saab 9000 2.3t sqr steg 4 vm.94 nykii täys kiihdytyksessä
Re: saab 9000 2.3t sqr steg 4 vm.94 nykii täys kiihdytyksessä
vakiosuuttimilla ?? paljonko se softa pyytää ahtoja ?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: saab 9000 2.3t sqr steg 4 vm.94 nykii täys kiihdytyksessä
joo suuttimet vakiot.auto ollu mulla 3 viikkoo en ole oikein perillä viel.edellisellä omistajalla ollu rojut kiinni 20tkm ainakin ja kuulemma toiminu moitteetta.piikki paine siel 1,4-1,5 maksimi riippuu kelistä
Re: saab 9000 2.3t sqr steg 4 vm.94 nykii täys kiihdytyksessä
Aika riskipaketilta kuulostaa vakiosuuttimilla. 2-litraisessa oli jo suuttimet tapissa 4000 rpm:n kohdalla stage3:lla, 1,3 bar ahdot. Tosin tuolloin vielä AFR oli järkevä. Vai olisko siellä kikasteltu bensapaineen kanssa ?
Sehän voi vaikka rajummin nakuttaa ja kun Trionic keventää ennakkoa ja laskee ahtoja niin meno tuntuu puutuvan. Keskialueelle tietty riittää paremmin soppaa ja ahtopainetta mutta ei takuulla ylärekisteriin.
Kun kokeilet tuota ilman hukkaportin letkua testaamista niin älä jää nautiskelemaan 1.4 bar vedosta liian pitkäksi aikaa jos se vaan vetää tasaisesti. Sittenhän vika olisi mankkuvenassa (yllätys yllätys!)
Enemmän alan epäillä nakutusta liiallisista pakolämmöistä, -paineista ja laihasta seoksesta johtuen.
Ihme jos ei fuelcut iske jatkuvasti jos 1.4 baria haetaan, helpostihan se piikkaa 1,54 bariin. Onkohan edes limitteri aktiivinen enää...
logeista nämäkin selviäis paremmin
Sehän voi vaikka rajummin nakuttaa ja kun Trionic keventää ennakkoa ja laskee ahtoja niin meno tuntuu puutuvan. Keskialueelle tietty riittää paremmin soppaa ja ahtopainetta mutta ei takuulla ylärekisteriin.
Kun kokeilet tuota ilman hukkaportin letkua testaamista niin älä jää nautiskelemaan 1.4 bar vedosta liian pitkäksi aikaa jos se vaan vetää tasaisesti. Sittenhän vika olisi mankkuvenassa (yllätys yllätys!)
Enemmän alan epäillä nakutusta liiallisista pakolämmöistä, -paineista ja laihasta seoksesta johtuen.
Ihme jos ei fuelcut iske jatkuvasti jos 1.4 baria haetaan, helpostihan se piikkaa 1,54 bariin. Onkohan edes limitteri aktiivinen enää...
logeista nämäkin selviäis paremmin
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: saab 9000 2.3t sqr steg 4 vm.94 nykii täys kiihdytyksessä
en tiiä se paketti pitäs olla sqr 4.en löytäny mitä siihen kuuluu, ku yritin netistä ettiä.auto toimi kyl ihan ok ku kävin hakee sen,ehkä pientä nykimistä havaittavissa oli silloinki.limitteri?kaikki näyttää kyllä siistiltä koneessa etten usko et ihan kukaan räpeltäjä oo hommia tehny.
