tälläisen jutun olen kuullut että kaikkea pitää kokeilla paitsi omaa siskoa.
niin miksipä ei kaasua.
ja niille ihan btw ketkä sanoo että kone poksahtaa, niin tallin nurkasta löytyy varakone, jos jotain sattuu käymään..
ja harrastushan tämä on.
saab harrastus tunnelin loppupäässä näkyy jo valo...
S1mppa_ kirjoitti:
vaatii kylläkin vielä kertovan bensapaineensäätimen, jottei käy niin että bensaloppuu kesken ja kone jysähtää..
Mihinkä sitä bensapainesäädintä?
Js ahdoilla ilman kaasuja seokset on kohillaa ni eihän sit kaasujen takia tarttis.
Minkäs kaasu systeemin aiot laittaa?
Meinaa et jos laitat 4 suuttimisen "wet" systeemin, ni siinähän tulee kakkua kaasujen kanssa, ja täyttö pysyy balansissa joka pytyssä.
Zex:in "dry" sarja tulossa. tosiaan jos seokset näyttää pysyvän normaalina, niin mitäpä sitä suotta.
mutta jos miettii että kaasua annetaan hurjasti, niin kaipa tuo kapine tarvii bensaakin sen hirmusen happi määrän kaveriks.
mutta pitää spekuloida asiaa sitten kun saa sarjan kiinni ja tekstattua vähän.
saab harrastus tunnelin loppupäässä näkyy jo valo...
Sonett73 kirjoitti:Sanotaan se nyt kuitenkin, ettei ilokaasuvehkeet ole sallittuja tieliikenekäytössä. Ja minkäänlaisia osia ei saa olla paikoillaan, ei edes letkuja
Mutta jos omalle pellolle lippusiimalla järjestää suljetun alueen, niin siitä vaan kaasuhanat kaakkoon....
Ari
Eiköäs se riitä että on vain putket irti suuttimista, liitin pullosta irti ja sulake poissa.
Itse järjestelmä saa kyllä olla autossa, mutta ns. "vaatii harkittua käyttöön ottoa"
Kaipa tämä on sitten poliisista/katsarista kiinni.
sellanen muistikuva on asiasta ettei katsastusmies voi mitään ipistä, jos suutin on irti eikä pulloa ole kytketty letkuihin.
kun onhan näitä ns. "show käytöön" laiteltu autoihin..
aisiahan selviää kun soittaa konttorille.
saab harrastus tunnelin loppupäässä näkyy jo valo...
S1mppa_ kirjoitti:Zex:in "dry" sarja tulossa. tosiaan jos seokset näyttää pysyvän normaalina, niin mitäpä sitä suotta.
mutta jos miettii että kaasua annetaan hurjasti, niin kaipa tuo kapine tarvii bensaakin sen hirmusen happi määrän kaveriks.
mutta pitää spekuloida asiaa sitten kun saa sarjan kiinni ja tekstattua vähän.
Meinaakko että sinne itsestään ilmestyy bensaa lisää kun tunget koneeseen (yhtään) lisää happea?
Laihalle se varmasti vetää, joten tuskin kannattaa edes kokeilla ilman paineensäädintä. Hieman epäilen tosin sen riittämistä. Sillä ei kuitenkaan vielä kovin kummoisia saa aikaiseksi. Jonkilainen lisäruisku voisi olla kova sana...
Jaa, mistäkö epäilen menevän laihalle? No itsellä on melkein samanlaiset virit (paitsi ruisku joka on Lucas ja ahdin mitsun vakio) ST-motorsilla penkitettiin 225hv ja hieman alkoi mennä laihalle ruiskulastusta huolimatta. paineet oli jossain 1.1 kieppeillä maksimissaan.
Paineensäätimellä sain nostettua ilmeisesti seokset nippanappa kohdillleen. (Samaan syssyyn hommasin laajakaistalambdan) Tarkemmat tutkimukset jäi kun corolla tuli keulaan ja pisti auton remonttiin ennen kuin sain edes lambdan asennusta kunnolla tehtyä:(
Mullakin oli aikaisemmin kapeakaista lambda, mutta ei sillä aikuisten oikeesti juuri mitään tehny. (Minäkin) Suosittelen hankkimaan laajakaistan. Muuten on lähinnä arvailujen varassa, että mitä koneessa tapahtuu...
JuHem kirjoitti:Laihalle se varmasti vetää, joten tuskin kannattaa edes kokeilla ilman paineensäädintä. Hieman epäilen tosin sen riittämistä. Sillä ei kuitenkaan vielä kovin kummoisia saa aikaiseksi. Jonkilainen lisäruisku voisi olla kova sana...
Jaa, mistäkö epäilen menevän laihalle? No itsellä on melkein samanlaiset virit (paitsi ruisku joka on Lucas ja ahdin mitsun vakio) ST-motorsilla penkitettiin 225hv ja hieman alkoi mennä laihalle ruiskulastusta huolimatta. paineet oli jossain 1.1 kieppeillä maksimissaan.
Juuri näin, kuten tuli tuolla projektit- osiossa todettua (tuosta lambdasta myös). Eli vakiosuuttimet 240cc riittävät turvallisesti (softan kanssa joka antaa niistä kaiken irti) n.220hp, vakiogarretilla kutakuinkin siellä 1.1-1.3 kieppeillä. Ja jos kyseessä on suurempi ahdin, eli tuotto suurempi -> vaarallisen laihalle. Eipä se kertova paineensäädin noiden vakioruuttien kanssa kauheasti lämmitä, jos täytyisi saada bensat vielä 70 lisähevoselle. Yhtään minkaanlaista järkeä ei ole koittaa kaasuja ilman paineensäädintä (täsmälleen saman tuloksen saa aikaan nostamalla ahtopainetta reilusti lisää), eikä tulla havaitsemaan edes lisääntynyttä voimaa, sillä mistään EI saada lisää bensaa.