9-3 2,2TiD -00 latutus.
9-3 2,2TiD -00 latutus.
Etsiskelin tuossa erillaisia "lastuja" ja silmiin sattui tällanen
Hinta ei olisi päätä huimaava tällä saa tietysti sotkettuakin hommat totaalisesti mutta onnex saa kuitenkin alkuperäiset tiedot talteen ennenku alottaa itte säätämään ja lukeehan tuossa että on jo paljon valmiitakin softia. Pelle Pelottomana vois kokeillakkin
Listassa ei mainita :saab:ia erikseen mutta käyköhän laite silti kun tuolla monta merkkiä missä vp44 pumppu kuitenkin mainitaan. Mikähän näissä :saab:in 2,2 TiD:ssä on se pumpun tarkka malli???
Hinta ei olisi päätä huimaava tällä saa tietysti sotkettuakin hommat totaalisesti mutta onnex saa kuitenkin alkuperäiset tiedot talteen ennenku alottaa itte säätämään ja lukeehan tuossa että on jo paljon valmiitakin softia. Pelle Pelottomana vois kokeillakkin
Listassa ei mainita :saab:ia erikseen mutta käyköhän laite silti kun tuolla monta merkkiä missä vp44 pumppu kuitenkin mainitaan. Mikähän näissä :saab:in 2,2 TiD:ssä on se pumpun tarkka malli???
9-3 2.2 TiD -00
Re: 9-3 2,2TiD -00 latutus.
Itse itselleni vastaten googlettamalla löysin täältä
Saab 9-3 16V Turbo Diesel 1998 - 2002 Diesel Bosch Part Number 0470 504 004
Vectra 2.0 DTI 09.97 - 08.00 Diesel Bosch Part Number 0470 504 004
Vectra 2.0 DTi Estate 09.00 - 08.01 Diesel Bosch Part Number 0470 504 004
pumppu on identtinen opelin 2,0Dtissä
Saab 9-3 16V Turbo Diesel 1998 - 2002 Diesel Bosch Part Number 0470 504 004
Vectra 2.0 DTI 09.97 - 08.00 Diesel Bosch Part Number 0470 504 004
Vectra 2.0 DTi Estate 09.00 - 08.01 Diesel Bosch Part Number 0470 504 004
pumppu on identtinen opelin 2,0Dtissä
9-3 2.2 TiD -00
Re: 9-3 2,2TiD -00 latutus.
Kannattanee tutkia sen toisen foorumin diesel-osastoa. En ole vanhemman pumpun mahdollisuuksiin perehtynyt, mutta 2003 alkaen (aivo pumpun kyljessä) softa on mahdollista kirjoittaa vain muutaman kerran. Sitten ei enää muuteta mitään, vaikka kuinka olisi varmuuskopioitu alkuperäinen tieto.
Jonkin aikaa etsiskelin itsekin mahdollisuuksia ohjelmointiin, mutta yhdestäkään menestystarinasta kyseisen pumpun tiimoilla en ole vielä kuullut. Ehkäpä rohkeus ei ole riittänyt kokeiluun.
Jonkin aikaa etsiskelin itsekin mahdollisuuksia ohjelmointiin, mutta yhdestäkään menestystarinasta kyseisen pumpun tiimoilla en ole vielä kuullut. Ehkäpä rohkeus ei ole riittänyt kokeiluun.
Kulkuvälineenä enää maastopyörä (vaikka ajokortti on taskussa)
Re: 9-3 2,2TiD -00 latutus.
Ebaysta ostin jo katotaan kun saapuu mitä sillä saa tehtyä
9-3 2.2 TiD -00
Re: 9-3 2,2TiD -00 latutus.
Itse hankin ihan mielenkiinnosta Vector Tuningin boxin, ei ehkä helpoin asentaa ainakaan ko. lafkan ohjeilla, mutta pelittää!
Vääntöön tulee aika mojova lisäys 2000+kierroksilla, kulutus ehkä kaupunkiajossa hieman pienempi, maantiellä ei juuri eroa.
Vääntöön tulee aika mojova lisäys 2000+kierroksilla, kulutus ehkä kaupunkiajossa hieman pienempi, maantiellä ei juuri eroa.
Saab 9-3 2.2 TiD -00
Ford Bronco II -88
Ford Bronco II -88
Re: 9-3 2,2TiD -00 latutus.
Voi kun jostain sais jonkin boxin kokeiltavaksi. Lähes kaikkien laatikoiden hinta ja lupaukset tehon/väännön noususta ovat samaa luokkaa. Löysin sen verran taskun pohjalta, että olisin laitattanut hirssin laatikkoon, mutta paikallinen diileri ei ollut tietääkseen 30% alesta MY05 tai vanhemmille Saabeille. Toisaalta puhelimessa oli mitä ilmeisimmin sijaisen apulaisen tyhmä serkku. 1100 € -30% olisi jo melko kilpailukykyinen satunnaiseen viriboxiin verrattuna (hinta on kyllläkin alviton).
Kulkuvälineenä enää maastopyörä (vaikka ajokortti on taskussa)
Re: 9-3 2,2TiD -00 latutus.
Meillä on aina porukassa penkkipäivä keväisin AMW:llä joten jos jonkun budjetti boksin saa tässä hommattua niin voin laittaa ihan fakta lukemaakin miten nää "köyhien" chippiboksit/ohjelmat toimii.
9-3 2.2 TiD -00
Re: 9-3 2,2TiD -00 latutus.
