Eikö tuollainen oikeasti kamala (kokemusta on kahdesta ng:stä joissa vaijerikykä) vaijerijärjestelmä kannattaisi muuttaa asap nestetoimiseksi, tuntuma kykään on ihan eri luokkaa nestekykällä kuin vaijerillisella kammotuksella?
Jossei jaksa/raaski irrottaa lootaa, niin ehkä voisi olla mahdollista tehä sellainen ranetus, että kykäpoljin sylintereineen esim og9-3:sta, ja työsylinteri esim Alfasta, jossa on myös siirtohaarukka, ja hydraulinen työsylinteri, ja letkunhan saa teetettyä missä vaan
... pianhan värkkäisi sylkälle oikeanlaisen kiinnikeraudan lootan kylkeen?
(tottakait aina parempi jos malttaisi hankkia sen alkuperäisen Saabin työsylkän/painelaakeri -systeemin... tai parempi ja parempi, tiedä häntä sitten).
Kytkin hajosi, ng900 -96
Re: Kytkin hajosi, ng900 -96
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: Kytkin hajosi, ng900 -96
Immu kirjoitti:...Laitoin Motonetin italialaisen tarvikevaijerin, kun merkkiliikkeestä ei löytyny vaijeria hyllystä.![]()
Oli hieman lyhyempi, ei yltänyt välikiinikkeeseen konehuoneessa, jätin "vapaasti kellumaan", tuskin mihinkään karkaa.
Kytkinpolkimen sain mielestäni säädettyä paremmaksi kuin alkuperäisellä automaattisäätöisellä vaijerilla oli, (säädin myös polkimen asentosäädintä).
Saa sitten nähdä miten tämä kestää, samanlainen muovilenkki polkimen puoleisessa päässä tässäkin oli, mikä sitten särkyi alkuperäisessä vaijerissa,)...
Mulla meni noin 5 vuotta sitten tuosta ng:stä kytkinvaijeri poikki just siitä muovilenkistä. Ostin tarvikevaijerin joka kesti vähän toista viikkoa...

Alkuperäinen kytkinvaijeri jonka vaihdoin sen jälkeen on kestänyt... ainakin vielä. (kop, kop)
Laitetaanpas tähän tälläinen heikko-paska-muovi-räpellys niin vaijerin menekki on taattu...Immu kirjoitti:...(mitähän insinööri lie miettinyt kun sellaisen on tuohon suunnitellut)...
-
- "Kaasari"
- Viestit: 42
- Liittynyt: Ke Kesä 15, 2005 22:33
- Paikkakunta: Oulu
Re: Kytkin hajosi, ng900 -96
No mun Saappaassa se vaijeri näky kestävän 13 vuotta ja 195tkm. Eli ei se aina kovin äkkiä katkea... 

Ajossa: OG93 3d, 2.0i -98 Green silver
ex- käyttis SAAB NG900 2.0i -96 willow green metallic
Ex-ex SAAB 90 -86
ex- käyttis SAAB NG900 2.0i -96 willow green metallic
Ex-ex SAAB 90 -86
Re: Kytkin hajosi, ng900 -96
Ei mulla ainakaan tuossa kytkimessä mitään vikaa ole.
Vaijeri tai sanottaisko se muovi lenkki tuli tiensä päähän ja ihan rehellisesti katkesi ei kulunut poikki.
Olihan tuo kestänyt kymmenen vuottaa ja 250-300 tuhatta kilometriä.
Se tarvikevaijeri jonka vaihdonin korkkasi sieltä muovin sisältä, eli tuli "sukkana" pihalle. Oliko lie liimattu huonosti?
Alkuperäinen jonka vaihdoin sen jälkeen pelittää edelleen. Siitä n. viisivuotta aikaa.
Onneksi tuo uudempi NG ysisatku on nestekytkimellä, vaikka toisaaltaan tuleehan niihinkin vikoja.
Vaijeri tai sanottaisko se muovi lenkki tuli tiensä päähän ja ihan rehellisesti katkesi ei kulunut poikki.
Olihan tuo kestänyt kymmenen vuottaa ja 250-300 tuhatta kilometriä.
Se tarvikevaijeri jonka vaihdonin korkkasi sieltä muovin sisältä, eli tuli "sukkana" pihalle. Oliko lie liimattu huonosti?

Alkuperäinen jonka vaihdoin sen jälkeen pelittää edelleen. Siitä n. viisivuotta aikaa.
Onneksi tuo uudempi NG ysisatku on nestekytkimellä, vaikka toisaaltaan tuleehan niihinkin vikoja.

Re: Kytkin hajosi, ng900 -96
Nonni, nyt pasahti perheen toisesta Saabista myös kytkinvaijeri...
Omalla autolla oli ajettu 138000 km kun se meni, ja tyttökaverin auton mittarissa on nyt 149000 km, ja vaijeri sökö, molemmat autot on -96 mallia...
Kuopion Delta-autosta ei edelleenkään löydy hyllystä vaijeria, ja tilattaessa se tulisi n. viikon kuluttua
Tilasin sitten alkuperäisvaijerin Pro-Carservice oy:ltä Jyväskylästä, pitäis olla matkahuollossa Leppävirralla huomenna.
Ihmetyttää tuo Delta-auton touhu....

Omalla autolla oli ajettu 138000 km kun se meni, ja tyttökaverin auton mittarissa on nyt 149000 km, ja vaijeri sökö, molemmat autot on -96 mallia...
Kuopion Delta-autosta ei edelleenkään löydy hyllystä vaijeria, ja tilattaessa se tulisi n. viikon kuluttua

Tilasin sitten alkuperäisvaijerin Pro-Carservice oy:ltä Jyväskylästä, pitäis olla matkahuollossa Leppävirralla huomenna.
Ihmetyttää tuo Delta-auton touhu....
Saab 9-5 2.0 -99 + XYL:n Saab 900S -96
Re: Kytkin hajosi, ng900 -96
Millaisia kilometrimääriä Saabin kytkimet yleensä kestää ajaa ennen remonttia??9-5T kirjoitti:"kulunut" kytkin tulee raskaaksi käyttää joka rasittaa vaijeria.
Taas oli tuossa vaijerissa katkennut se muovilenkki polkimen puoleisesta päästä, itse vaijeri oli tässäkin tapauksessa hyvässä kunnossa...
Eli mitoitus on tuossa muovilenkissä laskettu liian tarkalle, kun se hieman kuluu, ja muovi kovettuu/haurastuu vuosien mittaan, niin sitten se piksahtaa poikki.
Voisihan tuohon suunnitella ja tehdä metallivahvisteisen lenkin jos varaosavaijeritkin on niin vanhoja että muovit ovat jo valmiiksi kovettuneet ja haurastuneet.
Vaijeritoimitusta odotellessa....
Saab 9-5 2.0 -99 + XYL:n Saab 900S -96