Ahot nousee mankkavenan kytkemisen jälkeen - mistäs johtuu?

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3876
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Ahot nousee mankkavenan kytkemisen jälkeen - mistäs johtuu?

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Eli ensin oli ahot siellä n. 0,7 (0,69) baaria ja piikki oli enintään noin jotain 0,78 baaria. Tällöin saabbaani kiihtyi sinne vähintään 13,5 sekunttiin, mutta yleensä mentiin sitten 12,5 sekunttiin 80-120 vitosvaihteella kuten olen jo aikaisemmin kertonut tuosta kiihtymisestä.

No, sitten irroitin mankkavenan johdon, jolloin mentiin perusahtoilla (0,425 bar), ja päästiin keskimäärin sinne 15 sekunttiin. Seuraavaksi laitoin johdon takaisin ja - yllätys yllätys - ahdot tuli takaisin ja päästiin piikkinä sinne 0,9 baariin ja 0,75 baarissa pysyi jonkin aikaa kuten pitääkin, MUTTA kiihdytysajat tippuivat 15 sekunttiin. :?

Eli mitäs tapahtui? Nollautuiko esimerkiksi joku yksikkö ohjausyksikössä, jolloin ei saada aikaan kaikkein parasta mahdollista kiihdytystä?
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3876
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

...

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Olosuhteet eivät kerenneet muuttua eli syy taitaa olla mankkavenassa sitten. Mutta aika mielenkiintoista, että ajan myötä ahot laskee, mutta kuitenkin tehoa ja vääntöä riittää.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Sellanen homma, että kun teet noita mittauksia niin polje autoa parin kolmen kiihdytyksen verran ennen mittauksen aloittamista.
T7 on ainakin kovin halukas muuntautumaan tuhnakkeeksi jos ajaa hetken ruuhkassa tai etenee muuten kuin mummot hangessa.
Tämän jälkeen ensimmäinen kiihdytys on mitä on, mutta sen jälkeen alkaa taas kulkemaan.
#1730
500whp.net member
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3876
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

...

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Tuo voi pitää kyllä paikkansa, mitä Viggen väität! :) Sama taitaa päteä melkein millä muullakin turbokulkupelillä. Minullakin tosiaan pitää tehdä muutama pienehkö kiihdytys ennenkuin alkaa peli kulkemaan.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Vastaa Viestiin