Jotenkin tuntuisi että omassa ysisatasessa ei olisi niitä tehoja joita tehdas väittää.
Kulkua tasasella on noin 145 km/h tietämille.
Millä lailla kannattaisi vokotella niitä kadonneita hevosvoimia takaisin?
Tulpat vaihdettu noin vuosi sitten jne. Mutta mitä tehdä nyt?
Niitähän on joitain bensan sekaan sekoitettavia aineita, jotka puhdistaa ruiskusuuttimet jne? olisiko sellaisesta apua?
Tehoja takaisin (900i)
Tehoja takaisin (900i)
15cm matalampi caprice -83
Pontiac safari -87
Buick electra -84
Saab 96 -79
Pontiac safari -87
Buick electra -84
Saab 96 -79
Re: Tehoja takaisin (900i)
Jos ei tuon kovempaa kulje, vaikuttaa siltä että moottorissa olisi joku selkeä vika, ei pelkkä ikä ja kilometrit verota tehoja noin paljoa.
Käykö edes kaikilla pytyillä? Onko tulpat vuoden jälkeen vielä ok ja samannäköiset joka pytyssä? Puristuspaineet samat joka sylinterissä - vai venttiilivaurio? Suuttimet? Ilmansuodatin tukossa? Pakoputki tukossa? Sytytys tai jako pielessä? Bensapumpun tuotto kunnossa - nypyttääkö tuossa 145:ssä vai miten kulkee?? Avautuuko kaasuläppä kokonaan kun painat kaasun pohjaan vai onko vaijeri venynyt tai muljahtanut paikaltaan?
Käykö edes kaikilla pytyillä? Onko tulpat vuoden jälkeen vielä ok ja samannäköiset joka pytyssä? Puristuspaineet samat joka sylinterissä - vai venttiilivaurio? Suuttimet? Ilmansuodatin tukossa? Pakoputki tukossa? Sytytys tai jako pielessä? Bensapumpun tuotto kunnossa - nypyttääkö tuossa 145:ssä vai miten kulkee?? Avautuuko kaasuläppä kokonaan kun painat kaasun pohjaan vai onko vaijeri venynyt tai muljahtanut paikaltaan?
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Re: Tehoja takaisin (900i)
Kysymystä kerrakseen 

Saab 9-3 2.0t BioPower 5d se -02 --Mikkeli--
Ex Volvo v40 2.0t Classic Aut. -04. Ex Saab 9-3 2.0 3d se -99. Ex Saab 9-3 2.0 5d se -99.
Ex Volvo v40 2.0t Classic Aut. -04. Ex Saab 9-3 2.0 3d se -99. Ex Saab 9-3 2.0 5d se -99.
Re: Tehoja takaisin (900i)
Eipä siinä ole minkäänlaista nykimistä esiintynyt 145 vauhdissa, tosin ei ollut sillon tarkoitus mitään huippuja kokeillakkaan eikä kauaa tullut vedätettyä.
kone kuullostaa hyvälle, ei kolise tai nakuta tai mitään.
autolla on ajettu -160+ km/h pienen alamäen avustamana eikä edes loppuun asti.
Tiedä sitten miten kauaa se vie että se 170 tasaisella kerää mittariin.
Pitää katella tuota kaasuvaijeria ja tulppien kuntoa ja vaihtaa ilmanputsari.
kone kuullostaa hyvälle, ei kolise tai nakuta tai mitään.
autolla on ajettu -160+ km/h pienen alamäen avustamana eikä edes loppuun asti.
Tiedä sitten miten kauaa se vie että se 170 tasaisella kerää mittariin.
Pitää katella tuota kaasuvaijeria ja tulppien kuntoa ja vaihtaa ilmanputsari.
15cm matalampi caprice -83
Pontiac safari -87
Buick electra -84
Saab 96 -79
Pontiac safari -87
Buick electra -84
Saab 96 -79
Re: Tehoja takaisin (900i)
Käy päästölappu jostakin, niin näkee vähän millä tolalla seokset on, vaikka tyhjäkäyniillä ja voihan sen vaikka 2500rpm kierroksilla mitata, kuten uudemmille tehdään. Liian laihalla ei kyllä häävisti jaksa kulkea. Jossain pikkupajalla tai Teboililla ei montaa euroa seosmittaus maksa. Kokeile säätää yläkanttiin arvoja, jos vaikuttaa olevan laihalla, H-kone ei juuri laihasta seoksesta perusta, kulutus saattaa nousta jonkun desin, mutta vaikutus kulkupuoleen voi olla mieluinen.
Ajoituslamppu jos hyllystä löytyy niin sytytyksen ajoituksen tarkastus, kuten aiemmin jo mainittu. Nykytulpat kestää pitkään ja ilmanputsarikin saa aika ummessa olla, että kulku ryytyy.
Kyllä 145 tasaisella kuulostaa aika onnettomalta, sen ottaa jo säädöissään oleva kaasari-Saab pidemmässä ohituksessa aika kivuttomasti.
Ajoituslamppu jos hyllystä löytyy niin sytytyksen ajoituksen tarkastus, kuten aiemmin jo mainittu. Nykytulpat kestää pitkään ja ilmanputsarikin saa aika ummessa olla, että kulku ryytyy.
Kyllä 145 tasaisella kuulostaa aika onnettomalta, sen ottaa jo säädöissään oleva kaasari-Saab pidemmässä ohituksessa aika kivuttomasti.
Re: Tehoja takaisin (900i)
Edellinen 900i -88 otti huiput silleen, että nelosella piti ajaa niin pitkään kuin se kiihtyy, ja sitten vasta vaihto vitoselle. Vaihtokohta oli jotakin 165km/h. Jos yritti päästä huippunopeuteen vitosella vedättämällä, niin kiihtyminen pysähtyi muistaakseni johonkin noin 155km/h kohdalle. Huipuja tuolla tapaa sain mittariin 180.
Ketään en sitten yllytä kokeilemaan huippunopeuksia maantiellä. Sitä itekin oli nuorempana niin huima, että kaikki vehkeet piti ajaa tappiin asti. Nykyisistä ajokeista kumpaistakaan ei ole ajettu huippunopeuteen meikäläisen toimesta.
Ketään en sitten yllytä kokeilemaan huippunopeuksia maantiellä. Sitä itekin oli nuorempana niin huima, että kaikki vehkeet piti ajaa tappiin asti. Nykyisistä ajokeista kumpaistakaan ei ole ajettu huippunopeuteen meikäläisen toimesta.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01