Re: saab 9000 2.3t sqr steg 4 vm.94 nykii täys kiihdytyksessä
jotenki tuntuu et se olis se venttiili?koska mun mielestä sillon ku auto viel toimi niin ahdot ei ollu noin korkeella, siis jatkuva puhallus.ja niistä suuttimista en ole varma onko vaihdettu pitää nekin kattoo.mut huomenna katon sen letkuhomma.kiitos jo vinkeistä
Re: saab 9000 2.3t sqr steg 4 vm.94 nykii täys kiihdytyksessä
kyl tuo google löytää ainakin keskusteluja ko tuoteesta, eikä ihan varauksetta vastaanoteta:
http://www.saabscene.com/forum/index.ph ... ntry739280
http://www.saabscene.com/forum/index.ph ... ntry739280
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: saab 9000 2.3t sqr steg 4 vm.94 nykii täys kiihdytyksessä
Mulla on arkistoissa tuo kyseinen "306hp" SQR Stage4 softa. Kyllä se ihan vakiosuuttimilla menee ja tapissa on. Sitä en muista onko paineensäädin mahdollisesti isompi. Fuel cutti taisi olla disabloitu, mistään kovin turvallisesta viristä ei voi puhua. Huhujen mukaanhan pohjautuisi aika pitkälle johonkin Saabin omaan "kokeillaan kaikki irti B234R:stä"-viritykseen.. mene ja tiedä.
Se on varma että tuota 300 heppaa ei löydy kuin yhdestä kiskaisusta penkissä tai yhdellä vaihteella tien päällä, sen jälkeen pudotaan normaalimpiin lukemiin nakutuksen takia.
Se on varma että tuota 300 heppaa ei löydy kuin yhdestä kiskaisusta penkissä tai yhdellä vaihteella tien päällä, sen jälkeen pudotaan normaalimpiin lukemiin nakutuksen takia.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: saab 9000 2.3t sqr steg 4 vm.94 nykii täys kiihdytyksessä
Onko kyseessä tämä auto joka on myynnissä?
http://www.nettiauto.com/saab/9000/2737469
http://www.nettiauto.com/saab/9000/2737469
Re: saab 9000 2.3t sqr steg 4 vm.94 nykii täys kiihdytyksessä
nyt otin w-letkun irti ja nostin varovasti paineet 1 bar ja hienosti vetää.elikkä vika taitaa olla magneettiventtiilissä.
Re: saab 9000 2.3t sqr steg 4 vm.94 nykii täys kiihdytyksessä
Omat vastaavanlaiset ongelmat ratkesi DI-kasetin vaihdolla. Eli alhaalla veto oli ihan normia, mutta muistaakseni jossain 4-tonnin kieppeillä alkoi nykiminen.
Yamaha FZ1-N -08
Re: saab 9000 2.3t sqr steg 4 vm.94 nykii täys kiihdytyksessä
Joo nyt pelaa taas auto hyvin ku vaihdoin venttiilin.Ostin käytettynä foorumilta toivottavasti pelaa.
Re: saab 9000 2.3t sqr steg 4 vm.94 nykii täys kiihdytyksessä
Moikka.Mistähän löytys isommat suuttimet tommoseen tonnariin?Jos laittas isommat ja vähän muuttas ohjelmaa?Turbossa pitäs ainakin riittää viel vähän löylyä.Ja kytkin on 240mm aeron.
Re: saab 9000 2.3t sqr steg 4 vm.94 nykii täys kiihdytyksessä
Ei todellakaan riitä turbossa enää löylyä. Se 306 heppaakin on vain yhdellä kiskaisulla piikkiteho, jatkuvaa tehoa 280hv on max.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: saab 9000 2.3t sqr steg 4 vm.94 nykii täys kiihdytyksessä
Tuntu et auto ois toiminu jonku aikaa.Nyt samat ongelmat jatkuu.En usko et on siinä venttiilissä, ku just vaihdoin sen.Vai voisko jokin rikkoo sen uudestaa?Tuntus et ois bensapuolella ku nykiminen ei oo semmosta terävää.Pitää kattoo suodatin pumppu tohon on vaihdettu jokin aikaa sitten.Mitäs muuta kannattais kattoo?Kiitos taas jos tulee viel jotain mieleen
Re: saab 9000 2.3t sqr steg 4 vm.94 nykii täys kiihdytyksessä
T5 mankkuvenat on syvältä . Niiden elinikä on satunnainen ja virikäytössä vielä lyhyempi. Voi olla että jos ostit käytetyn venan että se toimi normipaineilla mutta kun sulla on pyynnit 1.4 bar niin ei vaan jaksa toimia enää kunnolla.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit