Ng900 2.0T moottori kolisee
Ng900 2.0T moottori kolisee
Pinta kaasulla ajettaessa nakuttaa, kuulostaa pahasti männätapilta, vai onko muita vaihtoehtoja?
Kaasua löysätessä tai lisätessä kolina loppuu heti.
Pahimmillaan 2500rpm tienoilla.
Muita vaihtoehtoja???
Nakuttanut jo varmaan 30tkm eli tuskin laakereista tulee, tasapainoakselitkin on eliminoitu ajat sitten.
Kaasua löysätessä tai lisätessä kolina loppuu heti.
Pahimmillaan 2500rpm tienoilla.
Muita vaihtoehtoja???
Nakuttanut jo varmaan 30tkm eli tuskin laakereista tulee, tasapainoakselitkin on eliminoitu ajat sitten.
Re: Ng900 2.0T moottori kolisee
Ou fu*k!
Taitaa mäntä hakata kanteen. Öljypohja pois ja tutkimaan kampurasta minkä männävarren alalaakeri kyykännyt...

Taitaa mäntä hakata kanteen. Öljypohja pois ja tutkimaan kampurasta minkä männävarren alalaakeri kyykännyt...
Re: Ng900 2.0T moottori kolisee
Sehän se tosiaan taitaa olla, yleensä kun käynnistän auton tuo kolina kuuluu kovempaa, kunnes öljynpainevalo sammuu.
Kuumalla koneella myös "naulaa" pahemmin.
Saas nähä meneekö kampiakseli hiottavaksi.
Kuumalla koneella myös "naulaa" pahemmin.
Saas nähä meneekö kampiakseli hiottavaksi.

Re: Ng900 2.0T moottori kolisee
Mäntä kanteen.
Kyllä se melu sillon sitä luokkaa on ettei ajeta tuhansia kilometrejä eikä jää epäselvyyttä mistä ääni tulee. 
Laakerivikahan siellä varmaan on ja purkuun nyt heti eikä viikon päästä jos mahdollisimman vähillä vaurioilla haluaa päästä. Kyllä se kampiakseli varmasti hiontakunnossa on jos laakeri on pidempään ollut jo hajalla.


Laakerivikahan siellä varmaan on ja purkuun nyt heti eikä viikon päästä jos mahdollisimman vähillä vaurioilla haluaa päästä. Kyllä se kampiakseli varmasti hiontakunnossa on jos laakeri on pidempään ollut jo hajalla.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Ng900 2.0T moottori kolisee
Jos kampiakselin menee hiontaan, niin saako sen purettua kone paikalla, vai onko viisainta pudottaa koko moottori alas?
Re: Ng900 2.0T moottori kolisee
Moottori pois. Ei muuta vaihtoehtoa
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Ng900 2.0T moottori kolisee
Juu kyllähän se metakkaa pitää jos kunnolla jyskää kanteen mutta ilmeisesti sen verta vähän välystä niin on pystynyt ajelemaan pitemmälti männän vain hipoessa kattoon...jcarlson kirjoitti:Mäntä kanteen.Kyllä se melu sillon sitä luokkaa on ettei ajeta tuhansia kilometrejä eikä jää epäselvyyttä mistä ääni tulee.
![]()

Re: Ng900 2.0T moottori kolisee
Jaaha.
No samalla sitte vaihtaa männänrenkaat, kytkimen, korjaa kannesta pakosarjan jengat, vaihtaa nokkaketjun, huoltaa turbon, jne, jne,jne...

No samalla sitte vaihtaa männänrenkaat, kytkimen, korjaa kannesta pakosarjan jengat, vaihtaa nokkaketjun, huoltaa turbon, jne, jne,jne...

Re: Ng900 2.0T moottori kolisee
Näin kävi tällä kertaa, 3. sylinterin kiertokangenlaakeri totaalisen paskana.
Kiertokangen pesässä myös komiat naarmut, mutta kampiakselissa ei ollut mitään jälkiä.

Kummasti vaan useampi kymppitonni tuli rullattua senkin jälkeen kun epämääränen kolina alkoi.
Onkos porukalla suosituksia mistä kannattaa osia ruveta tilaamaan??
Varmaan männänrenkaat kannattaa uusia samalla?
Muutama lisäkysymys kannen irroituksesta.
-Onko nokkaketjussa jatko, vai irroitetaanko nokkapyörät nokka-akseleista ja jätetään lohkon päälle?
-Pitääkö ketjun kiristäjää varten olla joku erikoistyökalu?
-Muuta huomiomisen arvoista???
Kiertokangen pesässä myös komiat naarmut, mutta kampiakselissa ei ollut mitään jälkiä.



Kummasti vaan useampi kymppitonni tuli rullattua senkin jälkeen kun epämääränen kolina alkoi.

Onkos porukalla suosituksia mistä kannattaa osia ruveta tilaamaan??
Varmaan männänrenkaat kannattaa uusia samalla?
Muutama lisäkysymys kannen irroituksesta.
-Onko nokkaketjussa jatko, vai irroitetaanko nokkapyörät nokka-akseleista ja jätetään lohkon päälle?
-Pitääkö ketjun kiristäjää varten olla joku erikoistyökalu?
-Muuta huomiomisen arvoista???
Re: Ng900 2.0T moottori kolisee
Oli siinä sitte kuitenki sen verran terveisiä, että hiontaan menee.
Täytyy samalla tehä vähä kattavampi huolto.

Täytyy samalla tehä vähä kattavampi huolto.
Re: Ng900 2.0T moottori kolisee
Mikäs sulla oli vuosimalli ja paljonko ajettu autolla?
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Re: Ng900 2.0T moottori kolisee
-96 ja 267 taulussa.
Ei tohon kevyeeseen koneremppaan mee ite tehtynä vissiin enempää rahaa, kun jonku laatu saksalaisen normi huoltoon.
Ei tohon kevyeeseen koneremppaan mee ite tehtynä vissiin enempää rahaa, kun jonku laatu saksalaisen normi huoltoon.

Re: Ng900 2.0T moottori kolisee
Öljyn imuputken O-rengas oli aivan kivi kova ja luultavasti sitä kautta on päässy ilmaa öljyn sekaan.
Paha tietenkään sanoa onko se just tuosta riippuvaa, mutta ei pois suljettuakaan etteikö näin olisi.
Paha tietenkään sanoa onko se just tuosta riippuvaa, mutta ei pois suljettuakaan etteikö näin olisi.
Re: Ng900 2.0T moottori kolisee
No niin kampiraudasta sitte tuli pelkällä kiillotuksella kalu, oli vaan laakereista tarttunu tavaraa kaulojen pintaan ja siksi näytti vähän kärsineeltä
Melekosen kovaa tavaraa täytyy olla.
Ens viikolla tulee laakerit marmoritiskille ja sitte pääsee niputtamaan konetta.

Melekosen kovaa tavaraa täytyy olla.
Ens viikolla tulee laakerit marmoritiskille ja sitte pääsee niputtamaan konetta.
Re: Ng900 2.0T moottori kolisee
Itellä naputtelee koneen käynnistyttyä jonkin aikaa, sekä myöskin moottorijarrulla... Ei kuulosta nostajilta... Mikä kummallisinta... tätä ei kuulu aina.