattelin korjaavani sen. Sain itse katkaisijan pois, ja vielä ensimmäinen sen peitelevyn. Sitten tuli joku vihreä muovilevy vastaan ja se ei helpolla lähtenytkään irti. Sen takana näky itse polttimo yms. rojua ja ne liikkuvat siellä täysin vapaina.
Onko korjattavissa itse? Vaiko suoraan huoltoon? Mitä ihmeempää "skiiiert" tms. ääntä ei sieltä kuulunut kun täm tapahtui.
Eli mahtoiki jokin vain jotenkin irrota sieltä paikaltaan, vaiko rikki poks?
Jälleen hyvät neuvot kalliit siis.
Nooh, siitä kun rupesin kääntämään valoja pois niin kappas, nappulahan pyörähti suoraan jo yli 0 asennonki vasemmalle. Noh siitä sitten koitin takaisin niin nythän se vain pyörii tyhjää eikä säädä valoja. Ja valot ovat nyt poissa! Sen kyllä huomasi kun ajoi 450km.....
No sitten, näppäränä ajattelin korjaavani sen. Sain itse katkaisijan pois, ja vielä ensimmäinen sen peitelevyn. Sitten tuli joku vihreä muovilevy vastaan ja se ei helpolla lähtenytkään irti. Sen takana näky itse polttimo yms. rojua ja ne liikkuvat siellä täysin vapaina.
Onko korjattavissa itse? Vaiko suoraan huoltoon? Mitä ihmeempää "skiiiert" tms. ääntä ei sieltä kuulunut kun täm tapahtui.
Saab 900 2.0t Cab -97
Re: Ajovalokatkaisija alkoi pyöriä tyhjää!
eikös sulla pitäis olla "valoautomatiikka" tossa ng:ssä?Harrimatias kirjoitti:Eli tänään kaupan pihassa kun vein muijaa kauppaa, jäin itse odottamaan parkkikselle, sammutin auton ja ajattelin että laitan valot pois päältä.
silloin ihan sama onko se katkaisija 0 vai valot-asennossa=valot päällä,tosin
jos 0-asennossa niin pitkät ei jää päälle,muttei niitä kesällä kaipaa

-
- "Hölösuu"
Sepä se, kun ei pala valot ei.
Sen huomasin, että kun vähän koitin jotain ropeloida, niin aina kun tässä polttimossa tuon kytkimen sisällä paloi valo, niin silloin paloi myös ajovalot (saattoivat olla parkit, selvää en päivällä saanut). Mutta jos ei palanut polttimossa valo, niin ei auton keulassakaan palanut.
Toivottavasti tuosta nyt jotain ymmärsi.
Sen huomasin, että kun vähän koitin jotain ropeloida, niin aina kun tässä polttimossa tuon kytkimen sisällä paloi valo, niin silloin paloi myös ajovalot (saattoivat olla parkit, selvää en päivällä saanut). Mutta jos ei palanut polttimossa valo, niin ei auton keulassakaan palanut.
Toivottavasti tuosta nyt jotain ymmärsi.
Saab 900 2.0t Cab -97
-
- "Hölösuu"
Koitin tuolta Wis:sist kaivaa kuvaa, mutta en onnistunut löytämään. Jos joku löytää niin olisi mukava jos antaisi faktaa mitä kautta sen löysi siellä.
Saab 900 2.0t Cab -97
Samanlaisen valokytkimen näin myös Saab-Scania paikallisbussin kojetaulussaMimmi kirjoitti:Vaihda se valokytkin.
Kytkimiä on pilvin pimein, koska samaa kytkintä on käytetty AITOSAABissa, tontussa, ng satkussa ja og kolkissa.

-
- "Hölösuu"

Eli tuossa näkyy tämän hetken tilanne. Tuon vihreän levyn takana kaikki heiluu irti.
Ei siis auta että pelkän uuden katkaisijan tuonne työntäisi, kun se ei mihinkään siellä tarraa.
Tuo pitäisi siis saada auki ja ilmeisesti nuokin sisukset tuolta pitäisi saada kasaan?
Katkaisijaa tarjosikin jo eräs mukava klubilainen sikäli mikäli vain saadaan tietämys ja osaaminen tuon kasaan laittoon.
Eli neuvoja miten tuon vihreän saa irti? Vähän väkivaltaa? Ja mitä tuolta sisältä löytyy....
Saab 900 2.0t Cab -97
-
- "Aero"
Koko valokatkaisin on tämän näköinen: http://img.eautopartscatalog.com/live/P303122154STP.JPG Eli sinulla puuttuu tuosta nuppi ja peiterengas.
Tuo pitää saada kokonaan ulos, jotta johtoliittimen voi irrottaa pohjasta ja laittaa uuden katkaisimen tilalle. Kyllä nuo mitä tuosta on jäljellä, pitäisi ruuvimeisselillä reunasta varovasti vääntämällä irrota.
Tuo pitää saada kokonaan ulos, jotta johtoliittimen voi irrottaa pohjasta ja laittaa uuden katkaisimen tilalle. Kyllä nuo mitä tuosta on jäljellä, pitäisi ruuvimeisselillä reunasta varovasti vääntämällä irrota.
Saab 9-3 SE 2,0i '98
-
- "Hölösuu"
ballantine kirjoitti:Koko valokatkaisin on tämän näköinen: http://img.eautopartscatalog.com/live/P303122154STP.JPG Eli sinulla puuttuu tuosta nuppi ja peiterengas.
Noniin, kiitos tästä! Tmä selvensi nyt asian mitä hain!
Huomenissa pitäisi päästä vaihtamaan.
Kiitoksia jälleen nopeasta avusta kaikille

Saab 900 2.0t Cab -97