lapsuuden saab muistot.

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
apina
"Turbo"

Re: lapsuuden saab muistot.

Viesti Kirjoittaja apina »

itse muistan kun ukki ajoi valtion autoja työkseen ja pääsin aina tarhaan ministeristason tonnarilla se oli kyllä hienoa.
Saab 9-5 airo (vanha romu)
99cc Metsä auto
miksaus
"Turbo"

Viesti Kirjoittaja miksaus »

Joskus 80-luvun puolivälin jälkeen käytiin seinäjoella muistaakseni scanautossa ja korjaamopäällikkö näytti mulle ja iskälle poliisisaabin, joka oli takaa-ajossa mennyt katolleen ja liukunut katollaan jonkun matkaa. Katto oli kulunut puhki, mutta kaikki pilarit ja palkit täysin paikallaan. Voi veljet kyllä se saab vaan on hieno auto, oli luettavissa ilmeestäni :)
Saab 900i8 kat 2d -90 KA
JiiVee
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja JiiVee »

70 - 80 luvun vaihteessa kaverin isä oli mekaanikkona Jyväskylän rallissa. Ralliauto oli pieni keltainen mazda. Ajelimme ruskealla metallipuskurisella 99:llä tosi kovaa samoja reittejä.

99 oli muutettu itse petroolilla käyväksi.

Kaveri, hänen veljensä ja minä saimme yhteisen litran pullon kokista. Veljekset kilpailivat kumpi vielä ilkeää juoda kun molemmat sylkivät pulloon kilpaa huikkavuorollaan. Mulle jäi hirveä jano.
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61, Corolla LB
Saappi Kuski
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

Vanhemmilla oli -77 mallin 96L. Kerran vanhemmat olivat menossa mummolaan talvikelillä ja äiti ratissa vapaakytkimeen tottumattomana meni polkaisemaan jarrua mutkassa. No sehän tietysti heitti 96:lle aika ominaiseen sivuluisuun. Kylki edellä penkkaan ja katon kautta ympäri. Koira ja takapenkillä ollut matkatelkkari löytyivät kuulemma vänkärin jalkatilasta, molemmat kunnossa.
Ajoivat sitten katto lytyssä kotiin. Isän kanssa oikaistiin katto takaisin pyöreäksi menemällä takapenkille selälleen ja potkimalla.
Auto siirtyi sittemmin minulle. Katto jäi ruhmuille ja lommoista lähti maali. Ruhmut alkoivat ruostua joten laitoin niihin ihan pensselillä valkoista pohja tai jotain maalia. En jaksanut maalata sitä koskaan sen enempää joten punainen auto näytti loppuikänsä valkoisten kattolaikkujen kanssa punaiselta kärpässieneltä. :D
9000CS 2,3
karg
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja karg »

Joskus silloin kun tonnari oli aika uusi malli, iskä oli käynyt koeajamassa semmoista. Kehui ainakin turbokoneen tehoa sekä ilmastointilaitetta mm. jokseenkin näin: "Oli kyllä mukavan viileätä ajelu kuumasta kesäpäivästä huolimatta. Vain aurinko lämmitti hiukan poskea". 8)

Saattoi olla vuonna 1985, kun istuskelin erään hiekkatien varressa olevalla hiekkapenkereellä. Joku jamppa käväisi paikallisen pajan pihalla hopean harmaalla 9000 Turbolla moikkaamassa kaveriaan. Lähtiessään se käytti tehoja hyväksi ja suditteli ainakin 3. vaihteenkin loppuun asti.. sitten se jo hävisikin näkyvästä.

Myöhemmin 80-luvulla meillä oli OG900 Turbo ja sillon viimeistään iskostui takaraivoon se, että hommaan itelleni joskus vielä kunnollisen Turbo-Saabin. Tuo taisi olla niitä harvoja monivuotissuunnitelmiani, mitkä oikeasti toteutuivat (9000 CSE 2.3TA -97 vuonna 2002). Nykyisin sitten mennäänkin päivä kerrallaan.

:saab:
JaHu
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja JaHu »

Minulla ekat ja mieleenpainuvin Saab muistot on Kajaanista Hotelli Kuukkelin pihasta. Tämä oli joskus 70-luvun puolivälissä, ikää oli jotain 4-6v. Valokuvassa poseerataan äidin kanssa 96:sen vierellä. Asuttiin siinä hotellin vieressä olevalla leirintäalueella. Isä oli silloin Valmetin reissuhommissa ja päästiin äidin kanssa kerrankin mukaan.

Isällä olikin monta porkkanasorvia, yhdestä muistan rekkarinkin SPL-26, se oli punainen väriltään. 96:sia taisi olla 4, ainakin ja sitten oli 1 90.
Nykyään ajelee sitten riisikipoilla.
EX: Saab 9000 CDA 2.3 -90
EX: Saab 9000 CDEA 2.3t -95 Kesäpeli
EX: Saab 9000 CSEA 2.0t -95
EX: Saab 9-5 2.3TA -05 "Musti"
Saab 9-5 2.0t -03 "Sinikka"
Vastaa Viestiin