itellä ei hajua kyseisestä vimpaimesta..
kuka taitaa moottorinohjauksen tinailun & säätämisen?
kuka taitaa moottorinohjauksen tinailun & säätämisen?
elikkäs suora kysymys. löytyykö täältä jotain pelle pelotonta, kellä ois taitoa ja mielenkiintoa rakentaa moottorin ohjaus?? kohtuu hintaan esim. hestec tai megaquirt..
itellä ei hajua kyseisestä vimpaimesta..
itellä ei hajua kyseisestä vimpaimesta..
saab harrastus tunnelin loppupäässä näkyy jo valo...
Re: kuka taitaa moottorinohjauksen tinailun & säätämisen?
Mitäs nyt tarkkaan ottaen tarkoitat? Hestechän on valmis kaupallinen paketti, Megasquirtteja ja Vemssiäkin saa valmiina pakettina ettei tarvitse mitään tinata ellei halua säästää sillä.
Johtosarjan vaihto ja liittimien kytkeminen nyt ei kummempia vaadi, suurin homma on karttojen säätämisessä.
Johtosarjan vaihto ja liittimien kytkeminen nyt ei kummempia vaadi, suurin homma on karttojen säätämisessä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: kuka taitaa moottorinohjauksen tinailun & säätämisen?
Mites muuten,löytyykö dynopajoja jotka penkissä säätävät vemssiä ja megaa?
Itse olen tässä kanssa pähkäillyt noita ruisku/sytkän ohjaus vermeitä,mutta itsellä ei ainakaan riitä mielenkiinto ajella ympäriinsä ja säädellä karttoja.
Varsinkin kun lukee noiden yllämainituiden foorumeita niin ei todellakaan natsaa tuollainen säätäminen.
Monilla tuntuu menevän vuosi ja ylikin kunnes saa toimimaan edes jollain tavalla..
Itse olen tässä kanssa pähkäillyt noita ruisku/sytkän ohjaus vermeitä,mutta itsellä ei ainakaan riitä mielenkiinto ajella ympäriinsä ja säädellä karttoja.
Varsinkin kun lukee noiden yllämainituiden foorumeita niin ei todellakaan natsaa tuollainen säätäminen.
Monilla tuntuu menevän vuosi ja ylikin kunnes saa toimimaan edes jollain tavalla..
Re: kuka taitaa moottorinohjauksen tinailun & säätämisen?
Ei niitä penkissäkään normaaliajon asetuksilta täysin kohilleen saa yhdellä käynnillä.. Täyskaasun kyllä mutta se onkin kaikkein helpoin osuus mapata.
Jyväskylässä Motestilla kaiketi megaa säätävät? Vems käyttää samaa säätöohjelmaa joten ei pitäisi olla sen kummempi homma jos säätäjä tietää mitä tekee.
MAP-pohjaisen ruiskun VE kartan ja kaikkien rikastusten säätö edes auton orkkisruiskun tasolle on melkoinen homma ja ilman hyvin toimivaa lambdasäätöä oikeastaan loputon suo.
Eli riippuu nyt ihan siitä mitä hakee.
Jyväskylässä Motestilla kaiketi megaa säätävät? Vems käyttää samaa säätöohjelmaa joten ei pitäisi olla sen kummempi homma jos säätäjä tietää mitä tekee.
MAP-pohjaisen ruiskun VE kartan ja kaikkien rikastusten säätö edes auton orkkisruiskun tasolle on melkoinen homma ja ilman hyvin toimivaa lambdasäätöä oikeastaan loputon suo.
Eli riippuu nyt ihan siitä mitä hakee.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: kuka taitaa moottorinohjauksen tinailun & säätämisen?
Joo,kyllä mä olen ajatellut ihan jotain kaupallista ruiskua jonka saisi avaimet käteen pakettina.
Eli dynotettuna ja säädettynä valmiiksi.
Maksaa vaan niin perkuleesti ettei tässä nyt tänä kesänä ainakaan ole rahaa,tuli tehtyä kämppäremppaa ja nyt mökkiremppaa sen verran reilusti.
Ehkä kahden vuoden päästä olisi mahdollista.
Musta noi megat ja vemssit ovat vähän tollasia tee-se itse hommia johon multa ei mielenkiintoa löydy.
17 vuotta sitten kun kortin sain niin tilanne olisi varmaan aivan toinen.Silloin sitä intoa riitti puuhastella jopa kaasari vehkeiden kanssa..Oli muuten vähän kalliimpaa vaihdella suuttimia,sisäkurkkuja yms.kuin säätää läppärillä josta vieläpä näkee heti todelliset tulokset persdynoon verrattuna.
Itse haettiin säätöjä eikä aikaa kautta bensaa säästelty.
Mutta näin se maailma kehittyy..
Eli dynotettuna ja säädettynä valmiiksi.
Maksaa vaan niin perkuleesti ettei tässä nyt tänä kesänä ainakaan ole rahaa,tuli tehtyä kämppäremppaa ja nyt mökkiremppaa sen verran reilusti.
Ehkä kahden vuoden päästä olisi mahdollista.
Musta noi megat ja vemssit ovat vähän tollasia tee-se itse hommia johon multa ei mielenkiintoa löydy.
17 vuotta sitten kun kortin sain niin tilanne olisi varmaan aivan toinen.Silloin sitä intoa riitti puuhastella jopa kaasari vehkeiden kanssa..Oli muuten vähän kalliimpaa vaihdella suuttimia,sisäkurkkuja yms.kuin säätää läppärillä josta vieläpä näkee heti todelliset tulokset persdynoon verrattuna.
Itse haettiin säätöjä eikä aikaa kautta bensaa säästelty.
Mutta näin se maailma kehittyy..
Re: kuka taitaa moottorinohjauksen tinailun & säätämisen?
mites paljon tuolla "kaupallisella paketilla" on hintaa? tuntuu nuo dyno firmat ainaki repivän hirveitä hintoja jos sinne auton ajaltaa..jcarlson kirjoitti:Mitäs nyt tarkkaan ottaen tarkoitat? Hestechän on valmis kaupallinen paketti, Megasquirtteja ja Vemssiäkin saa valmiina pakettina ettei tarvitse mitään tinata ellei halua säästää
saab harrastus tunnelin loppupäässä näkyy jo valo...
Re: kuka taitaa moottorinohjauksen tinailun & säätämisen?
En ole hestecin jälleenmyyjä, ota itse selvää. On niitä muitakin vaihtoehtoja olemassa mitkä löytyvät kun on vähän aktiivinen.
Vaihtoehdot on joko itse tehdä ja olla aktiivinen sekä ottaa asioista selvää tai teettää kaikki joka on kallista (tonneista puhutaan).
Vaihtoehdot on joko itse tehdä ja olla aktiivinen sekä ottaa asioista selvää tai teettää kaikki joka on kallista (tonneista puhutaan).
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: kuka taitaa moottorinohjauksen tinailun & säätämisen?
En kyllä suosittele asentamaan megaa avaimet käteen -periaatteella. Kuitenkin sitä joutuu säätään ja puljaamaan monet kerrat
Saab 900S Combicoupe
Re: kuka taitaa moottorinohjauksen tinailun & säätämisen?
Työkaverilla oli Celicassaan Hestec asennettuna. Taisi maksaa viisi kuusi vuotta sitten kaikkinensa jotain 3000 euron kieppeillä ennenkuin oli kunnolla säädöissään.
EDIT: Vai olikohan sittenkin Haltech. Enpäs sano enää mitään. Kallis kuitenkin...
EDIT: Vai olikohan sittenkin Haltech. Enpäs sano enää mitään. Kallis kuitenkin...
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21