No niin palataas aiheeseen Paristot tuli tosiaankin vaihdettua ja olihan se jonkin aikaa jo hiljaa kunnes taas sai herätä n: klo 03:30 iloiseen sireenin ulvomiseen
Vikakoodeja ei ole, eikä viimeistä hälytyksen syytäkään, tällä hetkellä avaimella lukossa, niin ongelma poissa, joten kohta saa sireeni lentää hevon vi..uun!!!!!!
Vai loytyykö jollain vielä vinkejä?
Kaikki Saabit on myyty (Ka) Ford kuga 2,5 hybrid -20 #3052
Ainut positiivinen asia tässä asiassa on se että kun vilkut ei vilku niin naapurit ei tiedä mikä auto huutaa joten auton omistaja säästyy mahdollisesti vihaisilta naapureilta.
Oli SAAB 9-5 2.3t ja nyt on Toyota Avensis 1.8 vvti 2001 wagon.
onse9-5 kirjoitti:No niin palataas aiheeseen Paristot tuli tosiaankin vaihdettua ja olihan se jonkin aikaa jo hiljaa kunnes taas sai herätä n: klo 03:30 iloiseen sireenin ulvomiseen
Vikakoodeja ei ole, eikä viimeistä hälytyksen syytäkään, tällä hetkellä avaimella lukossa, niin ongelma poissa, joten kohta saa sireeni lentää hevon vi..uun!!!!!!
Täsmälleen samanlaisia kokemuksia. Paristot vaihdettu, n. kuukauden pysyi hiljaa.
onse9-5 kirjoitti:Vai loytyykö jollain vielä vinkejä?
Keväämmällä aion tarkistaa sireenin johtosarjan katkosten varalta. Huonoon kontaktiin tai katkokseen jossain viittaa se, että sireeni huutaa vielä auton ollessa käynnissäkin. Sireenin johdoista kun joku katkeaa, alkaa sireeni huutaa tietysti paristojen voimalla eikä tietenkään hiljene kaukosäätimellä tai virran päälle laittamalla.
onse9-5 kirjoitti:No niin palataas aiheeseen Paristot tuli tosiaankin vaihdettua ja olihan se jonkin aikaa jo hiljaa kunnes taas sai herätä n: klo 03:30 iloiseen sireenin ulvomiseen
Vikakoodeja ei ole, eikä viimeistä hälytyksen syytäkään, tällä hetkellä avaimella lukossa, niin ongelma poissa, joten kohta saa sireeni lentää hevon vi..uun!!!!!!
Täsmälleen samanlaisia kokemuksia. Paristot vaihdettu, n. kuukauden pysyi hiljaa.
onse9-5 kirjoitti:Vai loytyykö jollain vielä vinkejä?
Keväämmällä aion tarkistaa sireenin johtosarjan katkosten varalta. Huonoon kontaktiin tai katkokseen jossain viittaa se, että sireeni huutaa vielä auton ollessa käynnissäkin. Sireenin johdoista kun joku katkeaa, alkaa sireeni huutaa tietysti paristojen voimalla eikä tietenkään hiljene kaukosäätimellä tai virran päälle laittamalla.
Jees pitänee kait itsekkin tutkia noi johdotukset... Jos ei vikaa löydy saa sireeni väistyä ja töötti hutaan
Kaikki Saabit on myyty (Ka) Ford kuga 2,5 hybrid -20 #3052
- sireenin paristot vaihdettu syksyllä
- uusi akku muutama viikko sitten
- pysäköitäessä lähes järjestään jätetty door alarm only -tilaan
Ja sireeni huutaa päivittäin, useimmiten lyhyen hetken mutta ajoittain ei tahdo sammua millään. Edellisessä huollossa luettiin vikamuisti, oli kuulemma täynnä mutta sen tarkempaa tietoa ei saatu.
En tuolloin hakenut itse autoa huollosta, joten kävin viikon päästä utelemassa muistin sisältöä; ei löytynyt enää, mutta TECH:llä tutkittiin uudelleen: muisti oli tyhjä, vaikka service theft alarm -viestiä oli tullut useasti.
Huoltomies aiheutti hälytyksen avaamalla oven, mutta tämäkään ei kirjautunut muistiin.
Tänään sitten tuli taas tuttu ilmoitus aamulla käynnistäessä ja uudelleen ajossa (tais olla eka kerta tuo)... iltapäivällä takaisin huoltoon (tuolloin tuli ilmoitus kauko-ohjaimen paristosta, jonka vaihdoin äsken) eikä taaskaan muistissa mitään ilmoituksia. Ja vielä kun auto oli parkissa, TECH kiinni ja virrat päällä tuli taas "STA". Toiveikkaana muistintarkistus, vaan ei taaskaan mitään.
Nykyisin otan sulakkeen #14 yleensä irti pysäköidessä, mutta kovin kätevää tuo ei ole.
"Korjasin" omani vaihtamalla patterit, mutta sama juttu. Auto piippailee pihalla, mutta SID ei ainakaan vielä näytä service stöldalarm -viestiä.
saabnet.com-palstalla on aiheesta paljon keskustelua, hakemalla avainsanalla CR17335 pääsee hyvään alkuun. Siellä päättelevät että korjaus ei toimi pitkään jos patterin tyyppi on CR17335SE jollaiset minullekin joltain webbikauppiaalta tuli. Pitkäikäisempi malli on CR17335 ilman tuota SE-päätettä. Joissain artikkeleissa sanotaan että CR123A olisi sama mutta siihen pitää lisätä tapit piirilevyyn juottamista varten.
Onneksi autoni on vuosimallia 99 joten siinä on ruuvillinen kotelo ja sen saa auki ilman rälläkkää.
Avaimen kanssa olen auton pistänyt kiinni muutaman viime päivän ja tilanne on ollut paljon parempi.
Tänään kuitenkin kuului taas pihalta lyhyt vinkaisu (ei ihan kahta täyttä sykliä) ja mietin, josko olisin unohtanut lukita avaimella eli käyttänyt kauko-ohjainta (99 % varmasti avaimella).
Ajoin auton talliin, lukitsin taatusti avaimella ja juuri äsken kun olin lähdössä kauppaan kuuli taas sama lyhyt ääni...
artako kirjoitti:CR17335 1400mAh, CR17335SE 1800mAh, joten SE:n pitäisi kestää pitempään.
Jos paristot purkautuvat nopeasti on hälytinsysteemissä vika.
Eli onko homma näin, että nuo SE -päätteiset paristot ovat ihan passelit? Sellaiset nimittäin saapui jostakin nettiputiikista.. Enää pitäisi juottaa ne paikoilleen.
Onko kukaan löytänyt paristojen lisäksi mitään muuta syytä hälyttimen oikukkaaseen toimintaan?
Jaa-a kai täälläkin pitää pattereita ruveta vaihtelemaan.
Kuukausi sitten heräsin yöllä, kun joku piippasi ulkona. Ajattelin vain että joku katto tai seinäpelti liikui ja hankasi naulaan. Sama toistui parina muunakin yönä, mutta nyt äsken ääni kuului taas. Nyt keli on tyven joten mistään talon pelleistä se ääni ei tule.
Ääni on siis kolme-neljä kertaa kuuluva vaimea tööt-tööt-tööt.
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77