Pitäisikö moottoripyörat ja mopot katsastaa?
Pitäisikö moottoripyörat ja mopot katsastaa?
Pitäisikö moottoripyörat ja mopot katsastaa?
Itse olen sitä mieltä että moottoripyörät pitäisi katsastaa kun väärinkäyttöjä esiniintyy liikaa.)esim turboja laitettu ja runkoja tehtyjä ominpäin yms.
Toinen mikä pitäisi saada aikaiseksi on eturekisterikilpi.
Mopoja mielestäni ei tarvitse katsastaa.
Jännä juttu että pähkin juurikin tuota moottoripyörän katsastusta ihan pari päivää ennen kuin eu esitti saman kannan kyseisiin laitteisiin.
Itse olen sitä mieltä että moottoripyörät pitäisi katsastaa kun väärinkäyttöjä esiniintyy liikaa.)esim turboja laitettu ja runkoja tehtyjä ominpäin yms.
Toinen mikä pitäisi saada aikaiseksi on eturekisterikilpi.
Mopoja mielestäni ei tarvitse katsastaa.
Jännä juttu että pähkin juurikin tuota moottoripyörän katsastusta ihan pari päivää ennen kuin eu esitti saman kannan kyseisiin laitteisiin.
Re: Pitäisikö moottoripyörat ja mopot katsastaa?
Moottoripyörien katsastus olisi paikallaan. Kyllä tuolla liikenteessä näkee jos jonkinlaista kiikkua .
Foxbody turbo
Re: Pitäisikö moottoripyörat ja mopot katsastaa?
Todellakin. Tosin myös valottomat (ja kilvettömät) mopot ovat melko "jänniä" jo pikkuhiljaa pimenevissä illoissa... Näillä näkee välillä myös aika uskomattomia ajosuorituksia.Japso kirjoitti:Kyllä tuolla liikenteessä näkee jos jonkinlaista kiikkua .
#3418
-
- "Aero"
- Viestit: 359
- Liittynyt: Ke Tammi 16, 2008 22:56
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: Pitäisikö moottoripyörat ja mopot katsastaa?
Suuri isä aurinkoinen, EU, taas loihe lausumaan viisauksiaan.. Lisää valvontaahan tämä rikollinen ja ryvettynyt EU kansakunta kaipaakin.. Espanjalaisen katsastusfirman lobbareiden jargonia koko juttu.. on muuten ihan helvetin hyvä bisnes. Pannaan samantien polkupyörät ja rollaattoritkin rekisteriin ja katsastuslistalle..tomaatti kirjoitti:Jännä juttu että pähkin juurikin tuota moottoripyörän katsastusta ihan pari päivää ennen kuin eu esitti saman kannan kyseisiin laitteisiin.
#3621
3 tonttua, 3 satkua ja femma
3 tonttua, 3 satkua ja femma
Re: Pitäisikö moottoripyörat ja mopot katsastaa?
Joo,etukilpi ehottomasti,ja helv**in iso niin näkyy kaivolta kotiin.Turvallisuus ennen kaikkea,ja samalla siirretäis raskasliikenne mettäautoteille tai raiteille.tomaatti kirjoitti:Pitäisikö moottoripyörat ja mopot katsastaa?
Itse olen sitä mieltä että moottoripyörät pitäisi katsastaa kun väärinkäyttöjä esiniintyy liikaa.)esim turboja laitettu ja runkoja tehtyjä ominpäin yms.
Toinen mikä pitäisi saada aikaiseksi on eturekisterikilpi.
Mopoja mielestäni ei tarvitse katsastaa.
Jännä juttu että pähkin juurikin tuota moottoripyörän katsastusta ihan pari päivää ennen kuin eu esitti saman kannan kyseisiin laitteisiin.
Saab OG9-5 AERO -00 harraste auto
Volvo V90 -17 käyttis
Volvo V90 -17 käyttis
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1406
- Liittynyt: To Kesä 25, 2009 00:37
- Paikkakunta: Hellsinki
Re: Pitäisikö moottoripyörat ja mopot katsastaa?
Moottoripyörä korttia en ole koskaan omistanut mutta olen sitä mieltä ettei tarvitsisi katsastaa ...Ja kilpi eteen miksi ihmeessä.
