9-3 Aeron hankintaa?
Re: 9-3 Aeron hankintaa?
niinkö luulet montako kattoa haluat ostaa
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: 9-3 Aeron hankintaa?
Ei sitä tiedä mitä pellissä lukee, kun maalin raaputtaa pois.....Turbo S kirjoitti:Toivottavasti raudasta
Toivottavasti ei kuitenkaan "Viipurin Herkkukurkku"
Re: 9-3 Aeron hankintaa?
Eipä se OG9-3:kaan mikään keijukainen ole, yli 1400kg taisi painaa ainakin. Eikä kyllä rakettikaan todellakaan vakiona. Pienellä softapäivityksellä liikkuu kutakuinkin tasoihin 9-5 Aeron kanssa kuten varmaan 9-3SS:kin. Eli kyllä sillä kaupassa käy ja paikasta toiseen liikkuu käyttöauton roolissa ihan mielikseen, hauskanpitoon eri vehje sitten.
kalle37:n kanssa meillä taitaa olla samankaltainen käsitys "todellisesta suorituskyvystä" kun ei puhuta enää ripeistä kauppakasseista.
kalle37:n kanssa meillä taitaa olla samankaltainen käsitys "todellisesta suorituskyvystä" kun ei puhuta enää ripeistä kauppakasseista.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
-
- "Hirsch"
- Viestit: 893
- Liittynyt: To Touko 10, 2007 16:17
- Paikkakunta: Porvoo
Re: 9-3 Aeron hankintaa?
Ehkä ne nyt koenigsegg:n avustuksella saisivat kunnon aero / saab erikoismallin ulos. lippulaivaksi. Tyyliin kuten ennen on ollut vaikka sonetti niin tekisivät uutta vehjettä ja lataisivat siihen jerkkua. Kaksipaikkainen ja siihen vaikka tuo 2.0T kone niin onhan jo aika soiva peli.
Re: 9-3 Aeron hankintaa?
Kyllä tässä nyt on pakko yhtyä tuohon jengiin, joka väittää nykyaeron (93) suorituskyvyn voiman suhteen olevan vähintäänkin kyseenalainen.
Voin ihan henkilökohtaisesta kokemuksesta ja syvällä rintaäänellä todeta ja myöntää, että varmasti joka ikinen muun merkkinen 250-heppainen menee ohi, kun kaasun painaa lattiaan.
Sitten vielä se kuusilovinen tomaatti on vääntökoneessa aivan uskomaton moka...
Siinä se hakee ja arpoo niitä vaihteita joka suuntaan sen sijaan, että valitsisi heti pari pykälää pienemmän ja menisi sitten sillä!
Ajo-ominaisuudet alustan suhteen toisaalta sitten taas ovat aivan uskomattoman hyvät! Äsken ajettu 380km ei rasita polaa (muuta kuin edellä mainituin osin), eikä tunnu persuksissa pätkän vertaa!
Voin ihan henkilökohtaisesta kokemuksesta ja syvällä rintaäänellä todeta ja myöntää, että varmasti joka ikinen muun merkkinen 250-heppainen menee ohi, kun kaasun painaa lattiaan.
Sitten vielä se kuusilovinen tomaatti on vääntökoneessa aivan uskomaton moka...
Siinä se hakee ja arpoo niitä vaihteita joka suuntaan sen sijaan, että valitsisi heti pari pykälää pienemmän ja menisi sitten sillä!
Ajo-ominaisuudet alustan suhteen toisaalta sitten taas ovat aivan uskomattoman hyvät! Äsken ajettu 380km ei rasita polaa (muuta kuin edellä mainituin osin), eikä tunnu persuksissa pätkän vertaa!
9-3 SC 2.8TS V6 Aero A6
Re: 9-3 Aeron hankintaa?
Menee varmaan ohi kun sattumalta tässä aerossa satuu olemaa vain 210 hp.niin meinaan vm2003 aeoa :lol:Vakiona
Re: 9-3 Aeron hankintaa?
Niin saabin hevoset on kunnon hevosia EIKÄ Mitään teurastamolle joutavia raihnasia kaakkeja. Kuten esim .BMW MERSU AUDI ,,JNE ilmoitavat autoihin liian suuret tehot...
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: 9-3 Aeron hankintaa?
Tuosta tomaatista sen verran, että uusimmassa TM:ssä ajelivat näitä sportimpia vehkeitä ja Opel Insignia oli myös mukana automaattina ja myös TM:ssä naureskelivat, että kun mutkasta lähtee, niin itku tulee ennen kuin auto lähtee kiihtymään.. (Mahtaako olla sama laatikko??)Nico kirjoitti:Kyllä tässä nyt on pakko yhtyä tuohon jengiin, joka väittää nykyaeron (93) suorituskyvyn voiman suhteen olevan vähintäänkin kyseenalainen.
Voin ihan henkilökohtaisesta kokemuksesta ja syvällä rintaäänellä todeta ja myöntää, että varmasti joka ikinen muun merkkinen 250-heppainen menee ohi, kun kaasun painaa lattiaan.
Sitten vielä se kuusilovinen tomaatti on vääntökoneessa aivan uskomaton moka...
Siinä se hakee ja arpoo niitä vaihteita joka suuntaan sen sijaan, että valitsisi heti pari pykälää pienemmän ja menisi sitten sillä!
