Tasapainoketjun kiristin

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
saabistiruotsi
"Tuplakaasari"
Viestit: 93
Liittynyt: Ti Tammi 27, 2009 17:44

Tasapainoketjun kiristin

Viesti Kirjoittaja saabistiruotsi »

Kysymys: Tasapainoketjun asennuksessa... Siinä on kaksi asentoa, kun sen työntää sisään, se tietenkin puristuu takaisin yläasentoon, mutta...
jos kiristäjän akselin, tai männän kääntää puoli kierrosta, niin sitä ei voi työntää alas, kuin iha hivenen matkaa.

Kummassa asennossa kiristäjän tulee olla paikallaan koneessa:

a) Siinä, missä se liikkuu vapaasti, myös pohjaan saakka vai
b) Siinä, missä se liikkuu vai hiukan takaisin ulommasta kiristysasennostaan.

Näin loogisesti ajattelin ensin, että se lukko olisi siinä estämässä kiristäjän painumista liian alas ajon aikana. Sattuuko joku tietämään asiaa?
Vastaa Viestiin