Mulla 2,1 vm 92 ja se vuosi öljyä pitkän aikaa kunnes vuoto/öljyn katoaminen kasvoi jo litraan/1000km. Kaverini vaihtoi ventvarsien kumit(avaamatta kantta) mutta öljyn katoaminen ei lakannut. Sain vinkin että ölypumpun tiivisteen vaihtamalla vuodon saa loppumaan ja niin kävikin. Sen jälkeen ei ole öljyä tarvinnut lisäillä, eikä tiputa enää yhtään alleen!
Minulla ei tiputa alleen öljyä, mutta kone on kyllä hieman sotkuinen. Epäilin vuotokohdaksi tuota öljyntäyttötorven alaosaa, kun se on ihan öljyinen. En kyllä ole saanut sitä vielä irti.
Onko isokin homma tuo öljypumpun tiivisteen vaihto?
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Käytin auton korjaamolla, tarvii kai jotain erikoistyökaluja siihen hommaan. TArvii ainakin ottaa irti laturi, ja hihnapyörät, ymmärtääkseni. Parin tunnin työ tais olla. Tiputti siis ajon aikana alleen, öljy levisi viiman mukana aina taka-akselille saakka, ts koko pohja oli märkä öljystä.
Jos oikein muistan niin se oli n 150€, sisältäen tarvittavat tiivisteet, uudet hihnat ja öljyt. Käytin tässä pääkaupunki seudulla..
Säästäis tietty jos olis tehny itte, mut ei oikein taidot riittäneet.. ja nyt ainakin niiltä osin kunnossa. Oli todella suuri yllätys miten paljon voi vuotaa ulospäin. Mut ei varsinaisesti tiputtanut alleen, muuta kuin ajon jälkeen muutaman tipan. Ajon aikana oli sit roiskinu sitäkin enemmän.
Mertmi kirjoitti:mielenkiintoinen juttu. Tuo täytyy tarkastaa. Yksi mahdollinen tiivisterengas voisi olla USIT-tyyppinen tiiviste. Se on metallinen prikka, jonka sisäpintaan on vulganoitu tiiviste. Otin siitä kuvan, ja voin sen tähän liittää, kunhan pääsen töistä kotia (työmaan nettiyhteys ei pidä ftp:n käytöstä).
Missäs USIT tiivisteisiin olet törmännyt...?
täältä löytyy kuva hinnastosta. ( sivu 43 ) SAAB klubilaisille alennus -60%
ovh:sta. 0,98 -60% = 0,39 + alv = 0,47 euroo kpl. ( 10mm ) 218-10
Työmaalla kun asennetaan hydrauliikkahommeleita aika paljon, (siis en minä henk. koht.) niin tätä kautta on tullu tutuksi tuo usit. Taitaapa olla tavaratoimittaja Wurth, jos en väärin muista.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin) exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Kun vaihtaa nuo venavarren kumit niin ne on hyvä laittaa pikaliimalla kiinni (huolellisesti ettei mene liimaa ohjariin). Eivät kuulemma pysy paikallaan ilman.
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135