Saab 900 T8 1989 tyhjäkäynti ongelma
Saab 900 T8 1989 tyhjäkäynti ongelma
sellanen tyhjäkäynti ongelma että kylmänä ei pysy käynnissä, mutta heti kun kone lämpiää skulaa hyvin ja pysyy käynnissä moitteetta. Missä vika? Automaatti ryypyssä tai jossain jotain häikkää?
Saab 900 Special
Saab 9-5 Wagon 2.3t MY2002 Autom. Stage1+E85
Saab 9-5 Wagon 2.3t MY2002 Autom. Stage1+E85
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Saab 900 T8 1989 tyhjäkäynti ongelma
Vanhuuttaan sohlossa K-jetissä vika. Vaihda tilalle sähköinen ruisku.
No joo, voihan tuota K-jettiäkin koittaa saada toimimaan. Aloita vaikka ohjauspaineiden mittaamisesta tai lainaa jostain ehjä ohjauspainesäädin ja koita sillä.
Jos nesteitä häviää, niin voi olla myös kansipahvin vuoto tai kansi halki.
MUOKS: katso myös lisäilmaluisti, eli jos se on jumittanut kiinni, niin ei välttämättä jaksa käydä kylmänä. Lisäilmaluisti siis on auki kun kone on kylmä ja lämmön (+ sähkön) avulla sulkeutuu hiljalleen koneen lämmetessä.

No joo, voihan tuota K-jettiäkin koittaa saada toimimaan. Aloita vaikka ohjauspaineiden mittaamisesta tai lainaa jostain ehjä ohjauspainesäädin ja koita sillä.
Jos nesteitä häviää, niin voi olla myös kansipahvin vuoto tai kansi halki.
MUOKS: katso myös lisäilmaluisti, eli jos se on jumittanut kiinni, niin ei välttämättä jaksa käydä kylmänä. Lisäilmaluisti siis on auki kun kone on kylmä ja lämmön (+ sähkön) avulla sulkeutuu hiljalleen koneen lämmetessä.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Saab 900 T8 1989 tyhjäkäynti ongelma
Kateltiin kaverin kanssa autoa, niin huomattiin että kaasuvivun vieressä oleva vekotin missä on muutamat liittimet niin on sellainen pieni metalli nappi mitä painettaessa auton tyhjäkäynti tasaantui heti kylmänä. Kyseinen nappi menee päälle kun on kierroksia erittäin paljon, niin että kaasu systeemi vetää ympäri ja ottaa kyseiseen nappiin kiinni.
Tutkittaessa lisää letkuja jne mihin kyseinen homma menee, niin että siellä alhaalla on vissiin jonkunlainen rikastin tai jotain. En mikään auton mekaanikko ole
Mutta anyways kyseinen mötikkä pitää pientä ääntä ja tärisee kokoajan kun auto on käynnissä ja kun painaa siitä toisesta napista niin tärinä/ääni katoaa. En tiedä tarkentaako tuo vikaa johonkin tiettyyn?
Tässä on videokuvaa
http://www.fiammarossa.fi/tyhjakaynti.mp4
Nappi mistä käynti tasaantuu
http://www.fiammarossa.fi/nappi2.jpg
Toinen osa mikä piti ääntä
http://www.fiammarossa.fi/motikka2.jpg
Tutkittaessa lisää letkuja jne mihin kyseinen homma menee, niin että siellä alhaalla on vissiin jonkunlainen rikastin tai jotain. En mikään auton mekaanikko ole

Tässä on videokuvaa
http://www.fiammarossa.fi/tyhjakaynti.mp4
Nappi mistä käynti tasaantuu
http://www.fiammarossa.fi/nappi2.jpg
Toinen osa mikä piti ääntä
http://www.fiammarossa.fi/motikka2.jpg
Saab 900 Special
Saab 9-5 Wagon 2.3t MY2002 Autom. Stage1+E85
Saab 9-5 Wagon 2.3t MY2002 Autom. Stage1+E85
Re: Saab 900 T8 1989 tyhjäkäynti ongelma
Kyseinen nappi ei ole Saabin alkuperäinen varuste. Veikkaisin sitä lisätyksi täyskaasu rikastuikseksi.
Kylmänä oleviin tyhjäkäynti ongelmiin on syynä todennäköisesti akselilla ohjauspaineen säädin, lämpöaikakytkin ja lisäilmaluisti.
Kylmänä oleviin tyhjäkäynti ongelmiin on syynä todennäköisesti akselilla ohjauspaineen säädin, lämpöaikakytkin ja lisäilmaluisti.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: Saab 900 T8 1989 tyhjäkäynti ongelma
Mikrokytkinhän on siihen asennettu ja samoin läppäakselin päähän metalliosa joka täyskaasulla painaa tätä kytkintä! Veikkaan että joku Pelle Peloton on ranettanut tämän lisätehojen saamiseksi9000LPT kirjoitti:Kyseinen nappi ei ole Saabin alkuperäinen varuste. Veikkaisin sitä lisätyksi täyskaasu rikastuikseksi.
Kylmänä oleviin tyhjäkäynti ongelmiin on syynä todennäköisesti akselilla ohjauspaineen säädin, lämpöaikakytkin ja lisäilmaluisti.

46 vuotta ajoa vain Saabilla. Saab 9-5 Aero sedan- 00, Vector 2.3t wagon A5 -08 # 150.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Saab 900 T8 1989 tyhjäkäynti ongelma
Jos autossa on / on joskus ollut ilmastointi, niin tuo kytkin on kompuran pyörimisen katkaisuun täyskaasulla. Toki voi olla myös ranetettu lisärikastimen käyttöön, mihin viittaisi aika vahvasti tuo käynnin muuttuminen kytkintä painamalla.J.V.A kirjoitti: Mikrokytkinhän on siihen asennettu ja samoin läppäakselin päähän metalliosa joka täyskaasulla painaa tätä kytkintä! Veikkaan että joku Pelle Peloton on ranettanut tämän lisätehojen saamiseksi. Ettei vaan johdot päädy sinne kylmäkäynnistyssuuttimelle?
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Saab 900 T8 1989 tyhjäkäynti ongelma
Kyseinen auto on tosiaan T8 Special missä on Rallysportin modattu apc boksi
Tänään aamulla käynnistin auton kylmänä ja heitin samantien vähän lämää, niin auto pysy samantien kokoajan käynnissä ilman kikkailuja
Tänään aamulla käynnistin auton kylmänä ja heitin samantien vähän lämää, niin auto pysy samantien kokoajan käynnissä ilman kikkailuja

Saab 900 Special
Saab 9-5 Wagon 2.3t MY2002 Autom. Stage1+E85
Saab 9-5 Wagon 2.3t MY2002 Autom. Stage1+E85