ng900/9-3 2.0i 16v:n DI og900i 16v:hen
ng900/9-3 2.0i 16v:n DI og900i 16v:hen
(Hullun hulluja ideoita)
Mitenkäs on että mahtaako olla mahdollista asentaa og900:n tuollainen direct injection?
Mitenkäs on että mahtaako olla mahdollista asentaa og900:n tuollainen direct injection?
Saabiton saabisti
#1470
#1470
Taitaa NG:n DI olla integroituna moottorinohjaukseen, joten menee koko ruisku uusiksi. Ei siinä sinänsä juuri mitään vaikeata ole, kunhan on toimiva NG:n kone mistä ottaa osat, ja muutama kriittinen OG:n osa, kuten EZK:n hihnapyörä ja anturi+sopiva sulkijalevy, olettaen että kampiakselin kulmaa tunnistetaan samalla tavalla kun vanhassa DI ja DI/APC autoissa.
Saabit
- Puretaan: 9-3SC-06
- 9-3SC 1.8t Aut. -07 NoPower
- 9-3Cab Aero Aut. -05 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -04 - Omatune BioPower
- 9-3SS Aero Man. -03 - Omatune BioPower
-
- "Hirsch"
- Viestit: 788
- Liittynyt: Su Touko 11, 2003 22:01
- Paikkakunta: Kempele
Mikäli toinen kotimainen taipuu, niin lueppa
http://www.student.nada.kth.se/~l94_ohk/saab/di.html
ja
http://forum.saabturboclub.com/phpbb1/v ... ght=di+900
Ruotsalaiset sanovat vain -88 mallisten käyvän. Liittynee jotenkin katalysaattoriin, joka tuli Ruotsissa pakolliseksi -89.
http://www.student.nada.kth.se/~l94_ohk/saab/di.html
ja
http://forum.saabturboclub.com/phpbb1/v ... ght=di+900
Ruotsalaiset sanovat vain -88 mallisten käyvän. Liittynee jotenkin katalysaattoriin, joka tuli Ruotsissa pakolliseksi -89.
#1488
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03
Tuossa puhutaan 9000 DI laitteistosta, ja vain -88 malli kelpaa koska 89-> DI on integroituna APC-järjestelmään, jolloin koko APC myös menee usiksi. Ja tämä koskee tietysti vain itse DI:n ohjausboxia, anturit, sulkijalevy? yms. käy hyvin DI/APC-tonnarista 88-93 (94->Trionic5) Ja jos tarkkoja ollaan niin EZK:n HALL-anturia voi käyttää, erona vain johdon pituus.
Sulkijalevyn (mikähän tämän oikea nimi on? tahdistuslevy??) melkein joutuu hankkimaan DI-tonnarista, siinä on aukot hiukan eri paikoissa ja eri kokoiset kun EZK:ssa. Lisäksi DI:n levyä joutuu modifioimaan jotta se sopisi EZK:n hihnapyörään (tavallisen satkun hihnapyörää ei voi käyttää, eikä myöskään tonnarin, ellei tee satkusta moniurahihna-yhteensopivan)...
DI:n levy on 1mm matalampi kuin EZK:n, joten alle joutuu laittaa prikat, lisäksi keskireikä on pienempi DI-levyssä, joten sen joutuu työstää. Myös ruuvien reijät ovat väärällä säteellä, ne voidaan viilata soikeaksi, ja näin saadaan pienellä vaivalla satkuun DI-levy.
Been there, done that
Loput onkin ihan plug-and-play... Muista tarkistaa että johtosarjan mukana saat myös MAP-anturin jolla DI mittaa imusarjan painetta...
Omasta ei ole savut vielä otettu, auto on valitettavasti hiukan kesken vielä...
