Käynnistymisongelmaa puolilämpimänä.

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
habasaab
"Turbo"
Viestit: 223
Liittynyt: Pe Heinä 30, 2004 22:21
Paikkakunta: Oulainen

Käynnistymisongelmaa puolilämpimänä.

Viesti Kirjoittaja habasaab »

Terve fellow saabistit. Elikkä kyseinen auto on -89 9000 2.3T. Autossa on perus 2.3i ruiskumoottori mihin on lisätty turbo jälkeenpäin. Ahtona 0.5bar. Auto toiminut hyvin viime aikoina tulleen vikaan asti. Elikkä auto käynnistyy kylmänä ja lämpimänä hyvin mutta puolilämpöisenä n. 30-50min edellisen käynnistyksen jälkeen saa sahata TODELLA pitkään ennenkuin edes yrittää. Lähtee yleensä kolmannella tai vasta neljännellä yrityksellä käyntiin. Joskus lähtee heti käyntiin mutta sammuu n. 2 sekunnin jälkeen ja taas kolmannella tai neljännellä yrityksellä käyntiin. Aina se kuitenkin lähtee käyntiin(usko ei ole vielä mennyt) :saab:. Ei savuta ja lämmöt ok. Öljyt oikean väriset ja pysyy oikealla tasolla sekä myös jäähdytinnesteet ovat hyvän väriset.

Minkälaista vikaa tässä voisi olla?

Vaihdettuja osia: Tulpat, ilmanputsari, tyhjäkäyntimoottori, bensansuodatin ja DI-kasetti(kokeiltu varmasti toimivalla myös). Myös liittimiä hierottu ja voideltu jne..
-10 9-5 NG 2.0T
-03 9-5 AERO
-95 CDE 2.3 Ecoturbo
Sonett73
"Hölösuu"
Viestit: 1254
Liittynyt: Su Huhti 17, 2005 19:41
Paikkakunta: Kuopio

Re: Käynnistymisongelmaa puolilämpimänä.

Viesti Kirjoittaja Sonett73 »

Huomenta Saabistit!

Itse lähtisin tarkkailemaan bensanpaineita eli pysyykö jäänöspaine eli vuotaako esim suuttimet

Ja sitten kampiakselin asentoanturin toiminta. Esim kylmällä vedellä vois sitä jäähdyttää , kun ei puolilämpöisenä starttaa. Tietty signaaleita ja anturin vastusta vois tarkkaila myöskin eri lämpötiloissa

Ari
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?
KAPU2
"Hölösuu"
Viestit: 1338
Liittynyt: Su Touko 18, 2008 09:35
Paikkakunta: PKS

Re: Käynnistymisongelmaa puolilämpimänä.

Viesti Kirjoittaja KAPU2 »

Tutulta kuulostaa, eli ääni kampiakselin asentoanturille.
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
habasaab
"Turbo"
Viestit: 223
Liittynyt: Pe Heinä 30, 2004 22:21
Paikkakunta: Oulainen

Re: Käynnistymisongelmaa puolilämpimänä.

Viesti Kirjoittaja habasaab »

Kiitoksia vastanneille vihjeistä. Vesitemppu tuntuu toimivan tai ainakin vähentävän käynnistysyritysten määrää, joten vahvana arviona voi pitää kampuran asentoanturin rikkinäisyyttä. Samalla vaihtaa ääntävä laakeri vänkärin puolelta :wink:.
-10 9-5 NG 2.0T
-03 9-5 AERO
-95 CDE 2.3 Ecoturbo
Vastaa Viestiin