Ei mene alipaineelle
Re: Ei mene alipaineelle
Niin siis nyt ei liiku mihinkään enää se mittari. Pitää kattoa vielä sitä, mut toisaalta se ei aiheuta tehohäviötä eikä nosta tyhjäkäyntiä, joten sinällään ongelma ei ole siinä...
#3839
9-3 Turbo X SS M6, 9000 Aero -94 st±5
Entiset:9000 2.3t aut - 97, Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87
9-3 Turbo X SS M6, 9000 Aero -94 st±5
Entiset:9000 2.3t aut - 97, Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87
Re: Ei mene alipaineelle
Ja kyllä muuten aiheuttaa ja nostaa jos se "alipaineletku" on porsinut...Niin siis nyt ei liiku mihinkään enää se mittari. Pitää kattoa vielä sitä, mut toisaalta se ei aiheuta tehohäviötä eikä nosta tyhjäkäyntiä, joten sinällään ongelma ei ole siinä...
Re: Ei mene alipaineelle
No jos näin on, niin pitää kattoa sitä letkua uusin silmin. Eli siis voitko vielä yksilöidä mikä johto tuo on, mistä se lähtee ja minne päättyy??? Kun ei aina tuon oikean letkun löytäminen välttämättä onnistu.. 

#3839
9-3 Turbo X SS M6, 9000 Aero -94 st±5
Entiset:9000 2.3t aut - 97, Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87
9-3 Turbo X SS M6, 9000 Aero -94 st±5
Entiset:9000 2.3t aut - 97, Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 85
- Liittynyt: Pe Touko 25, 2007 08:15
- Paikkakunta: Halsua/Seinäjoki
Re: Ei mene alipaineelle
Käyt hakemassa autotarvikeliikkeestä 2-3m alipaineletkua. sisähalkaisija taisi olla jotain 3-4 mm muistaakseni. hintaa tulee ehkä jopa 10e ja siitä jää vielä ylimääräistä.
Tämän jälkeen avaat konepellin ja katsot imusarjasta lähtevät letkut jotka ovat samankokoisia. yksi kerrallaan letku irti ja pätkä uutta tilalle. Yksi letku menee y-haaran kautta bypassille ja tulipeltiin. Tämä on yleensä se haperoin letku, ja myöskin vittumaisin vaihtaa, koska se läpivienti on siellä jossain pyyhkijänvarsien takana.
Kun konehuoneen letkut on vaihdettu niin kojetaulun kansi irti ja etsimään mittaristolle menevää letkua, ja tämän uusiminen vielä. Rahaa ei pala paskaakaan, ja hommaan menee aikaa ehkä puoli tuntia jos on tupakkimiehiä
Ja jos vielä haluaa oikein hipostella niin voi hakea sitä sinistä silikoniletkua, joka maksaa ehkä 2e enemmän. Taitaa silikoniletku kestää kuitenkin pidempään, joten se ehkä saattaa jopa puoltaa sen hankkimista. Mutta eipä ole nuiden letkujen vaihtaminen niin iso homma etteikö sitä kerran 10 vuodessa tekisi.
Tämän jälkeen avaat konepellin ja katsot imusarjasta lähtevät letkut jotka ovat samankokoisia. yksi kerrallaan letku irti ja pätkä uutta tilalle. Yksi letku menee y-haaran kautta bypassille ja tulipeltiin. Tämä on yleensä se haperoin letku, ja myöskin vittumaisin vaihtaa, koska se läpivienti on siellä jossain pyyhkijänvarsien takana.
Kun konehuoneen letkut on vaihdettu niin kojetaulun kansi irti ja etsimään mittaristolle menevää letkua, ja tämän uusiminen vielä. Rahaa ei pala paskaakaan, ja hommaan menee aikaa ehkä puoli tuntia jos on tupakkimiehiä

Ja jos vielä haluaa oikein hipostella niin voi hakea sitä sinistä silikoniletkua, joka maksaa ehkä 2e enemmän. Taitaa silikoniletku kestää kuitenkin pidempään, joten se ehkä saattaa jopa puoltaa sen hankkimista. Mutta eipä ole nuiden letkujen vaihtaminen niin iso homma etteikö sitä kerran 10 vuodessa tekisi.
Re: Ei mene alipaineelle
Tähän kabiininpuoleisen letkun vaihtamiseen riittää kellon/dcc:n/scc:n irroitus ja sopeva sorminäppäryysKojootti5 kirjoitti:Kun konehuoneen letkut on vaihdettu niin kojetaulun kansi irti ja etsimään mittaristolle menevää letkua, ja tämän uusiminen vielä. Rahaa ei pala paskaakaan, ja hommaan menee aikaa ehkä puoli tuntia jos on tupakkimiehiä

Käyttis: 9000CS 2.0t -96
Kakkosauto: Opel Vectra C -07 OPC-line farkku 1.9DTH 150hp
Ex-tonnarit: 9000CD 2.3TA -91 ja 9000CD 2.0T16 -90
jäsen# 1960 mobiiili: 050-3763335
Kakkosauto: Opel Vectra C -07 OPC-line farkku 1.9DTH 150hp
Ex-tonnarit: 9000CD 2.3TA -91 ja 9000CD 2.0T16 -90
jäsen# 1960 mobiiili: 050-3763335
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 85
- Liittynyt: Pe Touko 25, 2007 08:15
- Paikkakunta: Halsua/Seinäjoki
Re: Ei mene alipaineelle
Empä ole tuota vaihtanut itse, joten ajattelin että voi olla helpompi irrottaa kansi. Eihän siinäkään kauaa menesamsikki kirjoitti:Tähän kabiininpuoleisen letkun vaihtamiseen riittää kellon/dcc:n/scc:n irroitus ja sopeva sorminäppäryysKojootti5 kirjoitti:Kun konehuoneen letkut on vaihdettu niin kojetaulun kansi irti ja etsimään mittaristolle menevää letkua, ja tämän uusiminen vielä. Rahaa ei pala paskaakaan, ja hommaan menee aikaa ehkä puoli tuntia jos on tupakkimiehiä

Re: Ei mene alipaineelle
Nyt taitaa olla mysteeri ratkeamassa!!! Sen letkun, joka menee mittaristoon, Y-haarasta puuttui kokonaan toinen letku. Eli se mikä menee by-passiin oli paikallaan, mutta haarasta puuttui toinen... Eli minne se siitä haarasta menee, niin voisi lyödä letkun paikoilleen???
#3839
9-3 Turbo X SS M6, 9000 Aero -94 st±5
Entiset:9000 2.3t aut - 97, Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87
9-3 Turbo X SS M6, 9000 Aero -94 st±5
Entiset:9000 2.3t aut - 97, Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87
Re: Ei mene alipaineelle
No nyt on ongelma poistettu... Eli se letku mikä lähtee imusarjasta ja yhtyy bypassiltä tulevaan letkuun oli irronnut, ja letku oli haljennut n. 1cm matkalta siitä Y-haaran päästä. Eikun siitä poikki ja sama letku takaisin (koska ostamani 3 mm letku nyt ei ihan sopinut, olisiko ollut arviolta 7 mm...) ja makeasti ahtaa
ja menee myös alipaineelle normaalisti... Olisi varmaan voinut tutkia letkuja tarkemmin, muttei ammattitaito oikein riittänyt... Kiitokset vianetsintään osallistuneille!!!

#3839
9-3 Turbo X SS M6, 9000 Aero -94 st±5
Entiset:9000 2.3t aut - 97, Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87
9-3 Turbo X SS M6, 9000 Aero -94 st±5
Entiset:9000 2.3t aut - 97, Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87