ACC kylmästöi vain kylmänä

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Jukkis
"Saabisti"
Viestit: 319
Liittynyt: Pe Touko 28, 2004 23:46
Paikkakunta: Oulun seutu

ACC kylmästöi vain kylmänä

Viesti Kirjoittaja Jukkis »

Eli, jos kone on lämmin, viisari klo ysissä, niin ilmastointi ei pukkaa kylmää. Kun kone on viileä, tai kylmä, niin kylmää tulee ja todellakin riittävästi. ACC vikakoodit on nolla, ja muutoinkin säädöt tuntuu toimivan. Kuumalla ilmalla ja kuumalla koneella asennolla LO=> on sisään tuleva ilma lähinnä lehmän henkäys..
#2418
9-5 -05 2.2Tid, Stage 1 "Power" Traktori.
-Fly low, stay off the radar-
enska
"Viggen"
Viestit: 518
Liittynyt: Su Joulu 04, 2005 17:36
Paikkakunta: Ylivieska

Re: ACC kylmästöi vain kylmänä

Viesti Kirjoittaja enska »

#3854
* 9-5 2,3t -10* 900 4d sedan T8 -85 * 96v4super -80
Jukkis
"Saabisti"
Viestit: 319
Liittynyt: Pe Touko 28, 2004 23:46
Paikkakunta: Oulun seutu

Re: ACC kylmästöi vain kylmänä

Viesti Kirjoittaja Jukkis »

Tässä tapauksessa oireena, on se, että välillä kuitenkin tulee sitä kylmää..
mittailin "laadukkaalla" bilteman IR-mittarilla, ja suuttimista tulee välillä jopa -7 asteista tavaraa, välillä +22, ja koko ajan asetukset LO asennossa ja ulkoilman lämpötila on +19. Oisko joku anturi, joka sekoittaa pakkaa, esim tuo sisätilan ropeli? (Se ainakin jää suriseen vaikka auto on sammutettu. Taisi olla tyyppivika, mutta onko se vika vai ei..)
#2418
9-5 -05 2.2Tid, Stage 1 "Power" Traktori.
-Fly low, stay off the radar-
Jukkis
"Saabisti"
Viestit: 319
Liittynyt: Pe Touko 28, 2004 23:46
Paikkakunta: Oulun seutu

Re: ACC kylmästöi vain kylmänä

Viesti Kirjoittaja Jukkis »

Mimmi kirjoitti:Onko autosi ilmastointi "huollettu" lähiaikoina?
Kylmäaineen ylitäyttö kun tekee juuri kuvatunlaisia temppuja:
paine nousee lämpötilan noustessa ja ylipainekytkin sammuttaa kompuran, paine laskee, kompura käynnistyy (etenkin viileällä ilmalla).
Toimiihan flekti?
Joo, myyjän mukaan juuri ennen ostoa "huollettu"... täytynee käyttää jossain pajalla, että mittaavat tuon kylmäaineen määrän. Onkos tuo -7 astetta ihan normi tilanne, että jäähdyttääkseen kabiinia, työntäisi noin kylmää?

Flekti toimii onneksi.
#2418
9-5 -05 2.2Tid, Stage 1 "Power" Traktori.
-Fly low, stay off the radar-
Jukkis
"Saabisti"
Viestit: 319
Liittynyt: Pe Touko 28, 2004 23:46
Paikkakunta: Oulun seutu

Re: ACC kylmästöi vain kylmänä

Viesti Kirjoittaja Jukkis »

Do dii,
testerillä päästy tutkaileen vikakoodeja, ja mitään ilmastoinnin koodeja ei tullut.
Antaako kompuran mangeettikytkin mitään tietoa testerille? Kävi nimittäin niin, että kun autoa käytti paikallaan ilmastointi LO-asennossa, niin vika ilmiintyi, ja kylmää ei tullut.. (pellin alla oleva putkikin oli lämmin). Hieman jäähdyttyään taas alkoi toimimaan.
eli onkohan niin, että kun lämpölaajenemista tapahtuu, niin magneettikytkin ei enää nappaa kiinni.

btw. paljonko on bareissa tuon järjestelmän oikeat paineet? "levossa pyöri tuossa 7 bar tienoilla, ja käynnissä n 12,50 bar isoimmillaan.
#2418
9-5 -05 2.2Tid, Stage 1 "Power" Traktori.
-Fly low, stay off the radar-
mursu
"Hirsch"
Viestit: 916
Liittynyt: Ti Tammi 20, 2004 18:49
Paikkakunta: Vihti

Re: ACC kylmästöi vain kylmänä

Viesti Kirjoittaja mursu »

Täällä oli tuo magneettikytkin syyllinen tuohon että kuumana mykistyi. Kun jäähdytti kompuraa kylmällä vedellä (vesiletkulla) niin kytkin nappasi hyvin taas kiinni.

Prikkoja pois kytkimestä ja kitkapintojen kevyt hiominen auttaa... täältä foorumilta löytyy ohjeet siihenkin.

Samaa epäiltiin aluksi tuossakin, kun auto ostettaessa kävi ilmastointihuollossa ja ja ainetta meni sinne kiitettävä määrä. Tarkistettiin kumminkin ja paineet jotka oli kunnossa, lukemia en sen tarkemmin tiedä.
Jukkis
"Saabisti"
Viestit: 319
Liittynyt: Pe Touko 28, 2004 23:46
Paikkakunta: Oulun seutu

Re: ACC kylmästöi vain kylmänä

Viesti Kirjoittaja Jukkis »

mursu kirjoitti:Täällä oli tuo magneettikytkin syyllinen tuohon että kuumana mykistyi. Kun jäähdytti kompuraa kylmällä vedellä (vesiletkulla) niin kytkin nappasi hyvin taas kiinni.

Prikkoja pois kytkimestä ja kitkapintojen kevyt hiominen auttaa... täältä foorumilta löytyy ohjeet siihenkin.

Samaa epäiltiin aluksi tuossakin, kun auto ostettaessa kävi ilmastointihuollossa ja ja ainetta meni sinne kiitettävä määrä. Tarkistettiin kumminkin ja paineet jotka oli kunnossa, lukemia en sen tarkemmin tiedä.

Jep, magneettikytkimeen vika tosiaan alkaa paikallistua. Paikallaan korotettua joutokäyntiä ilmastointi täysillä, niin kylmän tulo hyytyy pian. Kun auto jäähtyy/ ajelee moottoritiellä, niin taas pöhisee kylmää.

Koska auton korjaus mennee myyjän piikkiin, vaihdetaan ilmeisesti koko kompura.
Pelkkä magneettikytkin (Saab-alkuperäis-osa) hinta n.620 euroa!!!!!!!

vaihto-kompura Hella / Valeo n.550 eur... onko kellään haisua, tekeekö kummallakaan mitään, ja jos, niin kumpi ois parempi.
#2418
9-5 -05 2.2Tid, Stage 1 "Power" Traktori.
-Fly low, stay off the radar-
Vastaa Viestiin