Ajo-ominaisuudet alustan suhteen toisaalta sitten taas ovat aivan uskomattoman hyvät! Äsken ajettu 380km ei rasita polaa (muuta kuin edellä mainituin osin), eikä tunnu persuksissa pätkän vertaa!
Samassa vertailussa oli RS Focus ja täytyy sanoa, että näkyy pelkällä etuvedollakin pärjäävän hienosti, kun alusta on kunnossa.
(Loistava peli olis ajella) Pieksi radalla märällä muutamia nelivetoja.
Sport-Sedanissa olisi kanssa aineksia.
Kori on kohtuulisen jäykkä ajo-ominaisuuksia ajatellen ja näyttää ihan kohtuu hyvälle.
Alustageometria on oikeeseen suuntaan päin ja on kyllä hyvä normi pyörittelyssä ja kuorma ei juurikaan tunnu ajokäytöksessä, mutta tukevampi saisi olla ja kallistelee kyllä liikaa. (Vakiona)
Tehot kun olis vakiona >300hp ja väännöt >400nm, niin hyvä juttu.
Minkä kokoinen sitten olis koneen oltava, että tehot, käyttöominaisuudet yms. olis nätisti toimiva paketti???
Onhan näitä hauska pähkäillä.........
Re: 9-3 Aeron hankintaa?
Luvin saman lehden ja melkeen olen samaa mieltä mutta minulle on ajettu uusi softa laatikoon ja nyt toimii hyvin
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: 9-3 Aeron hankintaa?
No miltäs vaikuttaa??Dasboot kirjoitti:Ei oo vielä saabbia tullut taloon. Alunperin oli tarkoitus hommata vector varusteinen mutta saab-kuume iski pahemmin kun ei sopivaa vectori ollut tarjolla ja tuli vahingossa katteltua aero malleja ja nyt olis sitten sellainen saatava Muutamia yksilöitä olis tarjolla ja niistä pari kysymystä!
1) eräs yksilö on päivitetty Hirschin paketilla -> 230hp/350nm. Onko päivityksen jälkeen ajeltava ainoastaan 98okt. bensalla? kuinkas Hirschin softan purku?
2) toinen yksilö on automaattilaatikkoinen. Kuinka aski istuu aero malliin?
3) minkälainen saabin navi-järjestelmä on käyttää?
autot vm. -03 hirsch ja -05 automaatti
Tuli pari sivua OT:a kylkiäisinä........
Re: 9-3 Aeron hankintaa?
Löytyykö tälle vahvistusta ja onko porukka noudattanut suositusta?Eikös Aerossa ole jo tehtaalta suositus, että ajetaan 98:lla.
No enpä kyllä uskonut, että aihe saa näinkin paljon kirjoituksia! Eikä tuo pieni väittelykään kääntänyt päätä Passatin tai minkään muun suuntaan
Kiitos vain kaikille. Mielenkiintoisia kommentteja luetaan edelleen...
#4685
Saab 9-3sc 1.8tA Vector -06 med BSR stage 1
Saab 9-3sc 1.8tA Vector -06 med BSR stage 1
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: 9-3 Aeron hankintaa?
Ei ole pakko käyttää 98:a, mutta esim. tuosta käyttöohjekirjasta voi lukea, että suositus on käyttää 98:a parhaan suorituskyvyn saavuttamiseksi.Dasboot kirjoitti:Löytyykö tälle vahvistusta ja onko porukka noudattanut suositusta?Eikös Aerossa ole jo tehtaalta suositus, että ajetaan 98:lla.
No enpä kyllä uskonut, että aihe saa näinkin paljon kirjoituksia! Eikä tuo pieni väittelykään kääntänyt päätä Passatin tai minkään muun suuntaan
Kiitos vain kaikille. Mielenkiintoisia kommentteja luetaan edelleen...
Ei tulis myöskään mieleeni laittaa omaan autoonkaan 95:sta.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1723
- Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 18:45
- Paikkakunta: Raum
- Viesti:
Re: 9-3 Aeron hankintaa?
Saanko venyttää keskustelun raameja vielä sen verran, että kuinka heikosti Turbo-X kulkee sillä historiallisella automaatilla? 0-100 7.2s muistelisin lukeneeni jostain... 280 hevosella.
#3058 | Auto: k u v a t | v i d e o t
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: 9-3 Aeron hankintaa?
Seuraavassa Teknikens Värld testit.
9-3 SS Aero vs. S40 T5 automaatti
9-3SS Aero vs. S60 T5
Saab 9-3SC 2.0T aut vs. Audi A4 2.0T Avant vs. BMW 325i Touring
Sitten sekalainen nelivetovertailu, jossa mukana 9-3SC 2.0T koneella. Olisi varmaan ollut mielenkiintoinen jos vastaavat autot, mutta Saab TTid koneella??
Sitten Turbo X testissä.
9-3 SS Aero vs. S40 T5 automaatti
9-3SS Aero vs. S60 T5
Saab 9-3SC 2.0T aut vs. Audi A4 2.0T Avant vs. BMW 325i Touring
Sitten sekalainen nelivetovertailu, jossa mukana 9-3SC 2.0T koneella. Olisi varmaan ollut mielenkiintoinen jos vastaavat autot, mutta Saab TTid koneella??
Sitten Turbo X testissä.