9-3 Ss - 07 Post apocalypse. og900 - 91 Steamsprocket
"parempi kumin haju risteyksessä,kuin ruumiin haju"
thorhammer.sc@gmail.com
"parempi kumin haju risteyksessä,kuin ruumiin haju"
thorhammer.sc@gmail.com
Re: Pitäisikö moottoripyörat ja mopot katsastaa?
Ei näköjään tämä täky saanut ketään näkemään punaista.
Viimeksi muokannut suorsa, Ma Heinä 27, 2009 19:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: Pitäisikö moottoripyörat ja mopot katsastaa?
Thorhammer kirjoitti:Moottoripyörä korttia en ole koskaan omistanut mutta olen sitä mieltä ettei tarvitsisi katsastaa ...Ja kilpi eteen miksi ihmeessä.
Telkänpönttöjen takia kenties? Nythän motoristit voivat työntää ilman kiinnijäämisen pelkoa vaikka minkälaista ylinopeutta tolpan kohdalla.
Foxbody turbo
Re: Pitäisikö moottoripyörat ja mopot katsastaa?
Juu, ei haittaa jos joskus sellainen laki tulee.
Valitettavasti tuo katsastus ei sulje pois asennevammaisia motoristeja tienpäältä ja se myönnettäköön näin turbo pyörän omistajana että nykypäivän moottoripyörät on melko tykkejä oli niissä turbo tai ei.
Tuolta voipi lukea lisää turbollisiin moottoripyöriin liittyvää...
http://www.mmaf.fi/forum/index.php?topic=459.0
Lainaus MMAF:n sivuilta:
"...elikkä ahtajien ja turpoilijoiden ei tarvitse valita pyöriä 31.12.1990 tai vanhemmista vaan läpi mennessään tämän raportin ehdotukset sallivat nyt myös valikoida rakenteluaihio 17.6.2003 mennessä ensirekisteröityjen joukosta. Aihioihin saataneen siis 12½ vuoden nuorennusleikkaus!
Tuossa raportissa on paljon muutakin herkkua, panee kesämotoristin hymyilemään!"
Valitettavasti tuo katsastus ei sulje pois asennevammaisia motoristeja tienpäältä ja se myönnettäköön näin turbo pyörän omistajana että nykypäivän moottoripyörät on melko tykkejä oli niissä turbo tai ei.
Tuolta voipi lukea lisää turbollisiin moottoripyöriin liittyvää...
http://www.mmaf.fi/forum/index.php?topic=459.0
Lainaus MMAF:n sivuilta:
"...elikkä ahtajien ja turpoilijoiden ei tarvitse valita pyöriä 31.12.1990 tai vanhemmista vaan läpi mennessään tämän raportin ehdotukset sallivat nyt myös valikoida rakenteluaihio 17.6.2003 mennessä ensirekisteröityjen joukosta. Aihioihin saataneen siis 12½ vuoden nuorennusleikkaus!
Tuossa raportissa on paljon muutakin herkkua, panee kesämotoristin hymyilemään!"
Re: Pitäisikö moottoripyörat ja mopot katsastaa?
Ehdottomasti katsastukseen vain.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1032
- Liittynyt: To Huhti 07, 2005 19:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
Re: Pitäisikö moottoripyörat ja mopot katsastaa?
Molemmat
Nyt taitaa olla sairauden huipputaso saavutettu? Avo hankittu =)
KA 9-3 2.0tA Vector Cabbe vm.2004
KR 900 GL 3d vm. 1983 (ässän tekniikka) Ruohonen jäsen 2377
KA 9-3 2.0tA Vector Cabbe vm.2004
KR 900 GL 3d vm. 1983 (ässän tekniikka) Ruohonen jäsen 2377
Re: Pitäisikö moottoripyörat ja mopot katsastaa?
*poistettu*
Enpä jaksa sittenkään ottaa enään kantaa tähän topikkiin...
Enpä jaksa sittenkään ottaa enään kantaa tähän topikkiin...
Re: Pitäisikö moottoripyörat ja mopot katsastaa?
Kyllä tosiaankin vaikuttaa taas niin rahastukselta että oksat pois... 4kk:n ajokauden aikana pitäisi siis katsastaa 200000 moottoripyörää ja puolimiljoonaa mopoa? Ei hyvää päivää. Milläköhän resursseilla? No niillä jotka mukamas palkataan, jotta voidaan perustella taas nousseet katsastusmaksut. Tietty joudutaan investoimaan uusiin laitteisiin jne...
