PaP kirjoitti:Aukaistiin tänään konetta jako- ja tasapainopuolen remontin takia. Homma tehdään huolenpito-ohjelmalla

.
Mitä olette mieltä kiertokangen ja runkolaakereiden kunnosta? Ohessa kuvat kahdesta kiertokangen laakeriparista ja kahdesta kampiakselin pukin laakerista. Kiertokangen männänpuoleisissa laakeriliuskoissa oli keskellä selvästi eriväriset alueet, onkohan ylin laakerimetallikerros kulunut jo pois. Runkolaakereissa oli samantapaisia kulumajälkiä.
Pitäisikö vaatia huolenpito-ohjelmaan vielä puolimoottori vai menisikö tuo pelkillä laakereiden vaihdolla?
Ajettu on 202 tkm ja öljyt vaihdettu aina 10 tkm välein. Kampikammio ja öljypohja olivat yllättävän siistissä kunnossa.
http://www.fotopankki.fi/PaP/kuvat
Nuo laakerithan on täysin kondiksessa, kuten kone muutenkin, siis laakeriliuskoissa näkyy mielestäni ihan normaalia lieviä kulumajälkiä, vielä on pitkä matka ennenkuin alkaa tulemaan eriväristä metallia esiin?
Kone muutenkin on puhdas kuin mikä, ei karstaa missään, edes sihdissä, jne, niin miksiköhän tuo edes ylipäätään avattiin?
(Aika kalliiksi tulee GM:lle tälläiset turhat remontit, jos jakopään ketju ääntelee jossain 200tkm:n paikkeilla, niin omasta mielestäni se saakin tehdä niin, onhan esim 200tkm jo älyttömän pitkä ajomatka kuitenkin yhdelle ketjulle)
No eikait nyt missään nimessä voi vaatia uutta alakertaa täysin ehjän tilalle?
Edit: paitsi että mistä nuo pienet metallinpalaset on peräisin joita on öljysihdissä ja öljypohjassa? Sihdissähän on vain tuolaisia suht pieniä, mutta onko nuo öljypohjassa olevat roskannäköiset roskia, vaiko ilmakuplajälkiä joita on tullut öljypohjaa valettaessa?
Kuitenkin enivei TODELLA puhdas ja hyväkuntoinen moottori!!