Voi olla että kuvittelen omiani, mutta kuvittelen silti. Eli tuli vedettyä suurensuurta makkaralastia perässä satoja kilometrejä.
Nyt kärrystä eroon päästyäni huomasin että tuulilasi on naksahtanut halki. Aivan kuin moottorikin vapisi ja tärisi tietyillä kierroksilla veto päällä. Manuaaliaihteistokin tuntuu käteen erilaiselta kuin ennen?
Onko mahdollista että esim. moottori olisi vaihtanut "asentoa" kun kiivettiin ylämäkiä kumit vinkuen? Vai askartelenko vaan foliohatun päähän ja jatkan matkaa kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan?
Auto on 260tkm ajettu T5 stg1
ISON kärryn veto ja siitä aiheutuvat seuraamukset
Re: ISON kärryn veto ja siitä aiheutuvat seuraamukset
Kyllähän tuo menee normaalin ja luonnollisen kulumisen ja väsymisen piikkiin. Eli moottorin ja vaihteiston tukikumit alkavat pikkuhiljaa antautumaan. Kyllä se juuri noissa raskaissa vedätyksissä pyrkii moottori/laatikko -paketti elämään vähän niinkuin yli rajojensa ja silloin on veltostuneet kumit koetuksella. Ja samalla se vaikutta myös tuohon vaihteiden vaihtamistuntumaan, eli vaihdelaatikko "soutaa" laidasta laitaan. Joten tarkasta/vaihda nuo. Tarkista samalla apurungon kiinnityspulttien kiristysmomentti. Lasin halkeaminen ei välttämättä liity mitenkään tähän. Tosin voi se kyllä edesauttaa sitäkin, jos koriin kohdistuu vääntöä.mursu kirjoitti:Voi olla että kuvittelen omiani, mutta kuvittelen silti. Eli tuli vedettyä suurensuurta makkaralastia perässä satoja kilometrejä.
Nyt kärrystä eroon päästyäni huomasin että tuulilasi on naksahtanut halki. Aivan kuin moottorikin vapisi ja tärisi tietyillä kierroksilla veto päällä. Manuaaliaihteistokin tuntuu käteen erilaiselta kuin ennen?
Onko mahdollista että esim. moottori olisi vaihtanut "asentoa" kun kiivettiin ylämäkiä kumit vinkuen? Vai askartelenko vaan foliohatun päähän ja jatkan matkaa kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan?
Auto on 260tkm ajettu T5 stg1
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-