Saabi koeajettu ja ostettu. (9000CS 2.0t -97)

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
dj_pirtu
"Hölösuu"
Viestit: 1218
Liittynyt: Ma Syys 11, 2006 14:18
Paikkakunta: Nummela

Re: Saabi koeajettu, ja kohta ostettu.

Viesti Kirjoittaja dj_pirtu »

Ei oo todellista!!! Saabista otti ja laukes pyöränlaakeri just vähän ennen kaupantekoa, myyjä soittaa että nyt kävi näin. :cry: Noh, kaupat kuitenkin tehtiin, hinta tarkistettiin tietysti kohdalleen kun kuluja tuli heti ja auto jäi laakeriremppaan pajalle. Jos sen huomenna sitten sais lopultakin alle. 8)
Nyt: korealainen...

Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Saabi koeajettu, ja kohta ostettu.

Viesti Kirjoittaja lucaf »

onnittelut hankinnasta, on täällä kateellisena ja innostuneena sivusta seurattu.
dj_pirtu kirjoitti:Saabista otti ja laukes pyöränlaakeri just vähän ennen kaupantekoa
mainiota että tapahtui ennen kaupantekoa!
dj_pirtu kirjoitti:mutta pitää avokkia vannottaa ettei lähe aamukiireissään autoa rikkomaan, se kun omaa raskaan kaasujalan...
olisiko sinne mahdollista asentaa joku piilokytkin jonka päälläollessa toimisi vain matalapaineturbona? :)
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
dj_pirtu
"Hölösuu"
Viestit: 1218
Liittynyt: Ma Syys 11, 2006 14:18
Paikkakunta: Nummela

Re: Saabi koeajettu, ja kohta ostettu.

Viesti Kirjoittaja dj_pirtu »

Tosiaan pitää ajatella positiivisesti että laukes ennenkuin oli nimet paperissa, se olisi ollut inhottavaa molemmille osapuolille. Kerkesin kuitenkin fiilistellä taas kuinka hienossa kunnossa auto on, varsinkin maalipinnaltaan. Nyt olen lukenut ohjekirjaa ja koittanut opetella kaikki nippelit ja nappelit. :) Tuo huolto(ruutu)vihkokin näyttää niiin hyvältä kun sitä tarkemmin kerkesin plärätä. Saabin omaa huoltokirjaa pitää vielä tankata että saa jotain käsitystä huoltoväleistä ym. Onhan tää suht eri vehje kuin se -88 automaatti-900 millä kerkesin yhden talven ajaa kolme vuotta sitten. 8) Hahah, tehonrajoitin -nappula vois olla aika jees...

Kappas, auto on matkannut Oulusta tänne eteläsuomeen muutamia vuosia sitten. Mitenköhän ne on teitä suolanneet Oulun korkeudella...

Hieman polttelisi jälkiasentaa kauko-ohjattu keskuslukitus. Hälytinkin tietty vois olla...
Nyt: korealainen...

Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
saba90
"Hölösuu"
Viestit: 3645
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 11:22
Paikkakunta: Jkl.mlk

Re: Menossa koeajamaan saabia...

Viesti Kirjoittaja saba90 »

dj_pirtu kirjoitti:radioantenni on poikki... Biltemasta tai motonetistä varmaan löytyy.
Mites olisi jos ostaisit PCS:ltä uuden piiskaosan joka maksaa muistaakseni 17e?
lucaf kirjoitti: olisiko sinne mahdollista asentaa joku piilokytkin jonka päälläollessa toimisi vain matalapaineturbona? :)
Jos ottaisi yhden sulakkeen irti niin voisi auttaa
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Hyundai i30 1.6crdi -14
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
dj_pirtu
"Hölösuu"
Viestit: 1218
Liittynyt: Ma Syys 11, 2006 14:18
Paikkakunta: Nummela

Re: Menossa koeajamaan saabia...

Viesti Kirjoittaja dj_pirtu »

saba90 kirjoitti:
dj_pirtu kirjoitti:radioantenni on poikki... Biltemasta tai motonetistä varmaan löytyy.
Mites olisi jos ostaisit PCS:ltä uuden piiskaosan joka maksaa muistaakseni 17e?
lucaf kirjoitti: olisiko sinne mahdollista asentaa joku piilokytkin jonka päälläollessa toimisi vain matalapaineturbona? :)
Jos ottaisi yhden sulakkeen irti niin voisi auttaa
Tuppaa tuo PCS aina unohtumaan... Joo, pitääpi katella tarkemmin että mistä kohtaa tuo nyt ensinnäkin on poikki. Niin aivan, sulakkeen tilalle kytkin. :)

Nyt on saabilla ajettu ensimmäiset 50km ja ei ole riemulla rajaa. Ainoot valittamisen aiheet tulee pyörien lievästä epätasapainosta eli ratin tärinää esiintyy yli 120km/h vauhdissa. Sitten kuskin oven välistä suhisee aika selvästi, syytä en vielä tiedä. Pikkuasioita. Vaan parasta herkkua on ajella eleettömästi ja hymäillä itsekseen että eipä nuo muut tiedä miten tämä lähtee. Pienellä polkaisulla herää taas siihen ajamisen meininkiin. Turbon vieno vihellys, ahh... :D

Termostaatti näyttäis olevan finaalissa, lämmöt ei nouse kuin maksimissaan neljänneksen. Ei liene haittaa? Muuta kuin talvella sitten tietysti...

Vähän on opettelua kuitenkin tuon kytkimen kanssa, nytkähtää ikävästi ykkösvaihteella jos kaasupoljin on ylhäällä ja painaa kytkintä. Pitää kaasun kanssa tasata vaihtoja...

Alusta on kyllä turhan löysä, tempoo ja huojuu koko auto kun vähän kiihdyttelee. Etupää alkaa "kellumaan".
Nyt: korealainen...

Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Vastaa Viestiin