Jäähdyttimen puhallin - milloin?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
kimmoisa
"Hölösuu"
Viestit: 1091
Liittynyt: Ke Syys 15, 2004 11:15
Paikkakunta: Suomi-Finland

Jäähdyttimen puhallin - milloin?

Viesti Kirjoittaja kimmoisa »

Terve taas!

Tässä vähän juttua jäähdyttimen puhaltimesta. Eli autona on 2,3 T tonnari.

Kyselisin että milloin jäähdyttimen puhaltimen kuuluu lähteä päälle? Siis että mihin asti se lämpömittaris saa nousta?

Tossa autossa ei lähde flekti pyörimään kesälläkään. Ajossa lämmöt pysyy aikas alhaalla, alle puolessavälissä. Mutta pysähdyksissä, etenkin pidempään, ne tuppaa nousemaan. Kerrankin lämpömittari nousi jo sinne vihreän alueen loppupäähän. (Eikä puhallin silti käynnistynyt.)

Luulis että näissä on samalla tavalla kuin 900 -malleissa että puhallin alkaa pyöriä jo noin puolivälissä lämpömittarin asteikkoa.

Mikähän sitten mahtaa olla vikana jos ei toimi? Ajattelisin anturia.
SAAB
kimmoisa
"Hölösuu"
Viestit: 1091
Liittynyt: Ke Syys 15, 2004 11:15
Paikkakunta: Suomi-Finland

Re: Jäähdyttimen puhallin - milloin?

Viesti Kirjoittaja kimmoisa »

Vuosimalli on 1990-1991 ja on ilmastointi.

Vain yksi puhallin jota ihmettelen.

Ja on olevinansa yksinopeuksinenkin. Reletaulussa paikka myös kaksinopeuksiselle.
SAAB
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: Jäähdyttimen puhallin - milloin?

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

kimmoisa kirjoitti:Vuosimalli on 1990-1991 ja on ilmastointi.

Vain yksi puhallin jota ihmettelen.

Ja on olevinansa yksinopeuksinenkin. Reletaulussa paikka myös kaksinopeuksiselle.
Kytke syylarin alanurkassa olevat anturinjohdot vastakkain ja katso pyöriikös flekti.

Noissa vanhemmissa on usein tuo , lampunpesurin alla oleva, liitosjohdon liitin syöpynyt poikki :idea: Nelinapaliitin ,jossa on vain kaksi rinnakkaista käytössä.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Vastaa Viestiin