Käyntiongelma 900 16v
Käyntiongelma 900 16v
Satkuun ilmaantui seuraavanlainen ongelma: seistuaan hieman pidempään (n. 1 vko) auto ei meinaa pysyä kunnolla käynnissä. Tänään emäntä lähti käymään kaupassa autolla ja ensimmäisen kilometrin aikana moottori meinasi sammua useasti. Raskaskaan kaasun polkeminen ei meinaa kuulemma auttaa. Sitten kuin taikaiskusta n. km ajon jälkeen meinasi kuulemma pirssi lähteä liikenne ympyrässä lapasesta kun kaasu oli pohjassa ja meno palautui ennalleen. Tämän jälkeen ei taas ollut mitään ongelmia. Tämä sama homma toistui aiemmin kesällä, enkä silloinkaan ollut itse paikalla, että olisin päässyt vikaa ihmettelemään. Normaalisti kun autoa käytetään 1-3 päivän välein mitään ongelmia ei ole. Mikähän mahtaisi olla vikana? Sen verran tuossa pihalla kuuntelin autoa, että bensapumpun ääni kuuluu melko selvästi tyhjäkäynnillä (vinkuna kuuluu kuuntelipa sitten ulkona tai autossa). Nykyisellä pumpulla on ajettu n. 100 tkm.
Saabisti vuodesta -93
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24625
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Käyntiongelma
kyse vissiin tuosta 16 venasesta og900??
oireeet samanlaiset kuin mulla kun ensimmäisen ja viimisen kerran käytin eks saabbia pesulinjalla.... työntämällä saab ulos ku ei startannut.... konepelti auki 2h kuivatusta ja sen jälkeen vaivoin käyntiin -... auto kävi todella huonosti kotimatkalla n.10km jonka jälkeen rupes toimimaan kunnolla....eli kosteus pääsee jonnekkin johon sen ei pitäisi päästä. saman oireen sain ku pesin vesiltkulla huuhtelin varovasto konehuonetta---
oireeet samanlaiset kuin mulla kun ensimmäisen ja viimisen kerran käytin eks saabbia pesulinjalla.... työntämällä saab ulos ku ei startannut.... konepelti auki 2h kuivatusta ja sen jälkeen vaivoin käyntiin -... auto kävi todella huonosti kotimatkalla n.10km jonka jälkeen rupes toimimaan kunnolla....eli kosteus pääsee jonnekkin johon sen ei pitäisi päästä. saman oireen sain ku pesin vesiltkulla huuhtelin varovasto konehuonetta---
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Käyntiongelma
Juu, allekirjoituksessa mainitusta autosta on kyse.
Kosteusongelma voisi kyllä oireilla noin... Muistan tuon saman ilmiön entisessä 8v satkussa. Oireet ilmeni kun tuli ulos pesulasta. Nykyisin tulee autot pestyä pihalla eikä pesujen jälkeen ole ollut mitään ongelmia. Voikohan pelkkä yökaste kertyä siinä määrin konehuoneen puolelle, että pitemmän seisonnan jälkeen tulisi noita ongelmia??? Ensimmäisen kerran auton tempuillessa oli tosin varsin lämmin jakso, eikä öisinkään taniut kunnon yökastetta olla.
Tuo bensapumppu jäi mietityttämään... Mitenkähän kovaa ääntä tuon bensapumpun kuuluu pitää? Tässä autossa ei ole ääntä tullut seurattua aiemmin, mutta entisessä 8v satkussa se piti muistaakseni pientä surinaa tms. joka kuului kullä cabiinin puolelle kun tarkkaan kuunteli. Tuli mieleen, että voisiko viimeisiään vetelevä pumppu jumia jotenkin pitemmän seisontajakson jälkeen?
Kosteusongelma voisi kyllä oireilla noin... Muistan tuon saman ilmiön entisessä 8v satkussa. Oireet ilmeni kun tuli ulos pesulasta. Nykyisin tulee autot pestyä pihalla eikä pesujen jälkeen ole ollut mitään ongelmia. Voikohan pelkkä yökaste kertyä siinä määrin konehuoneen puolelle, että pitemmän seisonnan jälkeen tulisi noita ongelmia??? Ensimmäisen kerran auton tempuillessa oli tosin varsin lämmin jakso, eikä öisinkään taniut kunnon yökastetta olla.
Tuo bensapumppu jäi mietityttämään... Mitenkähän kovaa ääntä tuon bensapumpun kuuluu pitää? Tässä autossa ei ole ääntä tullut seurattua aiemmin, mutta entisessä 8v satkussa se piti muistaakseni pientä surinaa tms. joka kuului kullä cabiinin puolelle kun tarkkaan kuunteli. Tuli mieleen, että voisiko viimeisiään vetelevä pumppu jumia jotenkin pitemmän seisontajakson jälkeen?
Saabisti vuodesta -93
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
Re: Käyntiongelma 900 16v
virranjakajaan kuivaus ja vaikka crc:tä sisää.
sinne kondensoituu vettä ku kone lämpee.
sytytysyksikköki voi temppuilla.
sinne kondensoituu vettä ku kone lämpee.
sytytysyksikköki voi temppuilla.
Re: Käyntiongelma 900 16v
Kaipa noihin ruiskuvehkeisiinkin voi kondensoitua vettä tankkiin? Kaasaripeleissä varma käyntihäiriön aiheuttaja.
Re: Käyntiongelma 900 16v
Virranjakajan kannen metallipinnat ei vaikuttaneet ihan tuoreilta ja pientä hapettumaakin oli havaittavissa. Jospa virranjakajan kannen ja pyörijän vaihto auttaisi. Virranjakajan sisällä näytti olevan myös hieman öljyä, että taitaapi myös akselin stefa vuotaa... Mitenkäs herkkä tuo tankki on kondensoimaan? Se on kyllä ollut aika harvakseltaan täynnä 

Saabisti vuodesta -93
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
Re: Käyntiongelma 900 16v
Mulle jäi kyllä mysteeriksi miksi siellä bensan seassa sitä vettä säännönmukaisesti oli. Yhdistävä tekijä tuntui olevan kevään ja syksyn viileät ja kosteat kelit, ja tankki vajaana muutamia päiviä. Jääneston käyttö auttoi tähän aina, ja muut mahdolliset syyt oli jo haarukoitu pois ja korjattu kuntoon. Tosin mun auto oli kaasarikoneella.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1423
- Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Käyntiongelma 900 16v
KAT- ruiskulle on oma jäänestonsa...Sitä kannattaa käyttää...