Itselläni on 9000 2.3Tbo, automaatti, TCS, katalysaattorilla ja vuosimallia '92. Foorumillahan on monilla ollut ongelmia näiden TCS-versioiden kanssa, kuten myös minulla. Itselläni asian tekee mystiseksi, ja ongelman selvittämistä vaikeuttavaksi, seuraava juttu:
Huollossa saivat seuraavanlaisia vikakoodeja:
78390 Läpän ohjaus
25250 Läpän sig matala
35780 Läpän jännite matala
Nämä kaikki viittaisivat ilmeisesti siihen, että kaasuläppäkotelo alkaa olla vaihtoa vaille valmis.
Nyt seuraa mystinen osuus... LänsiAutolla sanoivat, että autoon kuuluu läppäkotelo varaosanumerolla 7871437 (2.3 Tbo, katilla). Kun katsoin itse EPC:stä VIN-numeron perusteella, niin ei löytynyt ollenkaan kaasuläppäkoteloa kyseiseen autoon. Kun kurkkasin konepellin alle ja kirjoitin ylös, autossani tällä hetkellä olevan, kaasuläppäkotelon osanumeron oli se 9170705 (2.3 Tbo, TCS 1994-98).
Muistan lukeneeni, että aikoinaan maahantuoja vaihtoi takaisinkutsulla kaikkiin näihin TCS-peleihin uudet kaasuläppäkotelot, mistä lie syystä, joten johtuisikohan siitä, että autossani on tällä hetkellä uudemman vuosimallin läppäkotelo? Vai onkohan joku yrittänyt jo aikasemmin korjata vikaa ja vaihtanut tilalle "melkein sopivan" vaihto-osan joka ei ole poistanut todellakaan ongelmia? Mahdotonta varmaan veikata mitä edellinen omistaja on mahdollisesti tehnyt, mutta ainakin tuon "väärän" osan kohdalla EPC sentään mainitsee TCS:n.
Itselläni ei ollut noin vuoteen mitään ongelmia, kunnes alkoi monelle TCS:n omistajille tutut TCS CTRL-valojen syttymiset, ynnä muut.
Ja nyt tärkeimpään kohtaan koko sepustusta... Mikäköhän noista nyt sitten loppujen lopuksi olisi oikea osa, ottaen huomioon vielä senkin, että autoni VIN-numerolla ei löytynyt minkäänlaista läppäkoteloa EPC:stä.
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Kiitokset jo etukäteen neuvoista!