Ainakaan turvallisuudella tätä ei pystytä nyt perustelemaan, ainakaan en muista yhtään onnettomuutta jossa syyllisenä olisi ollut moottoripyörän puutteellinen kunto. Tappajamopot sitten asia erikseen.
Ja joo, kyllä se mulle passaa, jos se ei vaan maksa 80 euroa joka vuosi. Ja sopii vielä paremmin jos käyvät hakemassa pyörän talviteloilta (400km päässä kotoota) ja kiikuttavat konttorille. Missäköhän tuola erämaassa edes on lähin konttori? Ja vielä nuijemalta tuntuu käydä katsastamassa ajoneuvoa jolla ajetaan 1-2tkm vuodessa
Ei oo taas ihan mietitty loppuun asti tätäkään. Helppohan se on huutaa EHDOTTOMASTI ja homman idea on periaatteessa hieno... mutta käytännön toteutus?
Ainakaan turvallisuudella tätä ei pystytä nyt perustelemaan, ainakaan en muista yhtään onnettomuutta jossa syyllisenä olisi ollut moottoripyörän puutteellinen kunto. Tappajamopot sitten asia erikseen.
Ja joo, kyllä se mulle passaa, jos se ei vaan maksa 80 euroa joka vuosi. Ja sopii vielä paremmin jos käyvät hakemassa pyörän talviteloilta (400km päässä kotoota) ja kiikuttavat konttorille. Missäköhän tuola erämaassa edes on lähin konttori? Ja vielä nuijemalta tuntuu käydä katsastamassa ajoneuvoa jolla ajetaan 1-2tkm vuodessa
Ei oo taas ihan mietitty loppuun asti tätäkään. Helppohan se on huutaa EHDOTTOMASTI ja homman idea on periaatteessa hieno... mutta käytännön toteutus?
Viimeksi muokannut mursu, Ti Heinä 28, 2009 00:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Pitäisikö moottoripyörat ja mopot katsastaa?
Ai voi vai? Kun on kyse motoristista niin kyllä perisuomalainen kateus nousee siinä vaiheessa sellaisiin sfääreihin jopa poliisissa että kuulusteluihin haetaan kaikki kyseisen mallisen/värisen pyörän omistajat kunnes syyllinen löytyy.Japso kirjoitti:Thorhammer kirjoitti:Moottoripyörä korttia en ole koskaan omistanut mutta olen sitä mieltä ettei tarvitsisi katsastaa ...Ja kilpi eteen miksi ihmeessä.
Telkänpönttöjen takia kenties? Nythän motoristit voivat työntää ilman kiinnijäämisen pelkoa vaikka minkälaista ylinopeutta tolpan kohdalla.
Youtubesta löytyvien "tankkikamera" kuvien perusteella on selvitetty nopeusmittarin linssin heijastuksessa näkyvän kypärän omistaja. Että ei sitä prätkälläkään hirveästi tee mieli ylinopeutta tolppiin ajella.
Re: Pitäisikö moottoripyörat ja mopot katsastaa?
Katsastaa saa mun pyörän ja vien miellellään ja maksan vaikka 100 euroa, varsinkin jos kilometrejä tulee 3000 vuoteen niin johan siinä kilometrimäärässä menee mopedi varsin heikkoon kuntoon
Mutta katsastusmiehelle en anna ajettavaksi, ennenkuin pystyy todistamaan että on kykenevä sitä käsittelemään... painoa 260 kiloa ym ym... Jos inssi vaikka kaataa sen tai kaatuu sillä koeajolla, mua varmaan syytetään siitä.....
Itse en sitä katsastuksessa moottoripyörää käsittele jos siitä kerran pitää maksaakin.... Kahville mänen sen ajaksi niin kuin auton katsastuksen ajankin teen.
Pistokokeita teiden varsille moottoripyörille ja sieltä ne pommit löytyy, jos on löytyäkseen!!!
Mutta katsastusmiehelle en anna ajettavaksi, ennenkuin pystyy todistamaan että on kykenevä sitä käsittelemään... painoa 260 kiloa ym ym... Jos inssi vaikka kaataa sen tai kaatuu sillä koeajolla, mua varmaan syytetään siitä.....
Itse en sitä katsastuksessa moottoripyörää käsittele jos siitä kerran pitää maksaakin.... Kahville mänen sen ajaksi niin kuin auton katsastuksen ajankin teen.
Pistokokeita teiden varsille moottoripyörille ja sieltä ne pommit löytyy, jos on löytyäkseen!!!