Unelmoin myös Trionic-5 satkusta, mutta en ole vielä löytänyt tähän tarvittavat osat riittävän edullisesti, ja virittäminen ei enää onnistuisi alle euron osilla kotona
- Nappe
Sulkijalevyn (mikähän tämän oikea nimi on? tahdistuslevy??) melkein joutuu hankkimaan DI-tonnarista, siinä on aukot hiukan eri paikoissa ja eri kokoiset kun EZK:ssa. Lisäksi DI:n levyä joutuu modifioimaan jotta se sopisi EZK:n hihnapyörään (tavallisen satkun hihnapyörää ei voi käyttää, eikä myöskään tonnarin, ellei tee satkusta moniurahihna-yhteensopivan)...
DI:n levy on 1mm matalampi kuin EZK:n, joten alle joutuu laittaa prikat, lisäksi keskireikä on pienempi DI-levyssä, joten sen joutuu työstää. Myös ruuvien reijät ovat väärällä säteellä, ne voidaan viilata soikeaksi, ja näin saadaan pienellä vaivalla satkuun DI-levy.
Been there, done that

Loput onkin ihan plug-and-play... Muista tarkistaa että johtosarjan mukana saat myös MAP-anturin jolla DI mittaa imusarjan painetta...
Omasta ei ole savut vielä otettu, auto on valitettavasti hiukan kesken vielä...
Unelmoin myös Trionic-5 satkusta, mutta en ole vielä löytänyt tähän tarvittavat osat riittävän edullisesti, ja virittäminen ei enää onnistuisi alle euron osilla kotona

- Nappe
Saabit
- Puretaan: 9-3SC-06
- 9-3SC 1.8t Aut. -07 NoPower
- 9-3Cab Aero Aut. -05 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -04 - Omatune BioPower
- 9-3SS Aero Man. -03 - Omatune BioPower
-
- "Hirsch"
- Viestit: 788
- Liittynyt: Su Touko 11, 2003 22:01
- Paikkakunta: Kempele
Re: ng900/9-3 2.0i 16v:n DI og900i 16v:hen
Vastasin luullen sinun tarkoittaneen Direct Ignition'ia. Taidatkin kysellä suorasuihkutuksesta, vai kuinka?vuorpe kirjoitti:Mitenkäs on että mahtaako olla mahdollista asentaa og900:n tuollainen direct injection?
#1488
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03
Eli eli!
Nyt kun on hommat liikahtaneet eteenpäin niin varmistukseksi:
Auto on vapaastihengittävä(ja niin myös tulevaisuudessa), ja olen haaveissa asentaa Megasquirtin suorasytkällä.
Piuhan päässä oleva anturi joka tulee kampiakselin päähän hihnapyörän taakse vaatii jonkun levyn ja hihnapyörän autosta jossa on suorasytkä(eli ei tunnista hihnapyörästä)?
Hihnapyörää joutuu muokkaamaan siten että kiinnitys ruuvvien paikat täytyy viilata soikeiksi ja asentaa prikka pyörän taakse?
mitenkäs sitten kun autossa on kaksi hihnaa vierekkäin?
Imusarjaan pitää asentaa MAP-anturi jolla DI mittaa imusarjan painetta?
Onko väliä laittaako mustan vai punasen DI boxin?
Vinkkejä saa antaa!
Nyt kun on hommat liikahtaneet eteenpäin niin varmistukseksi:
Auto on vapaastihengittävä(ja niin myös tulevaisuudessa), ja olen haaveissa asentaa Megasquirtin suorasytkällä.
Piuhan päässä oleva anturi joka tulee kampiakselin päähän hihnapyörän taakse vaatii jonkun levyn ja hihnapyörän autosta jossa on suorasytkä(eli ei tunnista hihnapyörästä)?
Hihnapyörää joutuu muokkaamaan siten että kiinnitys ruuvvien paikat täytyy viilata soikeiksi ja asentaa prikka pyörän taakse?
mitenkäs sitten kun autossa on kaksi hihnaa vierekkäin?
Imusarjaan pitää asentaa MAP-anturi jolla DI mittaa imusarjan painetta?
Onko väliä laittaako mustan vai punasen DI boxin?
Vinkkejä saa antaa!
Saabiton saabisti
#1470
#1470
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa