Tehoton?!

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Nikke_M
"Hölösuu"
Viesti:

Re: Tehoton?!

Viesti Kirjoittaja Nikke_M »

Jonz kirjoitti:Moro,

Minun Aerossa on vähän samaa vikaa ettei ole kaikki kunnossa.
Käynnistäessä kylmänä joutuu muutaman kerran pyöräyttämään starttia ennen kuin lähtee käyntiin.
Sitten kiihytyksissä turbo herää minun mielestä liian pitkällä viiveellä.
Sitten kun ahtopaineet saa keltaisen ja punaisen rajalle (3.vaihteella) niin pysyy siellä hetken, sitten auton meno hyytyy ja mittari putoaa lähemmäs valkoisen ja keltaisen rajaa. Nelosellä kiihyttäessä ei pääse oikeestaan ollenkaan keltaisen ja punaisen rajalle, ja kun sinne pääsee niin tipahtaa heti takaisin keltaisen alkuun.

Voiskohan mulla olla samaa vikaa, kun viestiketjun aloittaja
Ei kuulostaa samanlaiselta vialta ainakaan. Autoni starttaa hyvin kylmänä, talvellakin. Tuntuu jopa tehokkaammalta kylmänä, jos on mahdollista?!

Ja kaasuttaessa ahdot nousevat, hitaasti ja "nykien", mutta nousevat kuitenkin, ja pysyvät. (Auton oman ahtopainemittarin mukaan). Mutta turbo kyllä herää pitkällä viiveellä.
#2652 Jeep Grand Cherokee Limited -04
vesa67
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Olikos Nikellä edellinen auto 2.3 litrainen tonnari ?
Se kyllä spoolaa reilusti nopeammin saman T25:n kuin 2 litrainen og9-3 vakioputkistolla, olen itse todennut asian erittäin selvästi.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Nikke_M
"Hölösuu"
Viesti:

vesa67 kirjoitti:Olikos Nikellä edellinen auto 2.3 litrainen tonnari ?
Se kyllä spoolaa reilusti nopeammin saman T25:n kuin 2 litrainen og9-3 vakioputkistolla, olen itse todennut asian erittäin selvästi.
edellinen oli Aero tonnari. Ja tiedän että eroa pitää olla, mutta on niin järkyttävän suuri ero. Siis, vanhoja volvojakin pysyy mukana kiihyttäessä. 8O
vesa67
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

eieiei... nyt tarttee kyllä ottaa silmä kouraan ja logittaa oikeesti. Eihän tuollaasta voi sallia että vanhat vollet pärjää mukana. Kyllä 2-litraisen stage1:ssä pitäisi olla jo samanverran eloa kuin aerotonnarissa.
Koskas käyt Nääsvillessä ?

Sanoit että suhisee, eihän vaan se dumppi vuoda koko ajan ?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Nikke_M
"Hölösuu"
Viesti:

vesa67 kirjoitti:eieiei... nyt tarttee kyllä ottaa silmä kouraan ja logittaa oikeesti. Eihän tuollaasta voi sallia että vanhat vollet pärjää mukana. Kyllä 2-litraisen stage1:ssä pitäisi olla jo samanverran eloa kuin aerotonnarissa.
Koskas käyt Nääsvillessä ?

Sanoit että suhisee, eihän vaan se dumppi vuoda koko ajan ?
Suhisee myös alkuperäisellä bypassella. Ens viikolla saan apua klubilaiselta jolla on testilaitteet, joten silloin ehkä selviää enemmän.
Nikke_M
"Hölösuu"
Viesti:

Kirjoitin jonkun aikaa sitten tästä tehottomuudesta, ja ajattelin kirjoittaa miten on mennyt.

-Imuilmavuoto --> letku vaihtoon
-Pakosarjan tiiviste vaihtoon
-98 tankkiin
-alkup. bypass takaisin dumpin tilalle (en osaa sanoa tekikö vaikutusta)

Ja on kyllä huomattava ero :!: Lisää tehoa tottakai kaipaisin, mutta en ehkä voi vaatia Stage 1:seltä sen enempää.. :lol:
Vastaa Viestiin