Minulla oli kyllä samoja ongelmia/kokemuksia ton hinnan/hinnoittelun suhteen kun kohtalotoveri-Zommilla. Siis paikallinen diileri oli yhtä pihalla minunkin kysyessä asiaa...Mimmi kirjoitti:Et sitten huomannut kertoa Hirschin webbisivua, jossa asia kerrotaan:Zomm kirjoitti:Voi kun jostain sais jonkin boxin kokeiltavaksi. Lähes kaikkien laatikoiden hinta ja lupaukset tehon/väännön noususta ovat samaa luokkaa. Löysin sen verran taskun pohjalta, että olisin laitattanut hirssin laatikkoon, mutta paikallinen diileri ei ollut tietääkseen 30% alesta MY05 tai vanhemmille Saabeille. Toisaalta puhelimessa oli mitä ilmeisimmin sijaisen apulaisen tyhmä serkku. 1100 € -30% olisi jo melko kilpailukykyinen satunnaiseen viriboxiin verrattuna (hinta on kyllläkin alviton).
http://www.hirsch-performance.ch/Conten ... 2fLeistung
And btw: edelleenkään ei eräs Herra erään merkin maahantuojan organisaatiosta ole palannut niiden jarrujen upgreidaamisen osalta...
Re: 9-3 2,2TiD -00 latutus.
Sieltähän minäkin tietoni tarkistin ja mainitsin asian. Keskustelu ei tapahtunut rakentavassa hengessä, joten päätin palata asiaan paikan päällä ja etsittyäni oikean tyypin. Mainittakoon erikseen, että kysymyksessä on etelänaapurin maahantuoja, jonka palvelu useimmiten on ihan ok. Kokeilepa piruuttasi tavata kyseinen linkki puhelimessa kirjain kirjaimelta eestiksi puhelimessa vastahakoiselle korjaamohenkilölle.Mimmi kirjoitti:Et sitten huomannut kertoa Hirschin webbisivua, jossa asia kerrotaan:
http://www.hirsch-performance.ch/Conten ... 2fLeistung
Kulkuvälineenä enää maastopyörä (vaikka ajokortti on taskussa)
-
- "Ruisku"
- Viestit: 112
- Liittynyt: Ma Syys 25, 2006 10:12
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: 9-3 2,2TiD -00 latutus.
Miten on muutoskatsastuksen laita lastutuksen jälkeen? Itsellä on 9-3 TiD MY-01 125 hp. Pitääkö muutokatsastukseen vaihtaa jarruja tms vai onko 150 hp matalapaineturbossa samat jarruosat kun tuossa TiD:ssä? Käsittääkseni tuohon malliinhan sitä lastutuksen jälkeen tehonsa puolesta verrataan...
Tarviiko muutoskatsastuksessa olla minkälaisia dokumenttejä mukana noista jarruista? Itellä ei näistä oo kokemusta ja haullakaan en löytänyt oikein mitään tai sit en osaa sitä käyttää...
Tarviiko muutoskatsastuksessa olla minkälaisia dokumenttejä mukana noista jarruista? Itellä ei näistä oo kokemusta ja haullakaan en löytänyt oikein mitään tai sit en osaa sitä käyttää...
Volvo V50 1.6D Drive Kinetic Business -09
-
- "Ruisku"
- Viestit: 112
- Liittynyt: Ma Syys 25, 2006 10:12
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: 9-3 2,2TiD -00 latutus.
Saakos tuohon og9-3:seen Hirsciä? Ainakin noilla nettisivuilla on vaihtoehtoja vaan uudempiin malleihin...Mimmi kirjoitti:Ainoastaan Hirschin saat muutoskatsastettua, koska vain siihen löytyy viralliset paperit.masamatalapaine kirjoitti:Miten on muutoskatsastuksen laita lastutuksen jälkeen? Itsellä on 9-3 TiD MY-01 125 hp. Pitääkö muutokatsastukseen vaihtaa jarruja tms vai onko 150 hp matalapaineturbossa samat jarruosat kun tuossa TiD:ssä? Käsittääkseni tuohon malliinhan sitä lastutuksen jälkeen tehonsa puolesta verrataan...
Tarviiko muutoskatsastuksessa olla minkälaisia dokumenttejä mukana noista jarruista? Itellä ei näistä oo kokemusta ja haullakaan en löytänyt oikein mitään tai sit en osaa sitä käyttää...
Volvo V50 1.6D Drive Kinetic Business -09
-
- "Ruisku"
- Viestit: 112
- Liittynyt: Ma Syys 25, 2006 10:12
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: 9-3 2,2TiD -00 latutus.
No tää selventääkin asiaa. Kiitokset tiedoista!
Volvo V50 1.6D Drive Kinetic Business -09
Re: 9-3 2,2TiD -00 latutus.
Virolaisten Saabifoorumissa on myyty pitkään spedepartsin boksia, joka sopii vanhemmalle Tidille. http://www.saabnet.ee/foorum/viewthread.php?tid=10899. En tunne henk. koht. myyjää, mutta foorumissa on jättänyt asiallisen vaikutelman. Tein kauppaa loodasta ja olisin ostanutkin, mutta se ei sovi uudempaan.
Kulkuvälineenä enää maastopyörä (vaikka ajokortti on taskussa)
Re: 9-3 2,2TiD -00 latutus.
Mihin uudempaan? Tuollahan lukee että Saab 2.2 diesel 115/120/125 hp.Zomm kirjoitti:Virolaisten Saabifoorumissa on myyty pitkään spedepartsin boksia, joka sopii vanhemmalle Tidille. http://www.saabnet.ee/foorum/viewthread.php?tid=10899. En tunne henk. koht. myyjää, mutta foorumissa on jättänyt asiallisen vaikutelman. Tein kauppaa loodasta ja olisin ostanutkin, mutta se ei sovi uudempaan.
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570