Hircsh ilmoittamat suoritusarvot
Hircsh ilmoittamat suoritusarvot
Kuinkahan nuo Hirschin ilmoittamat suoritusarvot selittyy?
9-5 Wagon 2.3t 220hp AT upgrade 0-100km/h 7.7s
9-5 Aero originaali 260hp AT 0-100km/h 8.5s
Kuinka tuolla Aerolla voi olla ilmoitettu arvo liki sekunnin heikompi? Tuolla 0-100 ei toki paljoa arvoa ole mutta silti. 80-120 arvoa ei oltu ilmoitettu.
Millä tuo selittyy?
http://extranet.hirsch-performance.ch/d ... E280008281
http://extranet.hirsch-performance.ch/d ... E270002251
9-5 Wagon 2.3t 220hp AT upgrade 0-100km/h 7.7s
9-5 Aero originaali 260hp AT 0-100km/h 8.5s
Kuinka tuolla Aerolla voi olla ilmoitettu arvo liki sekunnin heikompi? Tuolla 0-100 ei toki paljoa arvoa ole mutta silti. 80-120 arvoa ei oltu ilmoitettu.
Millä tuo selittyy?
http://extranet.hirsch-performance.ch/d ... E280008281
http://extranet.hirsch-performance.ch/d ... E270002251
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
Re: Hircsh ilmoittamat suoritusarvot
Saab 9-5 2.3 LPT (M5) Hirsch Performance step-1
215hp/360nm
0-100 km/h 7.7sek
0-160 km/h 17.3sek
60-100 km/h 4. vaihteella 5.5sek
80-120 km/h 5. vaihteela 7.7sek
Tässä vähän suuntaa antavaa tietoa. Nämä siis vanhemman manuaaliaskisen softan arvot.
vertailuksi vanha trolli:
Saab 9-5 Troll 2.3 R (M5) Hirsch
272hp/400nm
0-100km/h 6.4sek
0-160km/h 14.9sek
60-100km/h 4.vaihteella 5.2 sek
80-120km/h 5. vaihteella 7.2sek
215hp/360nm
0-100 km/h 7.7sek
0-160 km/h 17.3sek
60-100 km/h 4. vaihteella 5.5sek
80-120 km/h 5. vaihteela 7.7sek
Tässä vähän suuntaa antavaa tietoa. Nämä siis vanhemman manuaaliaskisen softan arvot.
vertailuksi vanha trolli:
Saab 9-5 Troll 2.3 R (M5) Hirsch
272hp/400nm
0-100km/h 6.4sek
0-160km/h 14.9sek
60-100km/h 4.vaihteella 5.2 sek
80-120km/h 5. vaihteella 7.2sek
Re: Hircsh ilmoittamat suoritusarvot
Hirschinkin virisoftissa lienee poistettu/nostettu pienempien vauhtien ja vaihteiden rajoittimia. Muuta oikeaa syytä ei oikein voi olla.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Hircsh ilmoittamat suoritusarvot
Tuo antaisikin jo ihan järkevää selitystä asiaan.jcarlson kirjoitti:Hirschinkin virisoftissa lienee poistettu/nostettu pienempien vauhtien ja vaihteiden rajoittimia. Muuta oikeaa syytä ei oikein voi olla.
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
Re: Hircsh ilmoittamat suoritusarvot
Yleensä Saabin ilmoittamat suoritusarvot on hieman pessimistisesti annettu. Muistelisin vakio Aero automaatille kellotettu n.7s aikojaRafu kirjoitti:Tuo antaisikin jo ihan järkevää selitystä asiaan.jcarlson kirjoitti:Hirschinkin virisoftissa lienee poistettu/nostettu pienempien vauhtien ja vaihteiden rajoittimia. Muuta oikeaa syytä ei oikein voi olla.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: Hircsh ilmoittamat suoritusarvot
Juu alle 7,5 0-100km/h menee ainakin -08 softalla automaatti aero mallia -04.
Re: Hircsh ilmoittamat suoritusarvot
Näin on, aihetta on puitu ennenkin. Saabin tomaateille ilmoittamat arvot ovat järjestään liioiteltuja.
Ruotsalaisen autolehden testissä 260hp aero tomaatti oli 0-100 nopeampi kuin 305hp hirsch manuaali.
Suurin syy automaatin todelliseen vauhtiin paikaltaan on ESP:n erilainen toiminta.
Niin, toinen mielenkiintoinen ero tulee siitä, mikäli Saab ilmoittaa lähdöt ilman jarrulla luistattamista, laatikossa on melkoinen viive ilman sitä.
Ruotsalaisen autolehden testissä 260hp aero tomaatti oli 0-100 nopeampi kuin 305hp hirsch manuaali.
Suurin syy automaatin todelliseen vauhtiin paikaltaan on ESP:n erilainen toiminta.
Niin, toinen mielenkiintoinen ero tulee siitä, mikäli Saab ilmoittaa lähdöt ilman jarrulla luistattamista, laatikossa on melkoinen viive ilman sitä.
Tesla Model S Plaid 2023 Track Pack
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021
Re: Hircsh ilmoittamat suoritusarvot
Olen omistanut kummankin auton Aero Automaatin (jossa Stage 3) ja nykyisen 300hp manuaali hirven. 0-100 on aika samoissa (Hircsh manuaali minun mittauksessa kyllä menee ohi jos pitoa lähdössä riittää). Mutta mitä sit?
80 - 150Km/h, jolla tekee paljon enemmän oikeassa käytössä, eikä ole epäselvää mitä tuo ~ 40hp tekee lisää. Manuaalilla tuon vetäsee 3:lla. Automaatin vielä arpoessa on manuaali jo edellä. Se mikä on ärsyttäävää Hirsch:n sivulla on se, että eri virityksille ei ole tehty samoja testi vetoja, jotta voisi vertailla tuloksia.

Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Re: Hircsh ilmoittamat suoritusarvot
eklunto1 kirjoitti:Olen omistanut kummankin auton Aero Automaatin (jossa Stage 3) ja nykyisen 300hp manuaali hirven. 0-100 on aika samoissa (Hircsh manuaali minun mittauksessa kyllä menee ohi jos pitoa lähdössä riittää). Mutta mitä sit?80 - 150Km/h, jolla tekee paljon enemmän oikeassa käytössä, eikä ole epäselvää mitä tuo ~ 40hp tekee lisää. Manuaalilla tuon vetäsee 3:lla. Automaatin vielä arpoessa on manuaali jo edellä. Se mikä on ärsyttäävää Hirsch:n sivulla on se, että eri virityksille ei ole tehty samoja testi vetoja, jotta voisi vertailla tuloksia.
Juu, tarkoitus ei ollut epäillä hirwen suorituskykyä kun pitoa riittää, ainoastaan kritisoida saabin varovaisia ilmoituksia automaattien 0-100km/h arvoissa


Itsellä kokemusta 5-vaihteisesta tomaatista aika lailla tarkalleen 305hp hirven teholukemilla, aavistuksen kovemmilla väännöillä. Vakioaeroista tyyppejä eri vuosimalleista keppivaihteisina. 4-lovisista ei ole saabeissa kokemuksia.
Käytännössä tuo automaatin arpominen ei vaikuta mitään, harvemmin ohituspaikka tulee niin yllätyksenä ettei viivettä voi ennakoida, ja silloinkin voi heittää hiukan etukäteen rattinapeista/pakkovaihteena pienempää pykälää

Noh, ei kuitenkaan tehdä tästä sitä keppi- vai invavaihdeväittelyä

EDIT: Pääsi muutama naurunpirskahdus, kun tajusin keskustelevani 0-100 kiihdytyksistä etuvetoisella, painavalla turbovehkeellä. Onhan sitä varten lähes kaikki erityyppiset rassit jo lähtökohtaisesti paljon parempia

Tesla Model S Plaid 2023 Track Pack
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021
Re: Hircsh ilmoittamat suoritusarvot
Tähän tulikin paljon hyviä vastauksia. 0-100 arvo on tosiaankin "arvoton" sattui vaan olemnaan ainut tarjolla oleva tuolla. Tuskin se Aero hitaampi on siinä 80-120 vedossakaan.
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
Re: Hircsh ilmoittamat suoritusarvot
Itselläni on homma mennyt niin että aina kun alla on manuaali toivoisi omistavansa automaatin ja sitten taas kun automaatti arpoo ja tekee jotain mitä itse ei toivoisi ajattlee että tämä on viimeinen automaati Saabi. Ja vaikuttaahan tuo M tai A valinta suoritusarvoihin.2.3i-16 kirjoitti:Olen omistanut kummankin auton Aero
Noh, ei kuitenkaan tehdä tästä sitä keppi- vai invavaihdeväittelyä![]()

Henkilökohtaisesti en ole ihastunut tuohon 5 loviseen automaattilaatikkoon, eikä tuo uuden 9-3:sen automaattikaan V6 Aeron alla ollut minusta se kokoonpano minkä itse valitsisin. Toivotaan että uusi 9-5 jos se syyskuussa tulee ulos olisi laatikko parempi. Jostain luin että sama kuin Opel Insignisassa...
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Re: Hircsh ilmoittamat suoritusarvot
eklunto1 kirjoitti:2.3i-16 kirjoitti:
Henkilökohtaisesti en ole ihastunut tuohon 5 loviseen automaattilaatikkoon, eikä tuo uuden 9-3:sen automaattikaan V6 Aeron alla ollut minusta se kokoonpano minkä itse valitsisin. Toivotaan että uusi 9-5 jos se syyskuussa tulee ulos olisi laatikko parempi. Jostain luin että sama kuin Opel Insignisassa...
Peruskäytettävyys noissa kummassakaan ei ole saksalaisten tasolla, tiedä sitten onko tuo peräisin laatikon ominaisuuksista vai softapuolelta.
Mikäli uudessa 9-5:ssa laatikko on sama kuin insigniassa, on se 6-vaihteinen Aisin AW TF-80SC, joka löytyy myös 9-3:sta samoin kuin esim. alfasta, fiateista, peugeotista, toyotasta, mazdasta, osasta A3-audeja, volvoista (myös V8 kaverina) jne melkein kaikista etuvetopohjaisista "uusista" poikittaismoottorisista automaattivermeistä, joissa vääntöä on hiukan reippaammin.
Nythän tilanne on muuttumassa, kun fordilta tulee oma 6-vaihteinen tomaattilaatikko näihin käyttökohteisiin lähivuosina.
Tesla Model S Plaid 2023 Track Pack
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021
Re: Hircsh ilmoittamat suoritusarvot
Eikös 9-3:ssa ole AF40 kuuslovisena?2.3i-16 kirjoitti:
Mikäli uudessa 9-5:ssa laatikko on sama kuin insigniassa, on se 6-vaihteinen Aisin AW TF-80SC, joka löytyy myös 9-3:sta samoin kuin esim. alfasta, fiateista, peugeotista, toyotasta, mazdasta, osasta A3-audeja, volvoista (myös V8 kaverina) jne melkein kaikista etuvetopohjaisista "uusista" poikittaismoottorisista automaattivermeistä, joissa vääntöä on hiukan reippaammin.
Re: Hircsh ilmoittamat suoritusarvot
Ristom kirjoitti:Eikös 9-3:ssa ole AF40 kuuslovisena?2.3i-16 kirjoitti:
Mikäli uudessa 9-5:ssa laatikko on sama kuin insigniassa, on se 6-vaihteinen Aisin AW TF-80SC, joka löytyy myös 9-3:sta samoin kuin esim. alfasta, fiateista, peugeotista, toyotasta, mazdasta, osasta A3-audeja, volvoista (myös V8 kaverina) jne melkein kaikista etuvetopohjaisista "uusista" poikittaismoottorisista automaattivermeistä, joissa vääntöä on hiukan reippaammin.
AF40 on vain GM:n tyyppinimi TF-80SC:lle.
Samoin 5-vaihteisen GM-tyyppi on omansa, laatikko on AW55-50SN.
Tesla Model S Plaid 2023 Track Pack
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021
-
- "Viggen"
- Viestit: 614
- Liittynyt: Ti Touko 17, 2005 17:59
- Paikkakunta: Kokkola
Re: Hircsh ilmoittamat suoritusarvot
Kun lukee autolehtien testejä niin juuri aisanin kuusi lovista lootaa moititaan hitaaksi paikalta lähdössä ja nopeissa ohitustilanteissa. Itse huomasin saman erityisesti 9-3 ttidin koeajossa, kone antaa voimaa jo alhaalla, mutta laatikko ei anna sitä ulos kuin vasta viiveellä. Erityisesti kun vertaa esim bemarin dieseliin (saksalainen zf loota) on ero suuri.
900 cc (S) T16 91
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447